معاون وزیر صنعت خبر داد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای بیش از ۳۰۰ واحد راکد و غیرفعال از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 25 July 2022

به گزارش تابناک تهران، "علی رسولیان" در مراسم روز صنعت و معدن استان تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: ۳۱ درصد از این واحدها را فعالان اقتصادی احیا کردند که بسیار اثرگذار بود.
وی گفت: امیدواریم شاهد مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در اجرای این مهم باشیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: احیای واحدهای راکد مد نظر رهبر معظم انقلاب و مورد تایید رئیس جمهور است و در این راستا شناسایی این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری روز ملی صنعت و معدن در سال جاری با حضور رئیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: در این مراسم بیش از ۱۷۸ راهکار و ظرفیت از سوی فعالان صنعتی ارائه شد که با کمک و همراهی دولت و مجلس در دست بررسی است.
رسولیان، تامین مالی را یکی از مشکلات اساسی بنگاه‌های کوچک و متوسط برشمرد که تاکنون راهکارهایی نیز برای رفع آن ارائه شده است و در سفرهای رئیس‌جمهور که با محوریت تولید انجام می شود، تامین مالی برای بخشی از بنگاه ها انجام می‌شود اما انتظار می‌رود که بانک‌ها همراهی بیشتری داشته باشند.
وی گفت: در حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، دو موضوع اصلی تامین زیرساخت‌های آب و برق وجود دارد که تلاش‌های زیادی در این حوزه در دست انجام است.

تامین نیاز بخش صنعت با یک میلیارد مترمکعب پساب شهری
معاون وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: در حوزه تامین آب، به سمت پساب شهری در صنعت روی آوردیم و در استان تهران و برخی دیگر از استان‌ها به موفقیت‌هایی نیز رسیده ایم.
وی ادامه داد: برآورد می‌شود با یک میلیارد مترمکعب پساب شهری بتوان نیازهای بخش صنعت را تامین کرد و در این راستا نیازمند کمک و همراهی بیشتر وزارت نیرو هستیم.
رسولیان اضافه کرد: سال گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب پساب شهری برای شهرک‌های صنعتی تامین شد و امسال نیز در تلاشیم ۴۰به همین میزان پساب شهری تامین کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ساخت ۹۰ پست برق مشارکت کرد و در استان تهران نیز در دو شهرک صنعتی پست های برق افتتاح شد، همچنین از ابتدای امسال احداث ۳۰ پست جدید برنامه‌ریزی شد.
وی گفت: امسال هر چند با قطعی برق مواجه هستیم، اما قطعی بدون برنامه به شدت کاهش یافته است، ضمن اینکه برق شهرک های صنعتی یک روز در هفته با اطلاع قبلی قطع می‌شود.
رسولیان گفت: در حوزه تامین مسکن کارگری، تفاهم نامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت راه منعقد کرده‌ایم تا برای کارگران حاضر در شهرک های صنعتی در کل کشور بتوانیم به تامین مسکن بپردازیم.
این مقام مسوول وزارت صمت همچنین با اشاره به لکه ها و محدوده های صنعتی استان تهران، یادآور شد: این محدوده‌ها با مشکلات مختلفی از جمله تامین زیرساخت های آب و برق، مشکلات زیست محیطی و غیره مواجه هستند که با اقدامات انجام شده در دولت انتظار می‌رود به عنوان شرکت‌های بخش خصوصی بتوانیم آنها را اداره کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار