بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: جاده شهرستان قرچک به پاکدشت موسوم به محور جیتو، با همکاری کشاورزان و مالکان مسیر و با هدف ایمن سازی تعریض می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 15 August 2022

به گزارش تابناک تهران، مجید قیصرپناه روز دوشنبه در جلسه مشترک با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و عده‌ای از مالکان و کشاورزان مسیر قرچک- پاکدشت گفت: با توسعه شهرستان‌های قرچک و پاکدشت که در مجاورت یکدیگر واقع شده‌اند، مسیرهای دسترسی این دو شهرستان همچنان به همان حالت روستایی باقی مانده و این مسیرها به تنها محل برای عبور خودروهای سبک و سنگین تبدیل شده است.

وی افزود:عرض کم، تاریکی مطلق در شب و اختلاف سطح با شانه خاکی باعث شده تا با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ایمن سازی منطقه، این مسیرها به جاده‌های خطرناکی تبدیل شوند به طوری که به گفته مسئولان راهداری روزانه بیش از ۷ هزار خودرو از مسیر جاده جیتو بین دو شهرستان قرچک و پاکدشت تردد می‌کنند که این امر، همواره موجب بروز حوادث متعدد جاده‌ای می‌شود.

قیصرپناه اظهار داشت: از مجموع ۴ کیلومتر طول این مسیر، یک کیلومتر در محدوده شهرستان قرچک و ۳ کیلومتر در محدوده شهرستان پاکدشت است که حریم ۱۲.۵ متری از وسط جاده ( آکس جاده) باید به طور کامل رعایت شده و ساخت و سازی در آن صورت نگیرد.

جاده قرچک به پاکدشت تعریض می‌شود


وی گفت: با توجه به  اعتبار اولیه‌ای که برای تعریض این محور در حوزه شهرستان‌های قرچک و پاکدشت در نظر گرفته شده، این جلسه با حضور کشاورزان و مالکان طول مسیر برگزار گردیده تا با همکاری این افراد و رفع معارضین، زمینه تعریض محور قرچک به پاکدشت فراهم شود تا از بروز حوادث جاده‌ای پیشگیری گردد.

بخشدار قرچک تصریح کرد: از کشاورزان و مالکان اراضی طول محور جیتو به پاکدشت درخواست می‌شود تا اسناد مالکیت خود را به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق تهران ارائه دهند تا هر چه سریعتر زمینه رفع معارضین فراهم شده و عملیات اجرایی این مسیر آغاز شود.

شهرستان‌های قرچک و پاکدشت که در موقعیت شمال و جنوب یکدیگر واقع شده‌اند از طریق ۳ محور قشلاق جیتو به پاکدشت، قرچک – فیلستان و قلعه‌نو املاک – جاده تهران به یکدیگر متصل می‌شوند که عرض کم، نبود شانه خاکی و تاریکی مطلق در شب همواره باعث بروز حوادث متعدد جاده‌ای در آن‌ها می‌شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار