کد خبر: ۱۰۷۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 03 October 2022

هزینه نصب جی‌پی‌اس روی خودرو چقدر است؟

اگر از چندنفر متخصص در حوزه‌ خودرو لوازم جانبی آن بخواهید که وسیله‌ای برای پیدا‌کردن راحت‌تر خودرو و دنبال کردن آن در مکان‌های مختلف به شما معرفی کنند، قطعاً نام جی‌پی‌اس خودرو را بیان می‌کنند. جی‌پی‌اس خودرو امکانات و کاربردهای فراوانی دارد که باعث می‌شود تا طرف‌داران بسیار داشته باشد. اما هزینه نصب جی‌پی‌اس خودرو به چه مقدار است و برای انجام آن چه کاری باید کرد.

نیاز به نگرانی نیست، زیرا قرار است که در این مطلب به شما بگوییم، هزینه نصب ردیاب خودرو به چه مقدار است، نصب جی‌پی‌اس خودور چه مزیت‌هایی دارد و برای نصب آن باید چه مراحلی را طی کنید تا به طور کامل با این موضوعات آشنا شوید و در این زمینه مهم، ابهام خاصی نداشته باشید.

جی‌پی‌اس خودرو چیست؟

جی‌پی‌اس خودرو یا ردیاب ماشین، وسیله‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن خودرو را بیابید، رفتار راننده در خودرو را با استفاده از اهرم‌هایی کنترل کنید و در مواقع حساس به کمک  راننده خودروی ناوگان حمل و نقل خودتان بیایید که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته باید توجه داشته باشید، مدل‌های مختلف ردیاب یا جی‌پی‌اس خودرو ممکن است که امکانات بیشتری نیز داشته باشند و شما بتوانید از آن‌ها برای رسیدن به هدف‌های خودتان به طور مطلوب استفاده کنید و در این زمینه با مشکلی روبه‌رو نباشید. مدل‌های مختلفی از جی‌پی‌اس خودرو در سایت پیشگامان آسیا موجود است که می‌توانید برای تهیه‌ آن‌ها به سایت ما مراجعه کنید.

هزینه نصب جی‌پی‌اس روی خودرو چقدر است؟

مزیت‌های نصب جی‌پی‌اس خودرو چیست؟

مزیت‌های انجام هرکاری است که مشخص می‌کند، آیا این فعالیت ارزش اقدام دارد یا نباید آن را به انجام رساند. نصب جی‌پی‌اس خودرو نیز از دایره خارج نیست و باید برای تصمیم‌گیری در موردش، مزیت‌هایش را به طور کامل شناخت.

1. پیداکردن خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن

پیداکردن خودرو در زمان‌های مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا به شما کمک می‌کند تا بتوانید راننده به همراه خودرو در کدام مکان قرار دارد، آیا مأموریت خودش را به خوبی انجام می‌دهد، یا در حال انجام کار دیگری خارج از هدف است. اما برای آگاهی از این موضوع، نیاز است تا نصب جی‌پی‌اس خودرو برروی ماشین ناوگان خودتان انجام دهید تا بتوانید موقعیت خودرو را در زمان درست بفهمید و در این مورد محدودیتی نداشته باشید.

2. امکان شنود مکالمات داخل خودرو

در بسیاری از مواقع نیاز است تا مکالمات داخل خودرو شنود شود تا بتوان به طور نامحسوس راننده را کنترل کرد و در صورت بروز رفتاری زشت از او، اقدام به توبیخش کرد. شنود‌کردن همچنین کمک می‌کند تا بتوانید به در مواقع موردنیاز از راننده خودتان نیز دفاع کنید و نگذارید که در حقش احجافی صورت بگیرد. به طور کلی استفاده از این قابلیت به کنترل بهتر رفتارهای مختلف در داخل خودرو کمک زیادی می‌کند. به‌کارگیری ردیاب و نصب جی‌پی‌اس خودرو، این قابلیت و امکان را به شما می‌دهد و کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی مکالمات را در لحظه شنود کنید و موارد موردنیازتان را نیز ضبط و ثبت کنید.

3. امکان مطلع‌کردن افراد مختلف با استفاده از دکمه SOS

بارهای موجود در خودروها، در بسیاری از مواقع، ارزش مالی زیادی دارند، همین موضوع انگیزه افراد مختلف برای دزدیدن خودرو به همراه بار آن‌ها را بسیار زیاد می‌کند. همچنین قیمت خودرو نیز بالا است و آن‌ها می‌توانند با فروش آن نیز بهره‌ی مالی زیادی ببرند که قابل‌توجه و وسوسه‌انگیز است. اما راننده با استفاده از دکمه‌ی sos در هنگام اتفاق‌افتادن این پیشامده، آن‌ها را به سرعت گزارش دهند تا بتوان، اقدامات لازم را به درستی انجام داد. این موضوع، می‌تواند هزینه‌های مربوط به سرقت را بسیار کاهش دهد که از این جهت به صرفه است.

4. ضبط و ارسال گزارش مسیر و زمان‌های مختلف حرکت خودروی

در طول روز، خودروهای ناوگان به جاهای مختلفی برای انجام مأموریت خودشان می‌روند. اما ضبط و جمع‌آوری مسیر، زمان و به طور کلی گزارش انجام این کارهای بسیار سخت است و به طور عملی نشدنی است. جی‌پی‌اس خودرو این مشکل را به طور کلی حل می‌کند و شما از این دغدغه نجات می‌دهد. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی گزارش مربوط به خودروهای مختلف را ثبت کنید و در موعد مناسب آن‌ها ار جمع‌آوری کنید و به مدیر مربوطه بالادستی تحویل دهید یا اقدام به آنالیز آن برای بهبود روند انجام فرآیندهای ناوگان کنید.

5. امکان خاموش‌کردن خودرو از راه دور

در برخی از مواقع رانندگان نیاز دارند تا بتوانند خودرو را از راه دور خاموش کنند. به عنوان مثال فرض کنید، خودرو روشن است و یک نفر قصد سرقت آن را دارد و راننده در فاصله‌ی دوری از خودرو قرار دارد. در این هنگام راننده برای جلوگیری از سرقت، تنها کاری که می‌تواند کند، خاموش‌کردن خودرو است. اما این کار تنها زمانی برای او ممکن است که نصب جی‌پی‌اس برروی خودروی خودش را انجام داده باشد. در غیر اینصورت، امکان انجام این کار را نخواهد داشت و خودرو به راحتی دزدیده می‌شود.

هزینه نصب جی‌پی‌اس روی خودرو چقدر است؟

مراحل نصب جی‌پی‌اس به چه شکلی است؟

پس از اینکه با مزیت‌های نصب جی‌پی‌اس خودرو آشنا شدید و در مورد آن‌ها اطلاعات لازم کسب کردید، نوبت آن است که بدانید برای انجام این هدف، باید چه مراحلی را طی کنید تا بتوانید آن را به خوبی محقق کنید و در این مسیر با مشکلی رو‌به‌رو نشوید. به همین دلیل و برای کمک به شما، این مراحل را در ادامه معرفی می‌کنیم تا نسبت به آن‌ها آگاهی کافی و لازم را بیابید که بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌آید

گام اول: قرار‌دادن سیم‌کارت در داخل ردیاب یا جی‌پی‌اس خودرو و فعال‌کردن آن

در گام اول نیاز است تا سیم‌کارت را در داخل ردیاب یا جی‌پی‌اس خودرو قراردهید تا فعال‌سازی اولیه آن به خوبی صورت بگیرد. در هنگام قراردادن دقت کنید که سیم‌کارت درون ردیاب قفل شود و درنیاید. همچنین سیم‌کارت را قبل از قراردادن در جی‌پی‌اس شارژ پولی کنید تا از این نظر نیز مشکلی نداشته باشید.

گام دوم: فیوز و منبع برق خودرو را پیدا کنید و سیم‌ها را به آن متصل کنید

جی‌پی‌اس‌های سیمی به طور معمول دارای سه نوع سیم زیر هستند:

سیم قرمز

سیم مشکی

سیم نارنجی

سیم قرمز برای اتصال به برق مثبت، سیم مشکی نشان دهنده برق منفی و سیم نارنجی نیز برای اتصال به ACC به کار می‌رود که هر سه مکان در فیوز اصلی قرار دارند و به برق اصلی خودرو متصل هستند. بنابراین ابتدا باید فیوز و برق اصلی پیدا کنید تا بتوانید این سیم‌های را به آن‌ها وصل کنید و مرحله‌ دوم هدف را به انجام برسانید. دقت کنید که در هنگام پیداکردن فیوز اصلی، آن را با سوئیچ پله اشتباه نگیرید، زیرا شبیه هم هستند.

برای پیداکردن آن‌ها، سوئیچ ماشین را در حالت بسته نگه دارید و فازمتر را نزدیک هردوی آن‌ها کنید، برروی هرکدام که فیوز روشن شد، همان مورد، فیوز اصلی است و می‌توانید سیم‌ها را به آن متصل کنید.

گام سوم: رانندگی باخودرو را شروع کنید تا پیامک فعال‌شدن جی‌پی‌اس را دریافت کنید

بعد از این کار، به طور تقریبی نصب جی‌پی‌اس خودرو انجام شده است و تنها کافی است که اقدام به رانندگی کنید تا پیامک فعال‌سازی نهایی آن برای شما ارسال شود و از این بابت به اطمینان کامل برسید و مشکلی نداشته باشید که بسیار مهم و قابل‌توجه است.

هزینه نصب GPS خودرو

هزینه نصب جی‌پی‌اس خودرو یا هزینه نصب ردیاب خودرو، بستگی زیادی به هزینه تنظیم جی‌پی‌اس خودرو، نوع ردیاب، نوع ماشین و شرایط بازار دارد و نمی‌توان آن را به طور دقیق برای هر شرایطی بیان کرد. بنابراین نیاز است تا ابتدا این موارد به طور دقیق مشخص شوند تا بتوان گفت که هزینه نصب ردیاب خودرو به چه میزان است و در مورد انجام‌دادن یا ندادنش تصمیم‌گیری‌های لازم را به انجام رساند.

هزینه تنظیم جی‌پی‌اس خودرو

هزینه تنظیم جی‌پی‌اس خودرو، شامل اتصال آن و تنظیم این تجهیز برروی موبایل یا گوشی فرد موردنظر دارد و قابل تغییر است. البته مهارت فرد تنظیم‌کننده نیز در این جهت بسیار مهم و حیاتی است که باید به آن توجه زیادی کرد.

این مطلب برگرفته شده از وبسایت پیشگامان آسیا می باشد:

https://pishgamanasia.com/gps-installation-cost/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار