فرماندار ویژه شهرری گفت: با توجه به ظرفیت های کنونی موجود در این شهرستان برای تولید انواع محصولات پروتئینی دام و طیور از تولید تا نگهداری، زنجیره تولید محصولات پروتئینی در این شهرستان شکل می گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 21 September 2022

به گزارش تابناک تهران، حمید زمانی به اشاره به بازدیدهای انجام شده از چنیدن واحد تولید گوشت دام و طیور افزود: اکنون در شهرستان ری، ظرفیت های کلانی از تولید مرغ، گوشت قرمز دام سبک و سنگین، کشتارگاه، سردخانه و انبار وجود دارد.

وی یادآورشد: وجود چنین ظرفیت هایی ما را به این سمت سوق داد که می توان با بهره گیری از این توانمندی، زنجیره کاملی از تولید تا عرضه و فروش این محصولات را ایجاد و راه اندازی کرد.

زمانی اظهارداشت: راه اندازی زنجیره تولید تا عرضه محصولات پروتئینی می تواند شهرستان ری را به عنوان یکی قطب های عرضه کننده و فروشنده این محصولات در سطح کشور و استان معرفی کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: هماهنگی سازی این ظرفیت ها برای قرار گیری در مسیر زنجیره تولید، می تواند ظرفیت سرمایه گذاری بیشتری در این شهرستان و راه اندازی واحدهای جدید تولید چنین محصولاتی را را فراهم سازد.

زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری هفته گذشته از دامداری شیری احسان و طی ۲ روز گذشته از کشتارگاهی در محدوده روستای درسن آباد بخش کهریزک بازدید کرده است.

حمید زمانی باحضور در محدوه روستای درسن آباد بخش کهریزک از روند کشتار دام سبک و سنگین در واحدهای کشتارگاهی بزرگ این محدوده بازدید و با مسئولین این واحدها گفتگو کرد.

فرماندار شهرستان ری در این بازدید ضمن حضور در واحد کشتارگاهی احسان ری با مدیرعامل و کارگران مشغول در این واحد دیدار و گفتگو کرد و درجریان مشکلات و نیازهای این واحد عظیم کشتارگاهی که نقش پررنگی در تأمین گوشت دام سبک و سنگین در استان تهران دارد قرار گرفت.

شهرستان ری در جنوب تهران بیش از یک هزار و ۲۰۰ انبار و سردخانه، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، مجتمع تولیدی دام گستران و واحدهای تولیدی کلانی در حوزه دام و طیور را در خود جای داده است.

در سالهای قبل ( ایام فجر سال ۱۳۹۸ ) سردخانه چهار هزار و ۵۰۰ تنی درروستای قمصر باقر شهر واقع در شهرستان ری درزمینی به مساحت ۱۰۲۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن با سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید .

این طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولت به بهره برداری رسیده است که سهم بخش خصوصی و دولت به ترتیب چهار و نیم میلیارد و یک و نیم میلیارد تومان است.

این سردخانه با ظرفیت بسته بندی یک هزار و۵۰۰ تنی با افتتاح این سردخانه برای ۶۰نفر به طور مستقیم وغیرمستقیم مشغول ایجاد شد.عملیات احداث این سردخانه از سال ۹۷ با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربعی آغاز شد.هدف از افتتاح سردخانه ایجاد اشتغال برای افراد بومی شهرستان ری است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار