معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی صفادشت گفت : در صدور احکام و اجرای حکم باید واقع بینی و جامع‌نگری کاملا حاکم باشد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 25 July 2022

به گزارش تابناک تهران، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی صفادشت با تاکید بر اهمیت صدور احکام، اجرای حکم و تعیین مسئولیت کیفری ناشی از آن گفت: در صدور و اجرای احکام باید واقع بینی، جامع نگری و عقلانیت کاملا حاکم باشد.

غلامرضا نوفرستی به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش صفادشت معرفی شد.

حاجی رضا شاکرمی با تاکید بر این موضوع که محور پایداری هر کشور نیروی آموزش دیده فعال و متخصص است، بیان کرد: یکی از خصوصیات قاضی شجاعت است و این شجاعت از درون ایجاد می شود، قاضی شجاع با حکم خود قطع نزاع می‌کند.

وی افزود: مردم برای اجرای عدالت باید نقش ایفا کنند و یکی از نقش‌های موثر آن‌ها در جامعه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: با صدور و اجرای حکم توسط دادگستری ممکن است اصل نزاع در ذهن افراد باقی بماند در حالی که صلح و سازش ریشه نزاع را می‌خشکاند.

وی افزود: آموزش عمومی مردم در مسائل حقوقی و کیفری یکی از ضروریاتی است تا حداقل‌های مورد نیاز به مراجع قضایی را بدانند و به کجا مراجعه کنند.

شاکرمی ارتباط چهره به چهره با مردم را از برنامه‌های مهم و اولویت مسئولان قضایی دانست که باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به رای وحدت رویه دیوان که تغییر کاربری را جرم آنی تلقی می کند، گفت: ضروری است تا در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها برنامه ریزی شود و به پیشگیری از وقوع جرم در این زمینه اهمیت داده شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: اگر مسئولی ترک فعل می‌کند جا دارد تا مقام قضایی ورود کرده و اگر مردم بر اساس مشکلاتی که دارند اراضی زراعی را قطعه بندی کرده و به فروش می‌رسانند، باید از تغییر کاربری و سو استفاده سودجویان پیشگیری کرد.

وی با درخواست از مسئولان مبنی بر حمایت از کارگران درخصوص تولید و سرمایه گذاری‌های مشروع و مرتبط با آن، گفت: محور پایدار هر کشوری نیروی آموزش دیده، فعال و متخصص است.

غلامرضا نوفرستی رئیس جدید بخش صفادشت در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش صفادشت با اشاره به عملکرد و تجارب پیشین، گفت: موضوعات مورد تاکید ریاست کل دادگستری استان تهران و معاونان قضایی را در برنامه کاری قرار داده و اجرای برنامه‌‎های سند تحول و تعالی قوه قضاییه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است مسئولیت فی نفسه ارزشی نداشته باشد و سمت‌های اعتباری دست به دست شوند اما بهره‌‎مندی از این فرصت به عنوان یک هدیه الهی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم مغتنم و ارزشمند است.

اسفندیار رنجبر رئیس حوزه قضایی بخش صفادشت با ارائه گزارشی از عملکرد شش ساله خود از تمامی همکاران قضایی و اداری که وی را برای خدمت رسانی در مسیر عدالت گستری یاری کردند تشکر کرد.

حجت السلام و المسلمین مهدی خوبرو امام جمعه بخش صفا دشت در این مراسم با اشاره به حجم پرونده‌های وارده به دادگاه، بیان کرد: با مراجعه به شعب دادگاه‌ها و مشاهده انبوه پرونده‌ها وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم که این موضوع، کار در دادگاه‌ها را بسیار مشکل و طاقت فرسا می‌کند.

در پایان این مراسم که با حضور حاجی رضا شاکرمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری، سید رضا سجودی معاون قضایی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، کریمی فرماندار شهرستان ملارد، حجت الاسلام خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد، حجت الاسلام خوبرو امام جمعه صفا دشت و دستگردی بخشدار صفادست و برخی از مسئولان قضایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی این حوزه قضایی برگزارشد از زحمات اسفندیار رنجبر تقدیر و غلامرضا نوفرستی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش صفادشت حکم انتصاب خود را از معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران دریافت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار