رئیس دادگستری شهرستان ری با اشاره به کمبود ۲۰ قاضی در دادسرا و دادگستری ری گفت: ۱۲۱ هزار و ۷۶۲ پرونده وارد و ۱۲۲ هزار و ۸۷۲ پرونده قضایی در ری مختومه شده است که یک‌هزار و ۱۱۰ پرونده عملکرد مثبت داشتیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 04 July 2022

به گزارش تابناک تهران، داریوش قاسمی‌زاده رئیس دادگستری شهرستان ری ظهر امروز در دیدار اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار کرد: اجرای عدالت و امنیت برای مردم مهمترین دغدغه دستگاه قضایی است و مردم باید دستگاه قضایی را ملجا و پناهگاه خود بدانند، مردمی که مورد ظلم و ستم واقع شدند باید احساس کنند اگر مورد ظلم قرار گرفتند دستگاه قضایی می‌تواند حق مظلوم را بستاند.

وی گفت: حجت الاسلام اژه‌ای رویکرد جدیدی در قوه قضائیه دارد و در این دوره که دوره «تحول و تعالی» دستگاه قضایی است امیدواریم پروسه رسیدگی در شعبات کمتر شود، ورودی پرونده‌ها کاهش یابد و قوانینی تصویب شود که اطاله دادرسی را کاهش دهد.

رئیس دادگستری شهرستان ری با اشاره به اهمیت رسانه‌ها بیان کرد: همه ما در دستگاه قضایی و رسانه‌ها باید در یک راستا و با هدف ایجاد فضای آرام برای مردم حرکت کنیم. مطمئنا با همکاری رسانه‌ها می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم ضمن آنکه احتیاط و انصاف در انتشار اخبار باید رعایت شود.

قاسمی‌زاده در ادامه با اشاره به کمبود قاضی در دادسرا و دادگستری ری عنوان کرد: براساس چارت، دادگستری ری باید سه معاون قضایی داشته باشد اما تا پایان سال گذشته معاون قضایی نداشتیم همچنین چهار قاضی در دادگستری و ۱۶ قاضی در دادسرا کم داریم که برای جبران این کمبود همکاران بی وقفه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف ری، ۱۲۱ هزار و ۷۶۲ پرونده وارد و ۱۲۲ هزار و ۸۷۲ پرونده مختومه شده است که یک‌هزار و ۱۱۰ پرونده عملکرد مثبت داشتیم.

رئیس دادگستری شهرستان ری درخصوص پرونده‌های جامانده از سال‌های قبل گفت: آمار پرونده‌های مسن از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹، دو هزار و ۶۸۴ پرونده بود که در طول ۱۰ ماه گذشته دو هزار و ۱۵۶ پرونده مسن حل و فصل و مختومه شده است.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا آخر خردادماه، ۴۱۰ مورد ملاقات حضوری با مراجعه کنندگان داشتیم، افزود: در سال‌های گذشته متوسط رسیدگی به پرونده‌ها چهار مورد در روز بود که اکنون سرعت و شتاب گرفته و به شش پرونده در روز رسیده و در برخی شعب تا ۱۳ پرونده نیز رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی پرونده‌ها را از ۸۷ روز به ۶۴ روز کاهش دادیم، ادامه داد: زمان رسیدگی پرونده‌های کیفری در دستگاه قضایی ری ۲۳ روز و پرونده‌های حقوقی ۳۱ روز است.

رئیس دادگستری شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: یک شعبه صلح و سازش و دو واحد معاضدت و مشاوره حقوقی را که مربوط به کانون وکلا و ماده ۱۸۷ است در دادگستری ری راه اندازی کردیم تا به مردم خدمات حقوقی بدون هزینه ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار