در این مقاله می خواهیم شما را با هر آنچه که باید در مورد چوب روسی بدانید آشنا کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 09 August 2022

هر آنچه باید در مورد چوب روسی بدانید

آیا با فواید چوب روسی آشنا هستید؟ به کدام چوب ها چوب روسی می گویند؟ چوب روسی را از کجا می توان تهیه کرد؟ 

در مطالب قبلی شما را با کیفیت چوب روسی آشنا کردیم. با مطالعه این مطالب می توانید با خرید چوب روسی بیشتر آشنا شوید.

چوب روسی یولکا و همچنین ساسنا دو نوع از مهم ترین چوب های روسی هستند. برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین انواع چوب روسی می توانید با کارشناسان ما در زاندس وود تماس بگیرید.

مشخصات چوب روسی

نام علمی چوب روسی Pinus rigida است. اندازه این درختان معمولاً 50-65 فوت است

(15 تا 20 متر) ارتفاع درخت است. 

(6 متر) نیز به ابعاد تنه درخت می باشد.

وزن متوسط  درخت: 34 پوند بر فوت

(545 کیلوگرم در متر).

چگالی نسبی: 47، 55.

ویژگی های چوب روسیشکل ظاهری و رنگ چوب: لایه داخلی چوب قهوه ای مایل به قرمز و لایه بیرونی و پوسته جوانتر چوب سفید مایل به زرد است.

طرح و نقش روی چوب: تراشه های صاف چوب روسی خاصیت ضد پوسیدگی دارد. این نوع چوب برای قرن ها پوسیده نمی شود و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

کارایی چوب: به طور کلی این چوب ها را می توان با ابزارهای زیادی کار کرد.

بوی چوب: بوی این نوع چوب بسیار واضح است و بیشتر چوب های روسی این بوی را دارند.

آلرژی: کار با چوب روسی گاهی در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود.

قیمت و موجودی این نوع چوب: این نوع چوب در کشورهای خارجی معمولا با ترکیبی از چوب های دیگر مانند کاج زرد به فروش می رسد. استفاده از این الوارها در ساختمان سازی بسیار رایج است.

در ابتدا باید گفت که چوب روسی در مدل ها و انواع مختلفی طبقه بندی می شود. از این میان می توان به چند مدل معروف و کاربردی اشاره کرد.

این درختان در مناطق شمالی و روسیه بسیار رایج هستند.

تفاوت چوب روسی با چوب کاجچوب روسی، کاج همه درختان مخروطی هستند. آنها را می توان از شاخه ها و مخروط های سوزنی مانند آنها شناسایی کرد، درست مانند سایر درختان که از نظر نوع و شکل آنها را می توان از یکدیگر متمایز کرد. به عنوان مثال درخت بلوط که با دانه ها قابل تشخیص است.

درختان کاج دارای برگ هایی هستند که به چند گروه تقسیم می شوند و از شاخه ها آویزان می شوند. از طرف دیگر درختان روسی دارای برگ هایی هستند که جدا از شاخه ها آویزان هستند. علاوه بر این، مخروط کاج بیرونی سخت و سفت دارد، در حالی که مخروط درخت روسی نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.

مزایا و معایب چوب روسی

شاخه های درخت روسی همگی قائم هستند. سبک و نرم است اما برای کارهای ساختمانی و سازه ای بسیار کاربردی و مناسب است. به نظر می رسد درختان روسی که رشد کرده اند خاصیت آکوستیک دارند که چوب این درختان را برای ساخت سازهایی مانند گیتار مناسب می کند. از این چوب می توان برای ساخت پنل هواپیما، قلاب قایق، نردبان و پارچه استفاده کرد.

مزایا و معایب چوب کاج

چوب کاج بسیار نرم است و به سرعت آسیب می بیند. از چوب کاج زیاد استفاده شده است که باعث شده این چوب خوب کار نکند و مقاومت نشان دهد. با وجود وزن سبک این درخت، نسبت به درختان دیگر سنگین است. برخی از نمونه‌های درختان کاج به اندازه‌ای قوی هستند که بتوان از آنها برای ساخت سازهایی مانند گیتار استفاده کرد، اما برخی دیگر اصلا مناسب نیستند.

امیدواریم از مقاله ای که در مورد مقایسه چوب روسی با کاج نوشتیم لذت ببرید. گروه بازرگانی زاندس وود با طراحی سایت خود سعی در ارائه خدمات بهتر به شما عزیزان دارید. با مراجعه به سایت ما از لیست قیمت ها با خبر شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار