سخنگوی ستاد مدیریت بحران شمیرانات گفت: با نصب گیت تا اطلاع ثانوی از صعود و تردد مراجعه‌کنندگان (غیراز ساکنان) به دربند و درکه جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ 30 July 2022

به گزارش تابناک تهران، بابک صابونی ضمن بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان از اولین هشدارها، همواره تا اطلاع ثانویه در آماده‌باش کامل به سر می‌برد و مدیران ستادی، نیروهای خدماتی و امدادی به صورت شبانه‌روزی در مناطق آسیب‌دیده حضور داشته و در حال فعالیت هستند، در زمینه محورهای اصلی و فرعی شمیرانات اظهار داشت: در مدت مذکور با دستور فرماندار شهرستان نسبت به به‌کارگیری نیروها، تجهیزات و ادوات تمامی دستگاه‌های اجرایی، بهره‌مندی از مشارکت گروه‌های داوطلب مردمی (آفرود لواسان) و معادن منطقه موفق به رفع مشکلات شده و نیاز به همیاری استانی نداشته‌ایم و تعدادی از امدادگران شمیرانات نیز به مناطق سیل‌زده از جمله امامزاده داوود (ع) اعزام‌ شدند.

وی با بیان اینکه حوادث رخ داده در شمیرانات تاکنون سبب بروز تلفات جانی نشده افزود: ساعت 2 بامداد امروز مفقودی یک اتباع افغانستانی مستقر در خانه کارگری روستای زایگان گزارش شد که در آن منطقه شاهد سرازیر شدن گل و لای به ارتفاع یک و نیم تا 2 متر بوده‌ایم و عملیات پاکسازی و جست‌و‌جو ادامه دارد.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات در ادامه گفت: طی مدت مذکور انسداد مسیر در تمامی محورهای روستایی و برخی از محورهای اصلی رخ داده است اما با تقسیم نیروها و ادوات، عملیات بازگشایی مسیر به صورت موازی پیشرفت داشته و اکنون هیچ محور مسدودی وجود ندارد.

صابونی تصریح کرد: روستاهای ناصرآباد، کردیان، کند، بوجان، افجه و برگ جهان از توابع لواسانات و روستاهای گرمابدر، امامه، زایگان، روته، آهار، ایگل و باغگل از توابع رودبارقصران، روستاهایی بودند که آسیب بیشتری متوجه آن‌ها شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پی جاری شدن روان آب‌ها در دشت لار ابراز داشت: امدادرسانی‌های مختلف و سوخت‌رسانی به عشایر مستقر در دشت لار انجام شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران شمیرانات در زمینه وضعیت شمیران نیز بیان داشت: در این منطقه شهری نیز با آبگرفتگی و در حال حاضر آب‌ماندگی‌هایی مواجه شده‌ایم که معضلی تلقی نمی‌شود و با هماهنگی‌های صورت گرفته ستاد در حال حل و فصل است.

صابونی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در راستای پیشگیری از بروز حوادث جانی بیان کرد: با نصب گیت تا اطلاع ثانوی از صعود و تردد مراجعه‌کنندگان (غیر از ساکنان) به دربند و درکه جلوگیری به عمل می‌آید و صعود به ارتفاعات از جمله توچال ممنوع خواهد بود‌ و همچنین کاخ سعدآباد و مجموعه خلیج فارس لواسان نیز تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: از ابتدای بارش‌ها تاکنون حدود 13 خودرو شهروندان در بخش‌های تابعه، در پی جاری شدن روان‌آب‌ها براثر سقوط از شیب و دفن شدن در زیر گل و لای تخریب شده‌اند.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات در پایان خاطرنشان کرد: ممنوعیت ورود گردشگران از گردنه قوچک در تعطیلات پایان هفته اعمال شد که با بازگشت دادن بیش از 10 هزار خودرو همراه بودو این مصوبه اضطراری ستاد مدیریت بحران تاثیر بسزایی در صیانت از جان و سلامت هموطنانمان در برابر خطراتی که در منطقه تهدیدشان می‌کرد، داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار