شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه کارخانه سیمان در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته از آخرین مراحل بازآفرینی و بهره‌برداری و تبدیل فاز نخست کارخانه سیمان ری به موزه صنعت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ 12 November 2022

به گزارش تابناک تهران، سید محمد ناظم رضوی عصر امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت بازآفرینی کارخانه سیمان ری اظهار داشت: مراحل بازآفرینی و تبدیل این کارخانه قدیمی به موزه صنعت با همکاری شهرداری منطقه 20 و سازمان نوسازی شهر تهران در فاز نخست به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: کاربری اصلی این پروژه موزه صنعت سیمان است و در راستای حمایت از اشتغال و فعالیت‌های دانش‌بنیان، بخشی از آن به مرکز استقرار کسب‌وکارهای خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص پیدا می‌کند.

شهردار منطقه 20 در ادامه گفت: کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان کشور با قدمتی نزدیک به 90 سال بعد از اینکه در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران برای 30 سال به شهرداری تهران واگذار شد.

رضوی با بیان اینکه این پروژه بزرگ، مجموعاً در 3 هکتار عرصه به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد تصریح کرد: رویکرد گردشگری و برگزاری تورهای گردشگری برای دیدن موضوعات جذاب در این کارخانه قدیمی دنبال می‌شود تا شهروندان برخی از اولین‌ها را در این کارخانه قدیمی ببینند.

شهردار منطقه 20 در پایان خاطرنشان کرد: نمایش دو دستگاه دیزل بسیار قدیمی که هرکدام از آن‌ها با تولید 2.5 مگاوات، برق شهرری را تولید می‌کردند، از دیگر بخش‌های این موزه است و اسنادی که از آنجا به دست آمده و تجهیزات و ابزاری که در کارخانه سیمان بوده هم در موزه صنعت سیمان به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار