مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، از گازرسانی به بیش از ۱۰۲ هزار مشترک در شهر، ۱۰ هزار مشترک در روستا و ۱۴۵ واحد صنعتی این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 02 July 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از شرکت گاز پایتخت، سید محمد هدائی پور روز شنبه اظهار داشت: گازرسانی در استان تهران به تمام ۴۹ شهر با موفقیت به اتمام رسیده و اکنون درحال بهره‌برداری است.

به گفته هدائی‌پور، میزان نصب انشعاب شرکت گاز استان تهران در سال گذشته، ۱۲ هزار و ۵۲۸ فقره بوده که از این تعداد ۸ هزار ۲۴۲ انشعاب در بخش شهری و ۴ هزار و ۲۸۶ انشعاب در بخش روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: همچنین ۶ نیروگاه بهره‌مند از گاز طبیعی، ۱۱ هزار و ۲۹۵ مصرف‌کننده صنعتی جزء و عمده، ۵۱۴ روستا در حال بهره‌برداری از گاز و پروژه گازرسانی به حدود ۲۱ روستا نیز در حال اجرا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ضریب پوشش گازرسانی شهری ۱۰۰ درصد است.

هدائی‌پور با بیان این‌که برنامه‌های تکلیفی شرکت گاز استان تهران در سال ۱۴۰۰ به‌طور کامل محقق شده، اظهار کرد: گاز پایتخت در بخش‌های مختلفی در این صنعت فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان را تعریف و به مرحله انجام رسانده و در این راستا، این شرکت همواره با شرکت‌هایدانش بنیان در تعامل بوده است.

به گفته وی، با توجه به قرار گرفتن تهران بر روی گسل‌های متفاوت زلزله و تراکم جمعیتی بالای آن، ایمنی شبکه گازرسانی دارای اهمیت خاصی است؛ چراکه پس از وقوع زلزله علاوه بر بحران ناشی از آن، با بحران آتش‌سوزی و انفجار اتصالات و شبکه گازرسانی رو به رو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل پروژه مقاوم سازی شرکت گاز استان تهران از سال های پیش کلید خورد تا آمادگی و ایمنی لازم را قبل از وقوع حادثه فراهم سازد.

هدائی پور مطالعه و طراحی سامانه بازیافت و کاهش هدررفت گاز در پروسه تخلیه فیلترهای ایستگاه‌های تقلیل فشار شهری TBS و CGS را از پروژه‌های انجام شده شرکت گاز استان تهران عنوان کرد.

وی افزود: طراحی آکوستیکی و مقاوم‌سازی توامان ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و اجرای پایلوت و اثبات عملکرد، طراحی مفهومی، طراحی پایه و طراحی جزئی سایلنسر صنعتی جهت مهار آلودگی صوتی را از دیگر پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، با بیان این که گازرسانی پیشگام به صورت پایدار، پاک، یکپارچه، گسترده، ایمن، مشتری مدار و بهره‌ور از اهداف سند چشم‌انداز شرکت گاز استان تهران است، توضیح داد: موضوعات دیگری نیز در بخش فناوری و پژوهش حائز اهمیت است که جزو برنامه های آتی این شرکت محسوب می‌شود.

به گفته وی، این برنامه‌ها شامل، فیلتراسیون گاز ورودی به رگلاتورهای خانگی، مانتیتورینگ و کنترل از راه دور پتانسیل حفاظتی نقاط اندازه گیری مربوط به سیستم های حفاظت کاتدیک در شبکه‌های گازرسانی و تخمین عمر باقیمانده تجهیزات گازرسانی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار