یک سارق متجاوز که از یک ماه پیش تحت تعقیب پلیس بود، در نهایت و در جریان یک تعقیب و گریز، با شلیک پلیس، کشته شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 05 October 2015
دو ماه پیش در روز ۱۳ مرداد ۹۴، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک سرقت منزل در طبقه اول یک مجتمع مسکونی در شرق تهران به کلانتری 147 گلبرگ اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه ، شاکیه در اظهاراتش عنوان داشت : سارق از طریق بالکن وارد خانه شد و علاوه بر سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات قصد آزار و اذیت مرا داشت که در ادامه مرا در داخل کمد دیواری حبس و پس از سرقت ، از محل متواری شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت همراه با آزار و اذیت" و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی

شاکی پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "در ساعت 14:00 روز ۱۳ مرداد ۹۴ در حال استراحت در داخل خانه بودم که ناگهان جوانی قد بلند با چهره ای نسبتا سیاه از بالکن وارد خانه شد. در حالیکه در خانه تنها بودم، این جوان با تهدید شوکر و چاقو به سمت من آمد؛ متوجه شدم که قصد آزار و اذیت مرا دارد و به همین علت با او درگیر شدم؛ این جوان در حالی‌که مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار می داد، به زور مرا در داخل کمد دیواری یکی از اتاق ها حبس کرد. پس از دقایقی، موفق شدم تا با فشار درِ کمد را باز کنم که در همین زمان، آن جوان از همان راه ورودش به خانه (بالکن) فرار کرد. بسیار ترسیده بودم بگونه ای که قادر به انجام هیچ کاری نبودم؛ پس از گذشت مدت کوتاهی ، در وارسی وسایل خانه متوجه شدم که لب تاپ ، تب لت ، گوشی تلفن همراه ، وجوه نقد و طلا و جواهراتم ، همگی سرقت شدند."

شناسایی تعداد دیگری از شکات پرونده

در ادامه رسیدگی به پرونده و با طرح شکایت 3 شاکی دیگر، پرونده های مشابه دیگری با موضوع "سرقت همراه به آزار و اذیت" به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمامی پرونده ها، متهم (سارق) در ساعات اداری روز (08:00 تا 15:00) از طریق بالکن طبقه اول مجتمع های مسکونی وارد خانه شده و علاوه بر سرقت اقدام به آزار و اذیت شکات کرده بود .

یکی از شکات جدید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "در ساعت 08:30 روز ۲۲ مرداد، پس از خروج همسر و دخترم از منزل قصد استراحت داشتم که ناگهان مردی قد بلند از طریق بالکن طبقه اول وارد خانه شد ؛ قصد اعتراض به حضور وی را داشتم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و مرا به زمین کوبید ؛ آنزمان بود که متوجه شدم این شخص قصد آزار و اذیت مرا دارد و در ادامه با تهدید شوکر و چاقو ....؛ این شخص با سرقت طلا و جواهرات و پول های داخل خانه ، به سرعت و از طریق پنجره داخل بالکن از محل متواری شد."

پیگیری ویژه پرونده

با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی ویژه به پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره شانزهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان با انجام سلسله اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت منزل با شش فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "سرقت منزل" ، "حمل و نگهداری غیرقانونی سلاح جنگی" و "موادمخدر" بنام "حمید" ( 32 ساله ) شدند که اقدام به فروش گوشی های تلفن همراه و طلا و جواهرات سرقت شده از شکات کرده بود.

با شناسایی مخفیگاه حمید در منطقه تهرانپارس - خیابان وفادار شرقی ، وی در مورخه 21/06/1394 دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل اما هیچکدام از شکات وی را مورد شناسایی قرار ندادند . 

شناسایی شیطان

در ادامه رسیدگی به پرونده و در شرایطی که حمید در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرقتی بودن طلا و جواهرات و گوشی های تلفن همراه شکات شده بود ، اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به مشارکت در انجام سرقت ها با یکی دیگر از مجرمین سابقه دار منزل بنام محمد (32 ساله) شد.

حمید در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت ، من در داخل ماشین منتظر محمد باقی می ماندم و اصطلاحا از محل مراقبت می کردم؛ محمد نیز با شناسایی محل های سرقت - در طبقات اول مجتمع های مسکونی - به تنهایی وارد خانه ها می شد و سرقت ها را انجام می داد.

با شناسایی محمد، تصاویر وی از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی استخراج و اینبار تمامی شکات پرونده این مجرم سابقه دار را مورد شناسایی قرار دادند.

شکار شیطان

با شناسایی مخفیگاه و محل های تردد محمد در پردیس جاده دماوند، بومهن و رودهن، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی با یک دستگاه خودرو پژو پرشیا خاکستری در حال تردد است.

با شناسایی خودرو و محل تردد متهم در بزرگراه تهران - پردیس، کارآگاهان این بزرگراه را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده تا نهایتا در روز هشتم مهرماه ۹۴ متهم در زمان تردد در بزرگراه (مسیر تهران به پردیس) مورد شناسایی قرار گرفت.

کارآگاهان قصد دستگیری محمد در محل عوارضی را داشتند بزرگراه را داشتند که وی با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل، به صورت ناگهانی تغییر مسیر داده و در مسیر خلاف حرکت خودروهای عبوری و به سمت تهران اقدام به فرار می کند.

تعقیب و گریز میان کارآگاهان و متهم در مسیر خلاف حرکت خودروهای عبوری در بزرگراه آغاز شد و محمد بدون توجه به دستور ایست کارآگاهان و شلیک تیرهای هوایی، همچنان به فرار خود ادامه داد تا نهایتا کارآگاهان با هدف قرار دادن خودرو، خودرو پرشیا را از ناحیه لاستیک مورد اصابت چندین گلوله قرار داده اما با وجود توقف خودرو، متهم همچنان قصد داشت تا به صورت پیاده از محل متواری شود.

کارآگاهان جهت متوقف کردن محمد، چندین تیر هوایی دیگر شلیک کرده اما او بدون توجه به دستور ایست و شلیک تیرهای هوایی قصد داشت تا ضمن عبور از عرض بزرگراه و رفتن به سمت جاده قدیم دماوند، به سمت منطقه خرم دشت متواری شود.

سرانجام در زمان عبور متهم از موانع سیمانی پیش بینی شده در وسط بزرگراه، وی مورد هدف گلوله کارآگاهان قرار گرفته و از ناحیه ران پا مجروح می شود؛ با توجه به اصابت گلوله به ناحیه سفید ران و به علت شدت خونریزی شدید ، با وجود حضور تیم اورژانس در محل و انتقال متهم به بیمارستان، محمد فوت کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت : دیگر متهم پرونده ، با قرار قانونی صادره ازسوی مقام قضایی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی توسط متهمین پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
خدا لعنتش کند انشاالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار