رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری از دستگیری هفت نفر از عوامل حفاری غیرمجاز در روستای امین آباد شهرستان ری و کشف و ضبط لوازم حفاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 16 June 2022

به گزارش تابناک تهران، نوروز تقی‌پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز در شهرستان ری اظهار داشت: تعدادی افراد سودجو به منظور یافتن اموال تاریخی و فرهنگی عتیقه در روستای امین آباد اقدام به حفاری کرده بودند که برای بررسی در محل مورد نظر حاضر شدیم.

وی افزود: حفاران غیرمجاز که به دنبال اشیاء زیر خاکی در یک منزل مسکونی اقدام به حفاری کرده بودند با اقدام اداره میراث فرهنگی شهرستان ری و با همکاری کلانتری امین آباد و قوه قضائیه به دام افتادند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری گفت: پس از هماهنگی و صدور حکم قوه قضائیه مبنی بر ورود به منزل، متوجه حفاری غیرمجاز شدیم که در این راستا افراد بازداشت شدند.

تقی پور یادآورشد: یکی از سودجویان نیز که دارای دستگاه فلزیاب بود بنا به اظهارات متهمان در محلی دیگر بازداشت شد و براین اساس تمامی عوامل این حفاری غیر مجاز دستگیر و به نیروی انتظامی جهت اعمال قانون تحویل داده شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ری خاطرنشان کرد: عوامل حفاری غیرمجاز، افراد مطلع و صاحبان ملک که در این عملیات دستگیر شدند ۷ نفر بودند و لوازم حفاری از جمله هواکش، بالابر، دستگاه فلزیاب و سایر لوازم در محل کشف و ضبط شد.

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار