کد خبر: ۱۰۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ 06 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، ورود روسیه به صحنه درگیری نظامی در سوریه و عملیات علیه تروریست‌ها، انتخابات آینده و موضوع گزارش برجام در مجلس در کانون توجه رسانه های امروز بوده است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انتقاد هاشمی از سر شاخ شدن روسیه و آمریکا

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «سرشاخ شدن ابرقدرت‌ها با همدیگر» را نشانه‌ی بی‌برنامگی آنان در برخورد با تروریست‌ها دانست و گفت: مثلاً ائتلاف غربی‌ها می‌گوید جنگنده‌های ما برای مبارزه با داعش شش هزار سورتی پرواز داشتند و روسیه می‌گوید نیروی هوایی ما برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه 100 سورتی پرواز داشته‌اند، اما هیچ‌کدام نمی‌گویند نتیجه این همه اقدامات نظامی شما چیست و چرا متوجه نمی‌شوید که مذاکره سیاسی بهتر از بمباران مناطق مختلف است که البته در این آتش‌سوزی‌ها مردم فقیر و بی‌پناه بیشتر از همه آسیب می‌بینند؟!!وی خطاب به رئیس مجلس کرواسی، گفت: خوب است شما در جلسات پارلمانی و دولت‌های اتحادیه اروپا به طرف‌های درگیر یادآوری کنید که وضع کنونی به نفع هیچ‌کسی نیست و این ویروس دیر یا زود کشورهای دیگر را نیز آلوده می‌کند و عقلای جهانی جلوی گسترش ویروس تروریسم پروری را بگیرند.


سازنده توبه نصوح رئیس جشنواره صهیونیستی شد

جشنواره فیلم حیفا، مهم‌ترین جشنواره سینمایی در سرزمین‌های اشغالی، روز دوشنبه در حالی به کار خود پایان داد که محسن مخملباف، ریاست هیأت داوران بخش رقابتی این جشنواره را به عهده داشت. فیلم‌‌‌های «رییس جمهور» و «بایسیکل‌ران» و مستند «باغبان» از ساخته‌های محسن مخملباف نیز در جشنواره فیلم حیفا یک بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

فیلم «بابا جون» ساخته یووال دلشاد، کارگردان ایرانی‌الاصل که در سال جاری نماینده رژیم اسرائیل در اسکار فیلم غیر انگلیسی‌زبان است، در بخش رقابتی جشنواره فیلم حیفا به نمایش گذاشته شد. این فیلم به زبان فارسی‌ است.


آیت‌الله جنتی دامنه اختیارات شورای نگهبان را افزایش داد؟

آیت‌الله احمد جنتی دوشنبه شب در بخشی از سخنان خود در جمع مردم اصفهان در حسینیه بنی فاطمیه گفته: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افرادی که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شوند یا پست‌های مهم نهادهای تصمیم‌گیر کشور را در اختیار گیرند. امروز کسانی که درصدد کور کردن خط امام و ولایت فقیه هستند در ظاهر از ولایت فقیه پیروی می‌کنند، اما رفتار آنها مطابق با نظرات ولایت فقیه نیست.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان، سپاه و بسیج خاری در چشم این افراد است، تصریح کرد: این پست‌ها، حق بچه‌های حزب الهی، انقلابی و مومن است. شورای نگهبان اجازه نخواهد داد عده‌ای که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

منظور دبیر شورای نگهبان از «پست‌های مهم نهادهای تصمیم‌گیر کشور» روشن نیست.


چرا ایران، عربستان را به برخورد محکم تهدید می‌کند؟

شهیر شهیدثالت تحلیل‌گر ایرانی ساکن کانادا در مقاله‌ای در بی‌بی‌سی نوشته: از دید ایران این موضوع پنهان نبود که عربستان تنها به اتکای آمریکاست که ممکن است با ایران وارد یک درگیری نظامی شود. اما توافق هسته‌ای وضعیت را به‌طور قابل ملاحظه‌ای تغییر داد، تا آنجا که پرزیدنت اوباما در نشست خود در کمپ دیوید، به رهبران عرب حوزه خلیج فارس که از آمریکا درخواست ایجاد یک پیمان امنیتی کرده بودند گفت: "مقصود از همکاری امنیتی (با کشورهای عرب خلیج فارس) این نیست که یک دشمنی دراز مدت با ایران تداوم پیدا کند و یا حتی ایران به حاشیه رانده شود. هیچ کدام از ملت‌های ما از یک رویارویی بدون پایان با ایران نفع نخواهند برد."

چرا آقای اوباما چنین می‌گوید؟ به این دلیل که بقای توافق هسته‌ای که قرار است جلوی مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد به ثبات حکومت ایران بستگی پیدا کرده است. به عبارت دیگر بی‌ثبات شدن حکومت در ایران به معنای متزلزل شدن قرارداد هسته ای است. در یک کلام، حصول توافق هسته‌ای جای پای ایران را به عنوان یک بازیگر مهم منطقه‌ای که دیگر آمریکا هم حاضر نیست به متزلزل کردن آن فکر کند محکم کرد. ترجمه ساده این وضعیت این است که دیگر عربستان نمی‌تواند برای سرشاخ شدن با ایران بر روی آمریکا حساب باز کند.


ترس یک روزنامه از فامیل رئیس جمهور آینده

دادگاهی شدن روزنامه وطن امروز به دلیل انتشار مطلبی درباره جلال آل احمد و آیت‌الله طالقانی باعث شده که این روزنامه در بخشی از مطلبی با عنوان «خدا کند فامیلی رئیس‌جمهور بعدی روشنفکر ‌نباشد!» بنویسد: دیروز بعد از شنیدن خبر دادگاه روزنامه، یک بار دیگر رفتم و از صدر تا ذیل یادداشت مذکور را خواندم و ناظر بر مصداق شکایت یعنی «توهین به مقامات» خدا خدا کردم نام خانوادگی رئیس جمهور بعدی «روشنفکر» نباشد والا احدالناسی حق نخواهد داشت در دوره جناب آقای روشنفکر(!) از اصطلاحاتی نظیر «روشنفکر غرب‌زده»، «روشنفکر کراواتی»، «روشنفکر ستون پنجم دشمن»، «روشنفکر اجنبی‌پرست» و... استفاده کند! یعنی چون نام‌خانوادگی رئیس دستگاه اجرا «روحانی» است ما حق نداریم از روحانی و روحانیت و حوزه و حجره حرف بزنیم؟! و مستند به سخنان خمینی بت‌شکن در دوگانه «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی» دو کلمه حرف حساب بزنیم؟!ظاهرا دادگاهی شدن این روزنامه به خاطر درج مطلبی درباره جلال آل احمد و آیت‌الله طالقانی است که در بخشی از آن امده: یکی ما را به این‌جا رساند که بنویسیم؛ «روشنفکر داریم تا روشنفکر!» و دیگری ما را بدین‌جا رساند که بگوییم؛ «روحانی داریم تا روحانی!» فی‌نفسه، نه روشنفکر بودن ملاک است و نه روحانی بودن معیار که جلال چند صباحی ولو به اجبار پدر درس حوزه خوانده بود و طالقانی ولو به جبر روزگار غیر مرتبط با محافل روشنفکری نبود.


فردا دنیا نابود می‌شود

یک سازمان مسیحی پیش بینی کرده که فردا دنیا به پایان می رسد. این سازمان که یاران کتاب مقدس نام دارد، عمدتا به صورت آنلاین فعالیت می کند. مقر این سازمان در نزدیکی فیلادلفیا است. آنها در سال 2011 نیز پیش‌بینی کرده بودند در ماه می این سال دنیا نابود می شود. اما آنها این‌بار با قطعیت می گویند که فردا روز نابودی دنیا است.

مک کان رهبر و موئسس این سازمان در این رابطه گفت: با توجه به چیزی که در کتاب مقدس نوشته شده است، خدا از روز 7 اکتبر (فردا) به عنوان روز نابودی زمین نام برده است. زمین تا ابد می رود، نابود می شود. مک کان می گوید با توجه به تحقیقاتشان از کتاب مقدس جهان با آتش نابود می شود: خدا در دوران حضرت نوح جهان را از طریق سیل با آب نابود کرد اما خدا گفته است که بار دوم جهان را با آب نابود نخواهد کرد، بلکه خدا اینکار را با آتش خواهد کرد.


فاضلاب در منبع آب آشامیدنی تهران

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفته: بخش قابل توجهی از فاضلاب خانگی شهرهای پردیس و بومهن در رودخانه سیاه رود که تامین کننده بخشی از آب سد ماملو است، تخلیه می شود. بخشی از آب سد ماملو به عنوان یکی از منابع ذخیره آب مصرفی شهر تهران از طریق سیاه رود تامین می شود که ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی و همچنین زباله به این رودخانه موجب آلودگی آب پشت این سد خواهد شد. شش هزار واحد صنعتی غیرمجاز در شهرستان پردیس وجود دارد که بررسی و پایش های زیست محیطی انجام شده نشان می دهد 123 واحد آبکاری که تولید کننده فاضلاب و پساب خطرناک هستند، در این شهرستان فعالیت دارند.


دختر ده ساله دو کودکش را اجاره می‌دهد!

فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در سومین جلسه شورای عالی ساماندهی کودکان کار و خیابان که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده، مدعی شده است که: دختر 10 ساله‌ای را می‌شناختم که دو کودک به دنیا آورده بود که آنها را اجاره می‌داد. این که یک کودک 10 ساله دو کودک به دنیا آورده است جای تاسف و تامل بسیاری دارد. او عنوان می‌کرد چون پدرش به زندان افتاده و مادرش از عهده مخارج برنیامده و به گرفتاریهایی دچار شده است کارش به اینجا رسیده پس چرا از خانواده مردی که به زندان می‌افتد حمایت نمی‌شود؟ متاسفانه هر روز شاهد تولد کودکان بی‌هویت هستیم که این آمار بیشتر می‌شود و برای آن راهکاری نداریم. کمیته امداد کجاست؟ کمیته امداد معتقد است از محرومان حمایت می‌کند اما به آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا نمی‌کند. باید کمیته امداد در ماموریت‌هایش بازنگری کند.


تائید نگارش کمیسیون برجام در خارج از مجلس

پس از انتشار ادعای غلامرضا تاجگرون مبنی بر نگارش گزارش کمیسیون برجام توسط نزدیکان تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای، علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم درباره امضای نامه ای پنج نفره از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام گفته: ما معتقد بودیم و هستیم وقتی که یک کمیته ویژه برای بررسی موضوعی در مجلس تشکیل می شود به خصوص این که سه هفته تعطیلات مجلس را صرف بررسی برجام در این کمیسیون کردیم و به حوزه های انتخابیه سر نزدیم و 40 روز طول کشید و ده ها ساعت جلسه داشت و کار به نتیجه نهایی رسید، نباید تیمی خارج از مجلس و نمایندگان در تدوین این گزارش نقشی داشته باشند. متاسفانه این اتفاق افتاد و اولین اعتراض ما نیز امضای آن نامه پنج نفره بود.


قالیباف با پایداری‌ها ائتلاف نمی‌کند

مهرداد لاهوتی ،نماینده لنگرود در مجلس در مورد حمایت قالیباف از گروه و افرادی در انتخابات مجلس دهم به نامه نیوز گفته: آقای قالیباف یک شخصیت سیاسی است و قطعا نسبت به مجلس آینده دغدغه های دارند و برای باشکوه برگزار کردن انتخابات و مشارکت بیشتر مردم درانتخابات و یا کیفیت بهتر مجلس آینده به عنوان یک فرد دلسوز انقلاب همانند سایرافرادی که ممکن است وارد عرصه انتخابات شوند، وارد شود.

لاهوتی در مورد اینکه ایا قالیباف دراین راستا با سایر گروههای اصولگرا ائتلاف خواهد داشت گفته:قطعا اتحادی در لیست ها شکل می گیرد ،البته باید کمی جلوتر برویم . بعید می دانم وی با پایداری ها ائتلافی کند زیرا وی اصولگرای مستقل است وممکن است با سایر جریانات سیاسی ائتلاف کنند ولی با پایداری ها فکر نکنم به وحدتی برسند.


برگزاری دادگاه حمله کنندگان به مطهری

وکیل علی مطهری عنوان کرد: در جلسات قبل مسولان دانشگاه صحبت کردند و این جلسه نوبت شنیدن اظهارات اشخاص حمله‌کننده به علی مطهری است. به گزارش جماران، مصطفی ترک‌همدانی، با اشاره به جلسه آینده رسیدگی به پرونده حمله به مطهری عنوان کرد: همانطور که اعلام شده بود دادگاه فردا ۱۵ مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد. وی افزود: در جلسات قبل مسولان دانشگاه صحبت کردند و این جلسه نوبت شنیدن اظهارات اشخاص حمله‌کننده به علی مطهری است. ترک‌همدانی در پاسخ به این سوال که آیا مطهری هم در این جلسه حاضر می‌شود، عنوان کرد: من به آقای مطهری اطلاع داده‌ام٬ اما نمی‌دانم تصمیم وی در مورد حضور در جلسه دادگاه چیست. وی ادامه داد: با توجه به پیگیری ریاست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شیراز امیدوارم پرونده با گرفتن اظهارات مته‌مان روند بهتری به خود بگیرد و هر چه سریع‌تر جلسات به پایان برسد.


ادعای رسایی درباره فرار آخوندی از کارت زرد با یک شوخی

حمید رسایی امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز در نشست علنی (سه‌شنبه) پارلمان به عنوان موافق استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی پارلمان صحبت کردم و در بخشی از سخنانم گفتم: در آخرین سؤالی که از وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح شد، وی با اختلاف یک رأی شکننده از مجلس کارت زرد نگرفت و بعداً هم معلوم شد که آن یک رای هم درست نبوده است. بعداز صحبتم، آقای لاریجانی در پاسخ به اظهارات من که هیچ اشاره ای به عمل هیات رییسه در آن نشده بود اما ظاهرا غلط انداز بود، گفت: این اظهارات شما درست نیست، این موضوع از اختیارات هیأت رئیسه مجلس است و ما چنین چیزی را تأیید نمی‌کنیم. ما در بررسی‌هایمان حرف شما را تأیید نمی‌کنیم. بنده همان جا توضیح دادم که منظورم هیات رییسه نبود و اشکالی به کار هیات رییسه نیست اما ایشان متوجه صحبت من نشد. رئیس مجلس سپس عدد آرای سوال را هم قرائت کرد:

حاضرین: 218

آرای مأخوذه: 199

بدون رأی: 12

موافق قانع‌کننده بودن پاسخ‌های وزیر: 107

ممتنع: 12

مخالف: 84

و گفت که فاصله بیشتر از یک رای بوده! از این نحوه محاسبه تعجب کردم چون جمع 199 و 12 می شود، 211 و از 211 رای، نصف آن می شود 105/5 که طبق قانون 106 محاسبه می شود و وزیر 107 رای آورد و این یعنی اختلاف یک رای. اما داستان روز سوال چه بود؟ در روز سوال، آقای پورابراهیمی (از نمایندگان خوب کرمان) به آخوندی رای مخالف داد اما نماینده دیگری - که زیاد شوخی می کند و اسمش را نمی آورم - دکمه موافق دستگاه آقای پورابراهیمی را زد، مجددا پورابراهیمی رای خودش را منفی کرد و نماینده کناری اش، به شوخی رای را مثبت کرد! اعتراض پورابراهیمی هم به شوخی گرفته می شد. چند بار این کار تکرار شد و در نهایت وقتی نماینده شوخ! دکمه مثبت را زد، رییس پایان رای گیری را اعلام کرد و آخوندی با همین یک رای مثبت از 105/5 رای که در شمارش 106 محاسبه می شود، با 107 رای از کارت زرد عبور کرد و زنگ پایان جلسه زده شد. همان زمان بنده به یکی از اعضای هیات رییسه گفتم ولی چون جلسه تمام شده بود کاری نمی توانستم بکنم.در نهایت به هيات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردم و آقای پورابراهیمی هم در مصاحبه اي به این رفتار اعتراض کرد.


آنگلا مرکل محجبه شد!

یک شبکه خبری آلمانی در راستای تبلیغات ضد اسلامی، با نشان دادن صدراعظم آلمان با پوشش چادر، حضور مهاجران در این کشور و تاثیر آنها بر آینده آلمان را زیر سوال برد. به گزارش فارس، تنش آفرینی، طنز و یا اسلام ستیزی؛ اینها واکنش هایی بودند که در پی پخش برنامه «گزارش برلین» در شبکه تلویزیونی (ARD) به تصویری خاص از «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور نشان داده شدند. در این برنامه که به مسئله مهاجران در آلمان می پرداخت، تصویری ساختگی از مرکل با چادر سیاه نشان داده شد در حالی که پشت سر مرکل پارلمان آلمان با گلدسته ها و علامت هلال اسلامی دیده می شد. «راینلد بکر» مجری این برنامه گفت: « آیا ما می توانیم چنین چیزی را بپذیریم یا اینکه از عهده آن بر نخواهیم آمد؟» وی همچنین تعداد دیگری پرسش مطرح کرد بدون اینکه پاسخی برای آنها داشته باشد: « در صورتی که چنین وضعیتی به وجود بیاید، چه بر سر ارزش های ما خواهد آمد؟ زندگی چطور تغییر خواهد کرد؟ بله ما چه واکنشی به مشکلات پناهجویان خواهیم داشت؛ مسایلی مانند برابری، حقوق زنان، آزادی حقوق و عقیده.


بررسی نقش جامعه روحانیتمبارز در ائتلاف اصولگرایان

"جعفر شجونی" عضو جامعه روحانیت مبارز، از تشکیل جلسه جامعتین با موضوع "بررسی نقش جامعه روحانیت مبارز در ائتلاف اصول گرایان" خبر داد. وی افزود: در این جلسه به موضوع ورود جامعه روحانیت مبارز برای تعیین مصادیق ائتلاف اصولگرایان نیز پرداخته و در این مورد تصمیم گیری خواهدکرد. عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: ارگانهای مختلف اصولگرایی تحت اشراف جامعتین هستند و قاعده کار این است که سایر اصولگرایان وقتی در جزئیات به توافق رسیدند به نظر جامعتین اتکاء کنند. وی در پایان تصریح کرد: اگر اصولگرایان لیست قابل توجهی ارائه دهند، مورد توجه و استقبال جامعتین قرار خواهد گرفت.


شرط پلیس برای اجرای طرح ترافیک جدید

سردار اسکندر مومنی در حاشیه سومین گردهمایی بزرگ یگان‌های حفاظت از دستگاه‌های کشوری، در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای طرح LEZ و موضع‌گیری پلیس در این مورد، گفت: نیروی انتظامی به طور کامل با طرح LEZ مخالفتی ندارد و از نظر ما اصل طرح نیز مورد تایید است اما اجرایی کردن این طرح نیازمند زیرساخت‌ها و مقدماتی است که پیش از اجرای آن می‌بایست نسبت به فراهم کردن آن‌ها اقدام کرد. مومنی افزود: البته ما در کنترل ترافیک شهرها باید از آخرین فناوری‌های روز دنیا و تجربیات موفق جهان استفاده کنیم و پلیس با کلیات این طرح موافق است.


تحلیل حجاریان از بنیان ارزشی و علمی منافقین

سعید حجاریان، که از وی با عنوان رجل تئوریسین جریان اصلاحات نام برده می‌شود طی گفت‌وگویی با شماره اخیر نشریه نسیم بیداری پیرامون سازمان مجاهدین خلق گفته است: تا جایی که به ادبیات و متون سازمان برمی‌گردد، پایه‌گذاران این تشکیلات قصد داشتند وجه اخلاقی مبارزه را برای خودشان حل کنند؛ یعنی شهادت‌طلبی و کیش مرگ را توجیه کنند. او در ادامه می‌افزاید: «انسان هیچ‌وقت با محاسبه هزینه و فایده هر عملی(و در اینجا مبارزه)، به نقطه مرگ نمی‌رسد! سازمان در هنگام تأسیس باید این مسائل را حل می‌کرد. نواب صفوی و افرادی مانند او یک راه حل مذهبی داشته‌اند که معادی داریم و حور و قصوری هست و ملائک به استقبال شهیدان می‌آیند و مانند اینها. این راه حلی بوده که روحانیت در برابر مبارزه مسلحانه، مطرح و آنرا توجیه می‌کرده است.» حجاریان در ادامه با اشاره به رفت و آمد سازمان مجاهدین خلق در میان تفکر اشاره شده و تفکر مارکسیستی تصریح می‌کند: یک‌نوع مارکسیسم از ریخت‌افتاده شرقی شده هم با آن اسلام آمیخته شده تا سازمان بتواند به زعم خود یک پایه علمی برای عملش پیدا کند. چون نمی‌تواند شهادت‌طلبی را به حور و قصور حواله دهد و می‌خواسته توجیهش علمی باشد!


چه کسی در مورد اصلاح طلبان دروغ پردازی می‌کند؟

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با رد وجود اختلاف در شورای سیاست گذاری، ادامه داد: وجود اختلاف به هیچ وجه صحت ندارد. انسجام و همدلی بیش از پیش در شورای هماهنگی اصلاحات وجود داشته و دارد و قرار است شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی از هر لحاظ این انسجام را تضمین و مکانیزم های آن را طراحی کند. علی محمد غریبانی با بیان این که جلسات شورای هماهنگی هر هفته تشکیل می شود، گفت: متاسفانه برخی افراد که مشخص نیست از کجا سرچشمه می گیرند در این مدت فضاسازی هایی علیه این شورا به راه انداخته اند. غریبانی ادامه داد: چند وقت پیش نیز مطلبی در زمینه انحلال کمیته انتخابات اصلاح طلبان عنوان شده بود که به شدت تکذیب شد . وی افزود: دروغ پردازی های از سوی برخی افراد فرصت طلب است تا با جو سازی ها، انسجام،اتحاد وهمدلی میان افراد انقلابی را از بین ببرند و اختلاف ایجاد کنند اما مردم هوشیار هستند و درست و غلط را از یکدیگر تشخیص می دهند .


رمزگشایی از حضور احمدی نژاد در مراسم هادی نوروزی

محمد رویانیان در پاسخ به سوالی درباره حضور محمود احمدی‌نژاد در مراسم ختم هادی نوروزی گفت: یادمان نرود که هادی ورزشکار ملی بود و در تیم بزرگی مثل پر‌سپولیس بازی می‌کرد که به همین دلیل احمدی نژاد در مراسم ختم وی شرکت کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا، وی متذکر شد: احمدی‌نژاد خیلی فو‌تبا‌ل را دوست دارد و به همین دلیل هم در مراسم شرکت کرد. وقتی دولتمردان، ورزشکاران و پیشکسوتان در چنین مراسمی شرکت می‌کنند نشان‌دهنده ارزش بالای ورزش است که ورزشکاران از آن بهره‌مند می‌شوند.


آمار روزنامه عربستانی از دفن حجاج ایرانی در مکه 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه عکاظ چاپ عربستان از تدفین 20 حاجی ایرانی در مکه مکرمه خبر داد. "حمید یوسف،" عضو دفتر امور حجاج ایران به روزنامه عکاظ عربستان گفت: 20 حاجی ایرانی، پس از شناسایی در مکه مکرمه به خاک سپرده شدند. وی همچنین با اعلام اینکه 240 متوفی در فاجعه منا در دو گروه به ایران منتقل شدند، از انتقال گروه سوم کشته شدگان این حادثه خبر داد. وی اعلام کرد گروه سوم شامل 100 نفر از جان باختگان بود که روز گذشته به ایران منتقل شدند.


احساس عجیب ایهود باراک از تایید برجام

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: اکنون آمریکا، اسرائیل و متحدانش باید طور دیگری به ایران نگاه کنند.ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در سخنرانی در مرکز تایمز یونیون در ایالت فلوریدا، مهم‌ترین چالش پیش روی آمریکا و متحدانش را مقابله با ترور عنوان کرد و گفت غلبه بر این چالش مستلزم فکری نو و جدید است.بر اساس گزارش پایگاه خبری جکسون ویل، باراک در ادامه سخنانش با اشاره به توافق هسته‌ای که در ماه ژوییه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد، گفت: بعد از توافق با ایران، از من سوال می‌شود که احساسم چیست و من می گویم که احساسات پیچیده‌ای دارم. احساسم شبیه کسی است که مادرزنش خودروی بی ام و او را به صخره کوبانده است.وی ادامه داد: از آنجایی که توافق هسته‌ای یک توافق انجام شده است، آمریکا، اسرائیل و متحدانش باید از این پس طور دیگری به ایران نگاه کنند. بخواهیم یا نخواهیم، ایران به گفته کل دنیا ‌به یک قدرت مشروع تبدیل می‌شود و بخشی از راه حل می شود.


هاشمي: الان زيد و عمرو همه آيت الله هستند!

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال هفته نامه طلوع در خصوص علامه ناميدن سيد حسن خميني از سوي وي گفت: این به این خاطر است که نمی دانند معنای کلمه علامه چیست. الان زید و عمرو همه آیت الله هستند! (با خنده) علامه خیلی پایین تر است. علامه یعنی کسی که زیاد می داند و حسن آقا خیلی می داند و انسان بسیار خوش استعدادی است و شبیه استعدادهای امام را دارد و اهل کار کردن است. در قم درس خارج می گوید و شاگردهای خوبی دارد. انسان کوچکی نیست که علامه برایش زیاد باشد. من نمی دانم چه معنایی از علامه می فهمند که حساسیت نشان می دهند.


تمسخر کارتونی معارضین سوری در توئیتر سفارت روسیه

همزمان با تشدید حملات نیروهای ارتش روسیه علیه مواضع داعش، مسکو از ابزارهای خود در فضای مجازی نیز برای تبلیغات علیه نیروهای معارض سوری استفاده می کند. سفارت روسیه در تازه ترین اقدام خود کاریکاتوری را منتشر کرده و که نشان می دهد نیروهای معارض سوری عضو گروه های جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه هیچ تفاوتی با داعش ندارند و تمامی آن ها تروریست قلمداد می شوند.به گزارش خرداد، روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" با انتشار تصویری از این کاریکاتور می نیوسد:"توئیتر سفارت روسیه در امارات در حالی این کاریکاتور ار منتشر کرده که "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا، ناتو و سایر هم پیمانان غربی خواستار توقف حملات نظامی هوایی روسیه علیه مواضع مخالفان سوری شده اند."این روزنامه در پایان اشاره کرده که علاوه بر کشورهای غربی، هم پیمانان آن کشورها در منطقه از جمله ترکیه نیز خواستار توقف حملات نیروهای روسیه شده اند.


رکن‌آبادی همچنان جزو مفقودان است

معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه گفت: رکن‌ابادی دیپلمات ارشد کشورمان همچنان جزو مفقودان است و تلاش‌ها برای تعیین وضعیت ایشان با جدیت ادامه دارد.حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه منا عنوان کرد: تا شناسایی دقیق و انتقال یکایک مفقودان حادثه منا پیگیری‌ها و اقدامات با جدیت ادامه خواهد داشت.وی افزود: گروه دیگری از جان‌باختگان در مرحله بعدی عملیات انتقال وارد کشور می شوند.امیرعبداللهیان با بیان اینکه رکن‌ابادی دیپلمات ارشد کشورمان همچنان جزو مفقودان است، عنوان کرد: تلاش‌ها برای تعیین وضعیت ایشان با جدیت ادامه دارد.وی این را هم گفت که پیکر هیچ جان‌باخته‌ای بدون رضایت خانواده در مکه مکرمه نخواهد ماند.


می‌خواستند در عراق یک «صدام» دیگر درست کنند

سردار ‌نقدی ‌‌با یادآوری اينکه کشورهای غربی نیز حامی اصلی صدام در حمله نظامی به ایران اسلامي بودند، تصريح كرد: ‌تنها کشوری که به طور مستقیم وارد نبرد با ایران شد‌ آمریکا بود که هواپیمای مسافر‌بری را بر فراز خلیج فارس ساقط و به کشتی‌ها حمله مي‌کرد.‌رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌با اشاره به اینکه قدرت ايران ناشی از همین ایستادگی‌ها و شعار مرگ بر آمریکاست، گفت: پیاده نظام دشمن ملت ايران را ‌به حال خود رها نخواهد کرد و به شکل های مختلف وارد می‌شود تا به كشور ضربه بزند و ‌باید یادمان باشد دفاع مقدس ‌سال‌ها‌ست که شروع شده و ادامه دارد. وي ‌با اشاره به اینکه اقتدار ایران ناشی از استکبارستیزی ملت ‌است، تاكيد كرد: ‌اگر روزی شعار «مرگ بر آمریکا» را فراموش کنیم عزت ايران در میان مسلمانان جهان ‌به ویژه گروه‌های مقاومت نیز خدشه‌دار خواهد شد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر حمایت آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه‌ اضافه کرد: خواب آمریکایی‌ها در جریان تجهیز تکفیری‌ها در عراق این بود که این گروه‌های تروریستی بغداد را بگیرند و یک صدام دیگر در این کشور حاکم کنند تا وارد جنگ با ایران شود و اگر آنها از نیروهای تکفیری اعلام برائت می‌کنند دروغ می‌گویند.‌


اقامت دائم کارمندان رده بالا در کانادا و آمریکا

خروج برخی از کارمندان دولت در رده های بالا از کشور و تلاش آنها برای پناهنده شدن تهدیدی از سوی غرب به ویژه کشور کانادا برای کشور به شمار می رود که زمینه ساز پروژه نفوذ در کشور بوده است.به گزارش راه دانا؛ کانادا یکی از کشورهایی است که همواره تعدادی از ایرانیان این کشور را برای اقامت دائم یا موقت انتخاب کرده اند.این در حالی است که سیاستمداران این کشور، پا به پای آمریکا و حتی در مواردی سخت گیرانه تر از آمریکا، تحریم هایی را علیه ایران وضع و مشکلاتی را برای کشور فراهم کرده‌اند.این اقدامات تا جایی رسید که این کشور به همراه آمریکا مدارک پزشکی دانشجویان ایرانی را تأیید نکرده و طی یک سال گذشته بسیاری از دانشجویان ایرانی را با سنگ اندازی از این کشور بیرون کرده اند.از طرف دیگر فعالیت های ضد اسلامی و ضد ایرانی در راستای پروژه های ایران هراسی و اسلام هراسی در این کشور طی چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است.در همین راستا شنیده ها حاکی از مسافرت برخی از کارمندان یک شرکت مهم در کشور به کانادا و آمریکا است.این کارمندان که در بخش های مختلف آماری در سطح رده های بالای این شرکت مشغول به کار هستند و به اطلاعات تمامی مشترکین تحت پوشش خود دسترسی دارند، پیش از این هم به این نوع مسافرت‌ها رفته بودند.نکته جالب توجه خروج بلند مدت این کارمندان بوده که با اخذ مرخصی بدون حقوق و به صورت چند ماهه از کشور خارج شده اند.از طرف دیگر برخی از این کارمندان به صورت دائمی از کشور خارج شده و در کانادا اجازه اقامت گرفته اند.


"سرچهارراه لبو بفروشید اما از بانک وام نگیرید"

به نوشته پارسینه یکى از مسائلى که مرحوم علّامه طهرانى شدیداً عَلم مخالفت با آن را برافراشته بود و قاطعانه با آن برخورد مى‏ نمود، ورود افراد در مسائل ربوى و ارتباط با بانک ها و گرفتن وام و داد و ستد با مراکز ربوى کشور بود.روزى یکى از اصدقاء و رفقاى خصوصى ایشان گفته بود که اگر با بانک معامله نکنیم، نمى ‏توانیم تجارت کنیم و معاملاتمان به رکود و ورشکستگى مى ‏انجامد. مرحوم علّامه بدون هیچگونه ملاحظه و در نظر گرفتن موقعیّت و حیثیّات و شؤون آن شخص، در حضور دیگران مى ‏فرمایند: در این صورت با لبو فروشى در سر چهار راه‏ها امرار معاش نمائید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار