معاون سیاسی فرماندار پردیس:
معاون سیاسی- امنیتی فرماندار شهرستان پردیس گفت: خسارت‌های وارده به ساختمان‌ها در سیل اخیر بیشتر مربوط به ساختمان‌هایی بود که غیر مجاز ساخته شده بودند.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 01 August 2022

به گزارش تابناک تهران، رضا کریمی صالح در این باره افزود: بر اساس اعلام ستاد بحران ،در حادثه سیل اخیر ۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر مصدوم شدند. فوتی های حادثه دو نفر از اتباع افغانستان بودند، یک نفر از آنها یک دختر ۵ ساله بود که پس از رسیدن به بیمارستان فوت کرد.

وی ادامه داد: دیگری مردی میانسال بودکه در جریان سیل در خودروی خود محبوس و فوت کرد و دو فوتی هم در منطقه پلنگ آواز و شورآب شهرستان پیدا شدند.

معاون سیاسی – امنیتی فرماندار شهرستان پردیس گفت: دو فوتی منطقه پلنگ آواز و شورآب مجهول الهویه هستند و با توجه به این که در منطقه ای دور از شهر پیدا شدند احتمال داردکه سیل آنها را از مناطق دیگر آورده باشد.

کریمی صالح ادامه داد: در جریان حادثه سیل ۲۱ نفر مصدوم داشتیم که ۱۶ نفر از مصدومان سرپایی درمان و ۵ نفردیگر که حال مناسبی نداشتندبرای درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شدند و مفقودی دو کودک نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به نجات برخی از گرفتاران در سیلاب توسط نیروهای هلال احمر، توضیح داد: ۴ نفر از افرادی که در سیل گرفتار شده بودند توسط نیروهای هلال احمر از سیلاب نجات داده یافتند.

معاون سیاسی- امنیتی فرماندار با اشاره به سایرخسارات وارده، اظهار داشت: ۹ خودرو طی شب اول و دوم جاری شدن سیل در شهرستان خسارت دیدند، ۲۰ مورد خسارت باغات و زمینهای کشاورزی اعلام شد و ۱۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده تخریب شدند.

کریمی صالح با بیان اینکه خسارت‌های وارده به ساختمان‌ها در سیل اخیر بیشتر مربوط به ساختمان‌هایی بود که غیر مجاز ساخته شده بودند، توضیح داد: ساخت و ساز غیر مجاز و ساخت غیر مجاز ساختمان در مسیر حرائم، مسیل‌ها و رودخانه‌ها منجر به تخریب ۹ واحد مسکونی در سیل اخیر شد.

وی تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به نفع مردم است تا در زمان وقوع حوادث تلفات و صدمات کمتری در سطح شهرستان داشته باشیم.

معاون سیاسی- امنیتی فرماندار شهرستان پردیس گفت: مجموعه مدیریت بحران شهرستان شامل؛ فرمانداری، هلال احمر، آتش نشانی، فرماندهی نیروی انتظامی و اورژانس تا عادی شدن شرایط در آماده باش کامل هستند و به شهروندان توصیه می شود که به هشدارها توجه کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار