کد خبر: ۱۰۵۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 03 July 2022

نکات ضروری قبل از خرید بلیط هواپیما شیراز تهران

شیراز یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران است. به همین خاطر همه روزه بسیاری از گردشگران تهرانی عازم شیراز می‌شوند. کسانی که عازم شیراز هستند، علاوه بر بلیط تهران شیراز، به‌دنبال خرید بلیط هواپیما شیراز تهران نیز خواهند بود. همچنین بسیاری از ساکنین شیراز برای انجام امور ادرای، بازرگانی، تجاری یا درمانی عازم تهران می‌شوند. از این بلیط هواپیما شیراز تهران یکی از بلیط‌های پرفروش و معروف محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره نکات ضروری که پیش از خرید بلیط هواپیما شیراز تهران باید بدانید صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا خودتان برای خرید بلیط هواپیما شیراز تهران آماده کنید.

قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران

بلیط هواپیما شیراز تهران توسط شرکت‌های هوایی مختلف و در روزهای متفاوت ارائه می‌شود. همه روزه چندین و چند پرواز مختلف شیراز را به مقصد تهران ترک می‌کند. شرکت‌های هوایی مختلف از جمله زاگرس، فلای پرشیا، ساها، سپهران و ... انواع مختلف پرواز را از شیراز به تهران ارائه می‌دهند. قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران از حدود 810هزار تومان آغاز می‌شود و تا حدود 1میلیون تومان ادامه دارد. البته توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران در روزهای مختلف متفاوت خواهد بود. همچنین ایرلاین‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران

تفاوت قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران چندان محسوس نیست؛ اما همین تفاوت قیمتی نیز دلیل دارد. در حقیقت شرکت‌های هوایی مختلف، قیمت‌های متفاوتی را برای پروازهای خود ارائه می‌دهند.

بخشی دیگر از دلایل تفاوت قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران، به خاطر زمانی است که برای پرواز انتخاب می‌کنید. برای مثال قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران در دوران عید نوروز افزایش پیدا می‌کند. در ایام دیگر قیمت بلیط هواپیما شیراز تهران تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. اکثر پروازهای شیراز تهران فاقد بخش بیزینس یا فرست کلاس هستند و تمامی آن‌ها جزو بخش اکونومی قرار می‌گیرند. پس از این نظر تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

خرید بلیط چارتر شیراز تهران

در دوران کم‌تردد همانند ایام وسط هفته و ایام غیرتعطیل، می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری یا همان بلیط چارتر تهران را پیدا کنید. بلیط‌های لحظه آخری بلیط پروازهایی هستند که چند ساعت به پرواز آن‌ها باقی مانده است. شرکت‌های هوایی در ساعت مقرر باید پرواز کنند. این در شرایطی است که مسافران آن‌ها کامل باشد یا اینکه صندلی خالی داشته باشند. به این خاطر شرکت‌های هوایی تمام تلاش خود را می‌کنند تا با حداکثر تعداد مسافر سفر خود را انجام دهند. به این ترتیب اگر صندلی خالی در هواپیما باقی مانده باشد، از روز قبل مانده به پرواز تا چند ساعت مانده به پرواز، تخفیف‌های مختلفی را روی قیمت بلیط ارائه می‌دهند. به این ترتیب اگر خوش‌شانس باشید و در چند ساعت مانده به پرواز یک بلیط نصیب شما شود، قیمتی بسیار کمتر را بابت آن پرداخت می‌کنید.

توجه داشته باشید که بلیط هواپیما شیراز تهران فقط در ایام کم‌تردد کمتر از بلیط‌های معمولی است. در حقیقت ایام پرترددی همانند عید نوروز، بلیط هواپیما شیراز تهران به‌ندرت پیدا می‌شود. به همین خاطر قیمت بلیط لحظه آخری تهران شیراز حتی از بلیط‌های معمولی بیشتر هم خواهد بود.

مدت پرواز شیراز تهران

مدت زمان پرواز شیراز تهران

شیراز تا تهران حدود 900کیلومتر از مسیر زمینی فاصله دارد؛ اما این موضوع مربوط به مسیر هوایی نمی‌شود. پرواز شیراز تهران حدود 1 ساعت و 10 دقیقه فقط طول می‌کشد. همین مدت کم پرواز باعث شده تا بلیط هواپیما شیراز تهران یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هوایی باشد. اگر مسافران بخواهند از مسیر زمینی سفر کنند، حدود 10 الی 12 ساعت در راه خواهند بود. سفر با هواپیما این فاصله را بسیار کم می‌کند.

روش‌های خرید بلیط هواپیما شیراز تهران

برای خرید بلیط هواپیما شیراز تهران می‌توانید از روش حضوری یا غیرحضوری استفاده کنید. در روش حضوری می‌توانید به دفاتر رسمی ایرلاین‌های مختلف یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه نمایید. در این روش باید از متصدی فروش کمک بگیرید. گاهی پرسنل فروش به دلیل مشغله فراوان، قادر به پاسخگویی کامل نیستند. به همین خاطر نمی‌توانید قیمت ایرلاین‌های مختلف را در روزهای متفاوت به‌راحتی با هم مقایسه کنید. حتی امکان اینکه بتوانید بلیط لحظه آخری تهران را تهیه کنید به این شکل کم می‌شود. به همین خاطر بهترین روش خرید بلیط هواپیما شیراز تهران ، روش اینترنتی است. در این روش از هر جایی با کمک یک گوشی موبایل یا کامپیوتر می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

روش خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز تهران

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز تهران باید ابتدا به سایت یکی از شرکت‌های توریستی مراجعه کنید. برای مثال فرض کنیم که به سایت شرکت ره بال آسمان مراجعه کرده‌اید. البته سازوکار خرید اینترنتی بلیط در تمامی شرکت‌های توریستی به یک شکل است. به بخش پرواز داخلی می‌روید. مبدا و مقصد، زمان سفر و تعداد مسافران را انتخاب می‌کنید. زمانی که روی جستجو بزنید، تمامی گزینه‌های سفر به شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید ایرلاین‌های مخلتف را در روزهای متفاوت با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. سپس مشخصات مسافر یا مسافران را وارد کرده و مبلغ بلیط را پرداخت می‌کنید. در نهایت بلیط هواپیما شیراز تهران برای شما صادر می‌شود. تمامی این مراحل کمتر از 5 دقیقه زمان می‌برد.

استرداد بلیط هواپیما شیراز تهران

استرداد بلیط هواپیما شیراز تهران به روش خرید شما بستگی دارد. اگر به‌صورت حضوری از آژانس یا دفاتر فروش ایرلاین‌ها خرید خود را انجام داده باشید، برای استرداد بلیط هم باید به‌صورت حضوری به همان دفاتر مراجعه نمایید. اگر به‌صورت اینترنتی خرید خود را انجام داده باشید، می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. مثلاً در همان مثالی که زدیم، اگر خرید خود را از ره بال آسمان انجام داده باشید، می‌توانید از طریق تلفن یا پشتیبانی اینترنتی با مسئولان 24 ساعته پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست استرداد را صادر کنید. به این ترتیب بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید استرداد خود را به‌صورت کامل انجام دهید. در نهایت با توجه به سیاست‌های استرداد ایرلاین، بعد کسر مبلغ جریمه، مابقی هزینه بلیط به حساب شما بازگشت داده می‌شود.

بار مجاز پرواز شیراز تهران

 میزان بار مجاز پرواز شیراز تهران

بار مجاز پرواز شیراز تهران در ایرلاین‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. با این حال به‌صورت کلی اکثر مسافران می‌توانند بین 20 تا 30 کیلوگرم بار به بخش پذیرش تحویل دهند و حدود 5 کیلو بار به‌صورت ساک دستی داخل کابین هواپیما ببرند. برای بار بیشتر هزینه اضافه بار به مسافر تعلق می‌گیرد.

خب دوستان عزیز، حالا با دانستن این نکات می‌توانید با خیال راحت بلیط هواپیما شیراز تهران را بخرید و عازم تهران شوید. همچنین بهتر است بلیط خود را به‌صورت رفت و برگشت تهیه کنید تا هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود و هم دیگر نگران یافتن بلیط برگشت نباشید. به یاد داشته باشید بهترین روش خرید بلیط هواپیما شیراز تهران روش اینترنتی است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار