رئیس کل دادگستری استان تهران:
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: سطح آسیب‌های اجتماعی و مشکلات باید با اقدامات پیشگیرانه و انجام وظایف به‌ موقع دستگاه‌های دخیل در جامعه سامان‌دهی شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 03 July 2022

به گزارش تابناک تهران، علی القاصی مهر روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادسرای شهرستان ری افزود: یکی از لوازم دادرسی عادلانه و منصفانه اختصاص محیط در شان مردم در دادگستری است اما در حال حاضر وضعیت مناسبی در دادگستری ری حاکم نیست و رئیس قوه قضائیه در بازدید از این مکان دستور ساماندهی این ساختمان را صادر کردند که پیگیری‌های لازم صورت گرفت و امروز شاهد این اتفاق خوب و قابل توجه هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ری از شرایط و وضعیت خاصی برخوردار است و با جمعیت بالای یک میلیون نفر، شاهد مسائل و مشکلاتی در حوزه قضایی، امنیتی و انتظامی هستیم که منجر به حجم زیاد پرونده های ورودی به دادگستری آن می شود.

وی یادآور شد: مراجعان به دادگستری کسانی هستند که به دلیل اختلاف فی‌مابین و مسائل و مشکلاتی که از بدنه اجتماعی به وجود می‌آید در محیط‌های قضایی به شکل پرونده های قضائی خود را نشان می دهد.

القاصی مهر اظهار داشت: هرچه کارکرد دستگاه، نهادها و بخش‌های محیطی مناسب‌تر و به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی باشیم، ورودی پرونده‌ها به مجموعه قضایی کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی دادگستری شهرری برای مرجع قضایی به‌منظور تسهیل امور مردم و تامین محیط مناسب برای دادخواهی مردم و رفاه حال مراجعان امری قانونی است اما باید بدانیم توسعه و افزایش دادگستری تشکیلات قضایی ممکن است حاکی از افزایش آمار پرونده‌ها و جرائم باشد لذا امیدواریم با این وجود شاهد کاهش نزاع در میان مردم باشیم.

ای مسئول یادآور شد: شهرستان ری جمعیت قابل توجهی دارد و باید رسیدگی به امور مردم تسریع و تسهیل و امکاناتی متناسب با نیاز این جمعیت تامین شود.

مراجعان در ساختمان فعلی دادگستری شهرری در تنگنا بودند

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: پیرو بازدید رئیس قوه قضائیه از دادگستری شهرری وضعیت ساختمان فعلی دادگستری از نظر فضای فیزیکی نامناسب دیده شد که برای پاسخگویی به مراجعان در تنگنا قرار دارند.

وی افزود: ریاست قوه قضائیه برای رفاه حال مردم، تسهیل کار مراجعان و ایجاد دادگستری درخور در این شهرستان دستور دادند که ساخت ساختمان جدید در دستور کار قرار گیرد.

القاصی مهر اضافه کرد: در پی تعاملات صورت گرفته با فرمانداری ویژه شهرستان ری، شهرداری منطقه ۲۰ و امام جمعه شهرری مجوز احداث دادگستری در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با زیر بنای حدود ۱۱ متر مربع صادر و نقشه آن طراحی و امروز کلنگ زنی شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد: این ساختمان در هشت طبقه با سطح اشغال یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و برای ۵۰ شعبه دادگاه و دادسرا پیش بینی شده که با اعتبار بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان که ۳۰ درصد از آن تا امروز تامین شده و مابقی از محل اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده طی زمانبندی ۲ ساله به اتمام خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار