فرماندار شهرستان قرچک گفت: با حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانعی که در مسیر فعالیت آنان وجود دارد، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، زمینه برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 01 October 2022

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فاتحی‌نژاد روز شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با دستور بررسی مشکلات حقوقی تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی قرچک برگزار شد اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رفع موانع و مشکلات آنان، وظیفه‌ای است که همه مسئولان موظف به انجام آن بوده و در این مسیر کوتاهی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

وی افزود: بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در خود شهرستان قابل پیگیری است به شرط آن که این مشکلات از نزدیک بررسی شده و با ظرفیت‌های قانونی موجود نسبت به رفع آن اقدام شود.

فاتحی‌نژاد با اشاره به فعالیت گسترده صنایع تولیدی در شهرک صنعتی قرچک گفت: شهرستان قرچک به دلیل استقرار شهرک صنعتی پویا و فعال در حال تبدیل شدن به یکی از مناطق صنعتی استان تهران است و هم اکنون بیش از ۲۲۰ واحد تولیدی فعال در حوزه‌های مختلف در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از مجموع ۸۰۰ قرارداد منعقد شده، ۲۲۰ واحد صنعتی با اشتغال پنج هزار نفر فعالیت تولیدی خود را در فاز نخست این شهرک صنعتی آغاز کرده‌اند و با افزایش متقاضیان، مراحل قانونی توسعه آن در فاز دوم در دست اقدام است.

فرماندار قرچک با اشاره به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی تولیدکنندگان خلع ید شده در شهرک صنعتی قرچک گفت: در گذشته زمین‌هایی به متقاضیان استقرار در شهرک صنعتی واگذار شده که این افراد تا کنون اقدامی برای احداث واحد صنعتی خود انجام نداده‌اند که این امر منجر به خلع ید اراضی شده سات.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۵۴ مورد خلع ید اراضی شهرک صنعتی قرچک صورت گرفته که مشکل ۲۰ مورد پیش‌تر مرتفع و واگذاری مجدد به آن‌های صورت گرفته است.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد تا ضمن بررسی مشکلات ۳۴ واحدهای تولیدی-صنفی-تجاری که سالیان گذشته قطعاتی زمین در شهرک صنعتی به آنها واگذار شده بود و در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسیده و با حکم داوری خلع ید شده بودند بررسی و مصوب شد تا به منظور حمایت از تولید مساعدت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.
قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار