خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش اند و رسالت خطیر آگاه سازی، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه را بر عهده دارند
کد خبر: ۱۰۶۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 09 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
خبرنگاران، وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش اند
فرمانده انتظامی استان مازندران ، خبرنگاران را وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش خواند و گفت: رسالت خطیر آگاه سازی، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه بر عهده خبرنگاران است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار و بزرگداشت اصحاب رسانه؛ برگ زرینی در تقویم ملی و فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به تلاش پرچمداران وادی قلم و آگاهی است.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش اند و رسالت خطیر آگاه سازی، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه را بر عهده دارند، افزود: خبرنگاران، بیرق آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و در راستای پاسداری ‌و حراست از اندیشه ها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: بی تردید بخشی از اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های داخلی و خارجی و در مقابله با عملیات روانی دشمنان و معاندان نظام، مرهون تلاش خستگی ناپذیر خبرنگارانی است که با عشق و علاقه و اخلاق محوری و با پردازش صحیح، دقیق و سریع اطلاعات هم دوش با سایر نهاد های مسئول علی الخصوص فرماندهی انتظامی در پاسداری و حفظ دستاورد های ارزشمند انقلاب اسلامی مجاهدانه ایفای نقش نموده و ثابت قدم مانده اند.
سردار میرزایی در پایان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام "ماه محرم" ماه عزای حسینی، "روز خبرنگار" را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: امید است خبرنگاران عزیز در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در امر خطیر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی و بیان واقعیت های اجتماعی موفق و موید باشند.
---------------------
شرايط ادامه تحصيل مشمولان قبولي مهرماه دانشگاه ها اعلام شد
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران از شرايط ادامه تحصيل مشمولان قبولي مهرماه دانشگاه ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضاکريم پور" در تشریح این خبر اعلام کرد: مشمولان مقاطع تحصيلي دانشگاهي و دوره متوسطه که در مهلت قانوني در خرداد، تير، مرداد و شهريور ماه سال 1400 فارغ التحصيل شده اند تا پايان شهريور ماه سال 1401، مهلت معرفي دارند.
وي با اشاره به اینکه، کليه دانش آموزان که بصورت حضوري و مستمر در حال تحصيل هستند حداکثر تا پايان 20 سالگي تمام مهلت تحصيل دارند، افزود: مشمولاني که قبل از سن مشموليت و در سن 17 سالگي (سال تولد+17) يا قبل از آن در مقطع ديپلم يا پيش دانشگاهي فارغ التحصيل مي شوند براساس قانون خدمت وظيفه عمومي پس از رسيدن به 18 سالگي تمام ،شش ماه مهلت معرفي دارند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران بيان داشت: مشمولان مي بايست قبل از اتمام مهلت معرفي از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) براي ثبت درخواست خود اقدام کنند.
سرهنگ محمدرضاکريم پور خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده هاي آنان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان وظيفه عمومي به نشاني www.vazifeh.police.ir و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني khabarsarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
-------------------------
دستگيري 3 سارق به عنف در سیمرغ
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگيري 3 سارق به عنف با 8 فقره سرقت در آن شهرستان در کمتر از 24 ساعت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسین اسدی" در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت به عنف تلفن همراه در سطح شهرستان سیمرغ، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با کار اطلاعاتي 3 سارق به عنف تلفن همراه را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي هر 3سارق را دستگير کردند.
فرماندهي انتظامي شهرستان سیمرغ با بيان اينکه در تحقيقات به عمل آمده تاکنون 8 مال باخته مرتبط با اين پرونده شناسايي شدند، افزود: سارقان مذکور در بازجویی های پلیس به 8 فقره سرقت معترف شدند.
سرهنگ اسدی در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده و تحويل به مرجع قضائي با قرار مناسب روانه زندان شدند.
----------------------
دستگیری سارق کیف قاپ در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری یک سارق کیف قاپ و موبایل قاپ حرفه ای در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" اظهارداشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کیف قاپی و موبایل قاپی در برخی نقاط شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی با بررسی جغرافیای جرم و انجام اقدامات پلیسی، یک سارق حرفه ای را که بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت اموال مردم را سرقت می کرد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره اینکه متهم در بازجویی های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کرد،گفت: تاکنون برخی از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی همچنان ادامه دارد.
سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند گزارشات خود در خصوص اخبار و اطلاعات امنیتی از طریق شماره تماس 110 به مرکز فوریت های پلیسی اعلام دارند.
-----------------------------
دستگیری سارق اماکن دولتی در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق اماکن دولتی با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اقدامات فنی و اطلاعاتی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت اماکن دولتی وخصوصی در سطح شهرستان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان بیان کرد: عدم توجه به توصيه هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از اموال از عواملي است كه زمينه ساز وقوع سرقت مي شود، كه لازم است شهروندان در پيشگيري از سرقت بیش از پیش، توصيه هاي پليسی را مورد توجه قرار دهند.
----------------------------
کشف 10 فقره سرقت منزل با دستگیری 2 سارق در گلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارقان منزل با كشف 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در بیان این خبر، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل و موتورسیکلت در شهرستان، تیمی از کاراگاهان پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: کاراگاهان با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی دو نفر از سارقان شده و پس از هماهنگی قضائی آنان را در منزلشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: سارقان در بازجویی هافنی پلیس  به ارتکاب 10 فقره سرقت منزل و موتورسیکلت اعتراف کردند.
سرهنگ کلوانی از کشف مقداری از اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: شهروندان هنگام خروج از منزل حتماً نسبت به رعایت مسائل ایمنی و اصول حفاظتی اقدام کنند تا مورد دستبرد سارقان قرار نگیرند.
--------------------------
کشف 4 تن کود شيميايي احتکاری در فریدونکنار
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از کشف 4 تن کود شيميايي احتکاری در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسن هاشم پور" در تشریح این خبر گفت: در پي اخبار و اطلاعات واصله مبني بر احتکار انواع کود شيميايي کشاورزی توسط افراد سود جو در سطح شهرستان فریدونکنار، بررسی موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
وي افزود: پس از بررسي دقيق موضوع و اطمينان از صحت آن، روز گذشته ماموران پليس امنیت عمومی و کارکنان پليس آگاهي از یک انبار در شهرستان فریدونکنار را بازديد کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: در نتيجه بازديد از محل، 4 تن انواع کود شيميايي احتکار شده که ارزش آن برابر نظر کارشناسان، 500 میلیون ریال برآورد شده بود را کشف و انبار مذکور نيز پلمب شد.
سرهنگ هاشم پور با اشاره به معرفي متهم به مرجع قضائي از شهروندان خواست: موارد مشکوک را از طريق فوريت هاي پليسي110 گزارش کنند.
--------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار