پکیج هوشمندسازی خانه، نام پکیجی کاربردی است که با استفاده از آن از قفل در گرفته تا چشمی‌های نصب شده روی آن را می‌توان دیجیتال و هوشمند کرد. قفل‌هایی که یوکا به مشتریان عرضه می‌کند، انواع و اقسام مختلفی را شامل می‌شود. در مقاله تنظیم شده سعی داریم تا شما را با این قفل‌ها و پکیج هوشمندسازی آشنا کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 01 October 2022

معرفی پکیج هوشمندسازی خانه

با پیشرفت تکنولوژی در قرن ۲۱ شاهد انواع و اقسام تغییرات هوشمندسازی در اکثر زمینه‌ها هستیم. منازل مسکونی نیز از این قائده مستثنی نیستند و سازندگان سعی می‌کنند از تکنولوژی‌های روز دنیا برای هوشمندسازی منازل استفاده کنند.

پکیج هوشمندسازی خانه به زبان ساده

توضیح هوشمندسازی منزل برای نسل‌های گذشته شاید کمی سخت باشد؛ اما حتی متولدین این نسل هم نمی‌توانند منکر کارآمدی این تکنولوژی‌ها در امنیت منزل شوند.

اهمیت این پکیج زمانی مشخص می‌شود که نگاهی به میزان و آمار سرقت منازل بیندازیم. طبق گزارشات پلیس در یک دهه اخیر، بیش از نیمی از شکایات مربوط به سرقت در مورد منزل بوده است.

قفل‌هایی که ضد سرقت نامیده می‌شدند، امروزه به‌راحتی توسط سارقین شکسته شده و آکاردئون‌ها نیز با یک ترفند کوچک و ساده باز می‌شوند؛ پس راه چاره چه می‌تواند باشد؟

روشی ساده که با استفاده از آن می‌شود پکیج هوشمند را توصیف کرد، دستگاه هوشمند قفل دیجیتال است. قفل دیجیتال به قفلی گفته می‌شود که به جای بازشدن با کلید و به روش سنتی، با حسگرهای اعضای بدن یا اپلیکیشن‌های موبایل باز می‌شود. در نوعی خاص از این قفل نیز کارت‌هایی مانند کارت درب هتل روی حسگر قرار می‌گیرد و درب به‌صورت هوشمند باز می‌شود.

کنترل خانه از راه دور با پکیج هوشمندسازی خانه

دیگر قفل‌های خارجی که در بازار وجود دارند به دلیل وجود تحریم‌های وضع‌شده بر ایران، امکان کنترل از راه دور را به حداقل میزان ممکن رسانده‌اند؛ اما قفل‌های یوکا برای بار اول در ایران پروتکل‌های ارتباطی امنی را برنامه‌ریزی کرده است که با هر سیستم‌عاملی می‌توانید نرم‌افزارهای این قفل را نصب و استفاده کنید.

هر کجای ایران یا جهان که باشید، کافی است با گوشی موبایل خود وارد اپلیکیشن مخصوص یوکا شوید و کنترل خانه خود را از راه دور به دست بگیرید. جالب است بدانید که این نرم‌افزار می‌تواند همزمان روی گوشی چند نفر فعال باشد و فردی که به عنوان کاربر اصلی به سیستم معرفی می‌شود، هر لحظه که اراده کند می‌تواند دسترسی دیگر کاربران را غیرفعال سازد.

کاربر اصلی همچنین این اجازه را دارد که زمان رفت و آمد دیگر کاربران را ساعتی کند؛ مثلا سه‌شنبه‌ها از ساعت ۲ الی ۵ به هیچ کاربری اجازه ورود ندهد. تردد هر کاربر در هر ساعتی از شبانه‌روز نیز به صورت آنلاین قابل مشاهده است.

چشمی دیجیتال درب

معرفی پکیج هوشمندسازی خانه

گل سرسبد پکیج هوشمندسازی خانه چشمی درب دیجیتال است. با تهیه چشمی دیجیتال انگار یک گوش و یک چشم برای محافظت از منزل شما اضافه می‌شود. با چشمی‌های سنتی می‌توانستید هنگام زنگ‌خوردن درب از روی حفره کوچک نصب‌شده روی آن بیرون را مشاهده کنید؛ اما برای تشخیص مراجعه‌کننده با وجود چشمی‌های دیجیتال دیگر لازم نیست حتما در خانه حضور داشته باشید.

کافی است نوتیفیکیشن نرم‌افزار هوشمند منزل را روی گوشی خود باز کنید و در لحظه متوجه هویت مراجعه‌کننده شوید. همچنین اگر سالمند یا کودک در منزل دارید، لازم نیست نگران شوید؛ چرا که آن‌ها می‌توانند با چشمی دیجیتال با هر سن و قدی که دارند، بیرون درب را کنترل کنند.

قفل‌های هوشمند برای کمد منزل

برخی از منازل دارای اتاق‌های کاری یا اصطلاحا آفیس هستند و برخی دیگر نیز در کمد اتاق خود گاوصندوق برای اشیا قیمتی دارند. یکی از دیگر محصولات پکیج هوشمندسازی خانه استفاده از قفل هوشمند برای کمد است. با خرید این محصول خیالتان از بابت امنیت محتویات داخل کمد راحت خواهد بود. همچنین برخی از خانواده‌هایی که کودک در منزل خود دارند برای محافظت از مدارک و اسناد کاری در آفیس خود می‌توانند از این قفل‌ها استفاده کنند.

پکیج هوشمندسازی خانه و درب‌های کارتی

یکی دیگر از انواع قفل‌های ما در پکیج مورد نظر، قفل هوشمند کارتی نام دارد. این قفل‌ها بخصوص برای مهمانانی که برای چند روز ساکن خانه شما هستند مناسب است. قفل دیجیتال می‌تواند هم کارتی باشد و هم رمزدار. برای اینکه رمز خود را به مهمانان یا افرادی که برای تعمیر می‌آیند ندهید می‌توانید از کارت استفاده کنید.

همانند اتاق‌های هتل کافیست کارت را جلوی حسگر قفل بگیرید تا به آسانی درب برای شما باز شود. در این حالت نیازی به واردکردن رمز ندارید. کارت‌های قفل هوشمند نازک و بی‌وزن هستند و به‌راحتی در کیف‌پول جاسازی می‌شوند.

تمامی قطعات قفل‌های یوکا در انبار این شرکت موجود است و تعویض و تعمیر این قطعات با سرعت امکان‌پذیر است. علاوه‌بر این مورد، تمامی قفل‌ها تحت پوشش خدمات پس از فروش به‌صورت دائمی هستند و خریداران می‌توانند به مدت نامحدود برای قفل‌های خود از یوکا خدمت دریافت کنند.

هر قفل، یک اثر انگشت

معرفی پکیج هوشمندسازی خانه

قفل بیومتریک دیگر محصولی از پکیج هوشمندسازی خانه بوده که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. قفل‌های بیومتریک با استفاده از ویژگی‌های بیولوژیک منحصر‌به‌فردی که هر شخص دارد، مانند یک کلید سیار عمل می‌کند.

دیگر لازم نیست داخل کوله شلوغتان دنبال دسته کلید بگردید یا اینکه هر لحظه نگران گم‌شدن کلیدهایتان شوید. انگشت شما همیشه همراهتان است و هرزمان که اراده کنید می‌توانید با گذاشتن انگشتتان روی حسگر درب منزل آن را باز کنید. در سری‌های پیشرفته‌ قفل‌های بیومتریک کافی است دست خود را بدون لمس جلوی حسگر نگه دارید تا حسگر هوشمند به طور خودکار هویت را تشخیص دهد و درب را برایتان باز کند.

نوع گران‌ و کمیاب‌ قفل بیومتریک، قفل با توانایی اسکن عنبیه است. در این قفل‌ها شما باید به حسگر نگاه کنید و اجازه دهید که حسگر شما را از روی عنبیه چشم‌تان تشخیص دهد.

این نوع قفل تنها برای محیط‌های فوق امنیتی استفاده می‌شود و معمولا هزینه بسیار زیادی دارد. نوع دیگر قفل بیومتریک که در سری تجهیزات هوشمندسازی منزل یوکا رونمایی شده است، سیستم بیومتریک مبتنی بر صوت نام دارد.

لذت‌بخش‌ است که روبه‌روی درب بایستید، آن را صدا بزنید و درب برای شما باز شود. اما طبق گزارشی که کاربران داده‌اند، این سیستم عیب‌های خاص خود را نیز دارد. مثلا ممکن است لهجه‌های مختلف با این سیستم سازگار نباشد یا زمانی که کاربر سرماخورده است و صدایی گرفته دارد این قفل نتواند به خوبی صوت را تشخیص دهد.

تمامی قفل‌های بیومتریک در یوکا موجود هستند اما پیشنهاد اول ما به شما قفل اثر انگشتی است چرا که بازخوردهای خوبی را از آن داشتیم و می‌توان گفت تابحال انتقاد منفی از جانب آن دریافت نکرده‌ایم.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌طور کلی درباره انواع روش‌ها و پکیج هوشمندسازی خانه صحبت کردیم. درباره تجهیزات هوشمندسازی خانه مثال زدیم و نشانه‌های قفل هوشمند خوب را نام بردیم. در ادامه نیز سری به انواع قفل‌های هوشمند و بیومتریک زدیم و استفاده آن‌ها در کمدهای آفیس منزل و کمدهایی که لوازم قیمتی و گاوصندوق در آن‌ها وجود دارد را توضیح دادیم.

از برخی مزایا و معایب قفل‌های مبتنی بر صوت و عنبیه چشم حرف زدیم و گفتیم که کدامیک از این قفل‌ها در منزل کاربرد دارند. در نهایت نیز گفتیم که چگونه در صورت نیاز یوکا می‌تواند تا دو سال خدمات نامحدود پس از فروش را به شما عزیزان ارائه کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار