مدیرکل صمت استان تهران خبر داد:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: براساس آمار و عملکرد ارائه شده در سه ماهه نخست امسال، رتبه نخست تعداد واحدهای صنعتی فعال و میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده مربوط به استان تهران است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ 25 July 2022

به گزارش تابناک تهران، "مهدی سیجانی" در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: صنعت نقش بسزایی در آغاز و تداوم رشد اقتصادی در جهان داشته است.

وی بیان‌داشت: بسیاری از کشورها تحقق رشد و توسعه پایدار را در سایه صنعتی شدن می بینند، ایران هم برای توسعه و پیشرفت باید صنعتی شدن را در اولویت خود داشته باشد.
سیجانی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب که "تولید یک جهاد است"، ادامه‌داد: تولیدکنندگان و صنعتگران سربازان جنگ اقتصادی دشمن هستند و با تولید، کار و تلاش  پیروزی با شماست.
وی خاطرنشان‌کرد: استان تهران با حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی فعال (معادل ۶۰ درصد ثبت سفارش کشور) ۴۰۰ هزار واحد صنفی دارای مجوز، ۱۴ درصد از سهم اشتغال و ۲۳ درصد سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن و تجارت استان به نسبت کل کشور را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسوول ادامه‌داد: در استان تهران تعداد ۲۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه دانش بنیان با اشتغال بیش از هشت‌هزار و ۶۹۰ نفر فعالیت دارند که به دلیل وجود مراکز آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی و مجاورت  دستگاه‌ها و وزارتخانه های مرتبط این شاخص در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: وجود ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی و هشت پارک علم و فناوری از مزیت های تهران است.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران اظهارداشت: براساس آمار و عملکرد ارائه شده در سه ماهه نخست سال جاری رتبه نخست تعداد واحدهای صنعتی فعال و میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال  ایجاد شده  مربوط به استان تهران است.

سیجانی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع دانش بنیان و های‌تک و همچنین اعطای مجوز تولید بدون کارخانه به واحدها، از جمله برنامه های اساسی ما در سال جاری است.
وی از همراهی بسیار خوب بخش خصوصی با دولت در استان تقدیر کرد.

برنامه‌ریزی برای احیای ۲۰۵ واحد راکد
وی افزود: احیای واحدهای راکد (۲۰۵ واحد)، افزایش ظرفیت واحدهای موجود (۴۹۰ واحد) و توسعه و ایجاد واحدهای جدید (۲۶۸ واحد) از جمله برنامه های بخش صنعت، معدن وتجارت استان تهران  در سال جاری است.
سیجانی بیان‌داشت: پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان با تشکیل مستمر و هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید (تشکیل ۱۳ جلسه کارگروه در چهار ماهه نخست امسال)، بازدید مستمر از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و بازدید از زیرساخت شهرک‌ها و پیگیری میدانی و حضوری مسائل تولید استان (بیش از ۳۰ واحد صنعتی تاکنون)، مهمترین برنامه سال‌جاری پیگیری و اجرای مصوبه دولت انقلابی در تصویب و ساماندهی صنایع استان تهران  بوده که بیش از نیم قرن  با محدودیت  و مشکلات جدی مواجه بودند.

۸۰ درصد درآمدها در استان تهران از بخش خدمات است

در این مراسم "علیرضا میربلوک" دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده در بخش صنعت، اما ۸۰ درصد درآمدها در استان تهران از بخش خدمات است.
وی اظهارداشت: بر این اساس نیاز است تا سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت را آماده و تقدیم مجمع استانداری تهران کنیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که از گذشته وجود داشته و امروز فقط شکل آنها تغییر کرده است، گفت: امروز باید بتوانیم خوراک مغز افزاری برای دولت و بخش خصوصی فراهم کنیم.
میربلوک ابراز امیدواری کرد روابط با سازمان تامین اجتماعی از سوی مسوولان حل شود.
وی گفت: در مراسم امروز از ۴۲ منتخب به عنوان پیشکسوتان، بانوان کارآفرین، صنعتگران و معدن کاران و شرکت کارآفرین منتخب تقدیر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار