استاندار تهران گفت: بارندگی بر روی ذخایر آبی تاثیرگذار بوده اما وضعیت منابع آبی این استان نگران کننده نیست و امسال را پشت سر می گذاریم.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 04 September 2022

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری در این باره افزود: برای تامین آب شرب استان تهران مشکل خاصی نداریم و با برنامه ریزی های انجام شده، تابستان را به سختی طی کردیم.

وی یادآورشد: مشکل کم آبی مربوط به کل کشور و تهران نیز مانند سایر استان ها درگیر این چالش است.

منصوری اظهارداشت: تفاوت تهران با سایر استان ها در میزان و نوع مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی است، در حالی که باقی استان ها بیش از 90 درصد منابع خود را صرف بخش کشاورزی می کنند این عدد در استان تهران به کمتر از 50 درصد می رسد.

استاندار تهران گفت: نزدیک به 50 درصد منابع آبی در این استان مربوط به بخش خانگی است که این مساله از سویی فرصتی را در اختیار تهران قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران می تواند با بازچرخانی پساب های خانگی، آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت را تامین کند و به این طریق تا حدودی بر مشکل کم آبی فائق آید.

منصوری ادامه داد: با همین رویکرد، امسال بر روی تکمیل تصفیه خانه های استان تهران تاکید شده تا از ثمره آن بتوان علاوه بر تامین آب مورد نیاز این بخش، بخشی را نیز برای تغذیه سفره های زیر زمینی به کار گرفت.

استاندار تهران گفت: از مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان، بیش از چهار هزار میلیارد تومان مصوبه برای منابع آبی گرفتیم.

وی با بیان اینکه این میزان مصوبه برای چنین بخشی، کم نظیر است، اعلام کرد: بخشی از تخصیص آب در مورد تغذیه سفره های زیر زمینی است که اگر تکمیل شود، می تواند بخشی از کمبودها را برطرف کند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار