دبیر ستاد توسعه فناوری نانو کشور گفت: آثار نانو تکنولوژی در زندگی بشر به عینه قابل مشاهده است و هیچ صنعت یا محصولی را نمیتوانیم متصور شویم که از تکنولوژی نانو بهره مند نشود ما امروزه ۱۲۰۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در کشور داریم .
کد خبر: ۱۰۶۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ 18 August 2022

به گزارش تابناک تهران، سعید سرکار دبیر توسعه فناوری نانو کشور روز پنجشنبه درحاشیه بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از شهرستانهای رباط کریم و شهریار در شرکت ایران آهار گفت: شرکت‌های توانمند زیادی در کشور در حوزه نانو فناوری ایجاد شده که به رفع نیازهای صنعتی کشور کمک بسزایی شده است ما خوشبختانه امروز ۱۲۰۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو داریم و اقتصاد کشور در زمینه نانو سالانه متوسط رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه می کند که در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده وپیش بینی می شود که در سال جدید از ۲۲هزار میلیارد تومان فراتر می رود. 

وی در ادامه با اشاره به محقق سازی اهداف شعار سال تاکید کرد:قطعا نامگذاری سال به عنوان سال « دانش بنیان» از سوی مقام معظم رهبری تاثیر بسیار زیادی درتولید محصولات نانو فناوری داشته و طبیعتا باید از نظر کمیت و کیفیت به جایی برسد که برای تأمین نیاز جامعه به کالای خارجی نیازی نباشد.

 سعید سرکار با تاکید بر اهمیت نگاه ویژه به توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: مجلس و دولت توجه ویژه ای به بحث توسعه فناوری دارند و این امر تحرکی درجریان دانش بنیانی کشور ایجاد کرده امیدوار هستیم که در آینده قوانین و مقررات زمینه رشد حداکثری برای جریان دانش بنیان را ایجاد کند تا بتوانیم در اینم راستا تولیدی که رونق داده ایم را با جهش بیشتری به نتیجه برسانیم.

۱۲۰۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در کشور داریم

دبیر ستاد توسعه فناوری نانوتصریح کرد: اقتصاد کشور نباید فقط مبتکی به نفت باشد ما باید از توانمندی‌های خودمان حمایت کنیم و بیشتر به صادرات محصولات دانش‌بنیان توجه کنیم وشرایط را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان تسهیل کنیم.  دانش بنیان به یک ادبیات رایج تبدیل می شود و باید حمایتها ادامه پیدا کند تا زمانی که به یک اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری برسیم.

این مقام مسئول با اشاره به آثار تکنولوژی در زندگی مردم و اقتصاد کشور ابراز داشت: آثار نانو تکنولوژی در مقوله های آب و فاضلاب ، محیط زیست و کشاورزی و از همه مهم تر تاثیرات نانو در داروهای نانویی که با قیمت مناسب تر از مشابه خارجی در کشور تولید و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است به عینه قابل مشاهده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در دولت سیزدهم شاهد رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان باشیم که پژوهش ها به علم نافع تبدیل و در سطح جامعه نمایان شوند.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار