استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: سالانه بیش از ۴۱ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تهران تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ 18 August 2022

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری استاندار تهران ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک مجموعه تولیدی ماهیان زینتی در شهرستان اسلامشهر و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان تهران در زمینه تولید ماهیان زینتی دومین استان کشور است که سالانه بالغ بر ۴۱ میلیون قطعه ماهی زینتی در این استان تولید می‌شود.

منصوری افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ظرفیت تولید ماهیان زینتی در استان تهران به حدود ۴۵ میلیون قطعه در سال افزایش می یابد که این از ظرفیت های ویژه و ناشناخته استان است که باید در حوزه ماهیان زینتی یک باب تازه‌ای باز شود.

وی با اشاره به ظرفیت مجموعه تولید ماهیان زینتی در شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این مجموعه، تولید ماهیان زینتی منحصربه‌فرد است که علاوه بر آن در نزدیکی بازار مصرف هم قرار دارد، بسیاری از اهالی تهران به وجود ماهیان زینتی که جنبه زینت بخشی به منازل و مراکز تجاری و اداری دارد، علاقه مند هستند.

استاندار تهران تاکید کرد: به نظر می رسد بازار خوبی در این زمینه در تهران وجود داشته باشد که امیدواریم با برنامه‌ریزی که جهاد کشاورزی انجام می دهد بتوانیم ظرفیت تولید ماهیان زینتی را در این استان افزایش دهیم و فرصت‌های اشتغال زایی خوبی هم به وجود آوریم.

وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه ماهیران، گفت: این مجموعه تولیدی به لحاظ تولید و پرورش ماهیان زینتی در سطح کشور یک شرکت ممتاز و منحصر به فرد است، که زیرساخت‌های خوبی از لحاظ تجهیزات و امکانات دارد و هم به لحاظ دانش و تجربه ای که به خدمت گرفته شده در کشور بی‌نظیر بوده و مصداق دومی ندارد.

نماینده عالی دولت در استان تهران، ادامه داد: علیرغم ویژگی های بارز مدیران این مجموعه در جهت توسعه، مشکلاتی با مجموعه‌های شهرداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و... دارند که امروز با حضور مدیران کل استان و اداره‌های شهرستان از نزدیک مسائل و مشکلات این مجموعه بازدید و مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد که امید می‌رود به زودی با رفع موانع شاهد توسعه و بهره‌برداری بخش‌هایی از این مجموعه در سال جاری باشیم.

 

وی با اشاره به حمایت‌ها و اقدامات انجام شده به این مجموعه تولیدی، تصریح کرد: فرصتی که در این مجموعه مدیران ادارات و فرماندار گذاشته‌اند و پیگیری‌های قبلی و فعلی نشان می‌دهد که عزیزان مصمم هستند تا مسائل همه واحدهای تولیدی را حل و فصل کنند و در این زمینه دولت هم مساعدت می‌کند و مصوبه هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور در حوزه تولید و صنعت استان تهران کاملاً بی‌سابقه است.

منصوری با تاکید بر اینکه اختیار توسعه شهرک‌های صنعتی استان تهران به مجموعه استانداری و شورای برنامه‌ریزی استان واگذار شده است، اذعان کرد: با رعایت آداب محیط زیستی و در چهارچوب قوانین و ضوابط می‌توانیم در حوزه صنعت و تولید استان تهران گسترش فوق العاده و با ضریب بسیار بالا داشته باشیم.

استاندار تهران با تاکید بر دستاوردهای بازدید میدانی مدیران ارشد استان از بزرگترین واحد تولیدی ماهی‌های زینتی کشور در شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: به این واحد تولیدی هم کمک می‌کنیم تا مسائل و مشکلاتش برطرف شود و بتواند این حجم تولید و زیرساخت‌های فاخری که فراهم کرده‌اند را به بهره برداری برسانند، در این راستا آنچه به تولید مرتبط می شود را ظرف کمتر از یک ماه مرتفع می‌سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار