فرماندار شمیرانات:
فرماندار شمیرانات با اشاره به زمان‌بر بودن حصول نتیجه در اقدامات فرهنگی اجتماعی تاکید کرد: فعالیت مستمر مسئولان و متولیان فرهنگی در میدان عمل، حتی اگر با خطاهایی همراه باشد، خود عاملی بر ترویج امید در جامعه پیش از نمایان شدن نتایج برنامه‌ها و اقدامات خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 04 September 2022

به گزارش تابناک تهران، مجتبی ذاکریان در اولین جلسه قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان ضمن معارفه احمد قره‌خانی به عنوان متولی امور فرهنگی اجتماعی فرمانداری شمیرانات، ضمن تاکید بر اهمیت این قرارگاه ابراز کرد: آغاز فعالیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان مستلزم شرایط و اهتمامی بود که طی این مدت اخیر در حال ایجاد مقدمات آن بوده‌ایم؛ چراکه اقدامات موثر در این زمینه نیازمند اهتمام و نگاهی تحول‌آفرین و روبه جلوی متولیان امر بود و نباید محدود به ابلاغیه‌ها، برگزاری جلسات و تکمیل صورتجلسات باشیم و در مقابل هیچ بهبودی در وضعیت آسیب‌های اجتماعی شمیرانات حاصل نشود.
وی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است اما در سال گذشته و روی کار آمدن دولت سیزدهم این مهم نیز قوام یافت و قرارگاه فرهنگی اجتماعی به صورت جدی آغاز به فعالیت کرد و دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به میدان آمدند.
نماینده عالی دولت در شمیرانات بیان داشت: برای فعالیت در زمینه فرهنگی اجتماعی که با اولویت آسیب‌های اجتماعی در دستور کار خواهیم داشت، بایستی خط پایه‌ای را ترسیم و وضعیت مباحث مختلف از جمله کودکان کار، معتادان متجاهر و ... که دچار ولنگاری شده‌اند را به سطح آن برسانیم تا بتوانیم کارهای ایجابی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب انجام دهیم؛ زیرا تا زمانی که  ظاهر جامعه چنین باشد، نمی‌توان سنگ بنای کارهای فرهنگی عمیق و روبه جلو را گذاشت.

افزایش امید مردم مستلزم حضور مسئولان در میدان عمل است

ذاکریان اظهار داشت: این قرارگاه محلی‌ست که علاوه بر سیاستگذاری، متولیان امر بایستی ضمن ارائه گزارش عملکرد به صورت مقطعی، کاستی‌ها و نیازهای خود از جمله همکاری نهادهای دیگر را نیز منعکس کنند؛ اگر حضور یا عضویت افراد دیگری بتواند در این زمینه تاثیرگذار باشد نیز محدودیتی وجود نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: گرچه حصول نتایج اقدامات فرهنگی اجتماعی مدت زمان طولانی نیاز دارد و همچون امور عمرانی به سرعت تصمیم‌گیری، اجرا و نمایان نمی‌شود اما گردهمایی مدیران و تاثیرگذاران بر سر میز قرارگاه و حضور جدی در میدان سبب هماهنگی، همکاری، هم‌افزایی و در نهایت رقم زدن خروجی‌های مطلوب می‌شود، و امیدواری مردم و جذب مشارکت افراد دیگری که به سبب بی‌ثمر ماندن جلسات گذشته فاصله گرفته‌اند، نیزبه همراه خواهد شد.‌
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: محوریت کار ما نگاه رهبر معظم انقلاب است و نباید در سیاستگذاری‌ها از آن عدول کنیم و در این قرارگاه برنامه‌ریزی عملیاتی برای شهرستان انجام می‌دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار