سرپرست بهزیستی شهرستان ری از غربالگری بینایی بیش از ۴۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 13 November 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، داود خادم اظهار داشت: اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری در خصوص معاینه کودکان سه تا ۶ سال در مناطق شهرستان ری طبق قرارداد بهزیستی با ۲ موسسه خردورزان امین ری و موسسه شمیم مهر ریحانه انجام می شود.

وی یادآور شد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا ۶ سال انجام می شود.

سرپرستی بهزیستی شهرستان ری افزود: این طرح در طول سال در پایگاه‌های ثابت و سیار تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌ ری در حال اجرا است و تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم، تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و چون بسیاری از این عوامل برای خانواده ها ناشناخته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: چشم همه کودکان در این برنامه سه بار قبل از دبستان غربالگری می شود و با توجه به اینکه تنبلی چشم در اکثر مواقع هیچ علامتی ندارد تنها راه پیشگیری از آن تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است، برهمین اساس از خانواده ها درخواست داریم تا کودکان سه تا۶ سال خود را هر سال مورد غربال قرار دهند.

خادم ادامه داد: هم اکنون در مناطق تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری که مناطق ۱۵، ۱۶ و ۱۹ شهرداری تهران نیز شامل آن می شود یکصد و ۱۸ پایگاه ثابت و سیار خدمات غربالگری را ارائه می کنند و تعدادی هم پایگاه سیار داریم که در روستاها و مناطق محروم مستقر می‌شوند و غربالگری را انجام می‌دهند.

این مسئول گفت: در مناطق محروم غربالگری برای کودکان به صورت رایگان انجام می‌شود و تعرفه آن توسط بهزیستی پرداخت خواهد شد که در طرح غربالگری از مجموع ۴۴ هزار و ۳۱ کودک غربال شده ۴۲ هزار و ۸۷۲ کودک سالم و یکهزار و ۱۵۹ کودک مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه مداخلات به هنگام است و سازمان بهزیستی خانواده‌های نیازمند را در زمینه تهیه عینک، ویزیت بینایی سنجی، ویزیت جراح، کمک هزینه جراحی حمایت می‌کند و یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه ما پیگیری کودکانی هستند که در غربالگری با اختلالات بینایی شناسایی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار