رئیس اداره آب و فاضلاب خیرآباد گفت: طبق آمارها، دشت های ورامین و شهریار هر سال ۳۰ سانت نشست می‌کنند زیرا در چند سال اخیر شاهد کاهش باران بوده ایم تا جایی که سطح آبهای زیر زمینی افت کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 03 July 2022

به گزارش تابناک تهران، ابوالفضل ربیعی پور رئیس اداره آب و فاضلاب خیرآباد در جمع مردم منطقه خیرآباد ورامین، اظهار کرد: مشکل خشکسالی تنها مربوط به کشور ما نیست بلکه اکثر کشورهای منطقه درگیر این مسأله هستند.

وی گفت: طبق آماری که داریم دشت های ورامین و شهریار سالی ۳۰ سانت نشست می‌کنند زیرا در چند سال اخیر شاهد کاهش باران بوده ایم تا جایی که سطح آبهای زیر زمینی افت کرده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب خیرآباد افزود: اگر نگاهی به سدهای آبی کشور بیندازیم می بینیم که سدها به حد استاندارد خودش نرسیده است که از ۶۰ درصد تا ۴۰ درصد این مهم اتفاق افتاده است.

ربیعی پور خاطرشان کرد: متأسفانه در این منطقه سد ماملمو و سدلتیان افت زیادی داشته است و در این مسیر سطح چاه های آب منطقه هم افت پیدا کرده است.

وی یادآور شد: چاهی که سال گذشته ۳۰ لیتر آب می داده و سه سال از حفر آن می گذشته که ما به آن چاه، چاه جوان می‌گوییم نسبت به سال گذشته افت کرده و امسال به ۱۰ لیتر در ثانیه رسیده است یعنی حدود ۳۰ درصد توان را حفظ کرده و ۷۰ درصد افت داشته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب خیرآباد گفت: همه این ها به این معنا است که در مصرف آب باید صرفه جویی کرد و اگر ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم امیدواریم بتوانیم اوج مصرف آب در تابستان را رد کنیم تا آب جیره بندی نشود.

ربیعی پور افزود: شهروندان از پمپ تانکر آب استفاده کنند تا در مصرف آب صرفه جویی شود. استاندارد مصرف آب برای یک نفر در روز حدود ۲۰۰ لیتر است اما یک کولر در روز ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب خیرآباد در پایان اظهار کرد: زمانی که در افت فشار آب قرار داریم، مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا تابستان امسال را به خوبی پشت یر بگذاریم، مسأله آب یک مسله امنیتی است و تقاضا داریم در این خصوص کمک حال ما در اداره آبفا باشند تا به موفقیت برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار