همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، مزار این شهدای گرانقدر در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و آرامگاه امام‌زاده عبدالله(ع) با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ری،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و جمعی از خانواده شهدای حرم گلباران شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ 09 August 2022

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی روز سه شنبه در این مراسم با بیان این‌که انقلاب ما از مسجد و نهضت عاشورا و اربعین آغاز شده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی با سر دادن شعار «الله اکبر» مساجد و حسینیه‌ها آغاز شد و امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود تأکید کردند حرکت این انقلاب با انگیزه الهی شکل گرفت.

امام جمعه شهرستان ری شهادت و هجرت الی‌الله را دو امتیاز برجسته شهدای مدافع حرم دانست و افزود: اگر این مقاومت نبود و شهدای مدافع حرم نبودند، جنایات داعش همچنان ادامه داشت. شهدای مدافع حرم نگذاشتند حتی پای دشمن به داخل باز شود.

وی تأکید کرد: امروز آمریکا، رژیم موقت صهیونیستی هم در عرصه سیاست و هم در عرصه‌های مختلف از ایران اسلامی شکست خوردند و این به برکت خون شهدای مدافع حرم محقق شده است.

امروز جبهه مقاومت در عرصه بین‌المللی، تفکرقالب و دست برتر را دارد

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان مدافع حرم و عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: دفاع رزمندگان جبهه مقاومت در مقابله با تکفیری‌ها و نحوه شهادتشان، غربت امام حسین(ع)و یاران‌ایشان در روز عاشورا را بار دیگر برای ملت‌های آزادیخواه جهان تداعی کرد.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در راه دفاع از اسلام و انقلاب، از فرزندان و عزیزان خود گذشتند و از این رو نمونه‌های آشکار ایثار و سرمایه‌های جاوید نظام اسلامی هستند گه با ایثار خود توانستند موجبات تثبیت نظام را ایجاد کنند.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت در عرصه بین‌المللی، تفکرقالب و دست برتر را دارد، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم با حضور در جبهه‌های مقاومت و جان فشانی در مقابل دشمنان تشیع که با حمایت دولت‌های غربی، عبری و عربی در فکر فروپاشی شیعه و جبهه مقاومت بودند، ناکام ماندند و امروز نام و یاد شهدای مدافع حرم و در صدر آن‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ادبیات جدیدی را در عرصه فرهنگ جهاد و مقاومت ترسیم کرده است.

امروز سالروز شهادت شهید محسن حججی جوان متولد سال ۱۳۷۰ است که به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم در تقویم کشور نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار