معاون فرهنگی اوقاف ری:
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: مجموعه شرایط و واقعیات میدانی حکم می کند که مطابق سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قران بیش از هر زمان دیگر به مقوله اشاعه آموزه های قرانی و بهره مندی نوجوانان و جوانان از این منبع فیاض بپردازیم و در این زمینه نباید لحظه ای درنگ کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 13 November 2022

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام احمد اشرفی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در آستان مقدس شیخ صدوق شب گذشته در جمع شماری از دانش آموزان قرانی شهرری و خانواده های آنان افزود: از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسعه و ترویج آموزش قران کریم است و اگرچه  اقداماتی در بیش از  چهار دهه برای آموزش و فراگیری قران در کشور صورت گرفته است اما نمی توانیم ادعا کنیم تلاش های انجام شده برای تربیت قرانی در حد کافی و مناسبی بوده است و  نشانه های این امر را در برخی واقعیات اجتماعی پیرامونی شاهدیم.

 معاون فرهنگی اوقاف ری:بیش از هر زمانی به اشاعه آموزه های قرانی نیازمندیم

وی ادامه داد:  سازمان اوقاف و امور خیریه برای برپایی کلاس های آموزش قران در رشته های مختلف آماده همکاری با سایر نهادهاست و در این زمینه بقاع متبرکی مانند شیخ صدوق در چارچوب برنامه های قرانی اوقاف فعالیت های خوبی را آغاز کرده ، این آمادگی وجود دارد تا حمایت های بیشتری برای توسعه و تعمیق بخشی به کلاس های قرانی در این شهرستان  انجام شود.

 معاون فرهنگی اوقاف ری:بیش از هر زمانی به اشاعه آموزه های قرانی نیازمندیم

این مقام مسوول تصریح کرد: هر چند محدودیت هایی برای خانواده ها در امر تامین مایحتاج مورد نیاز و اداره فرزندان وجود دارد اما  نباید  به موضوع تربیت دینی و قرانی فرزندان خود بی توجه باشیم و  لازم است مجموعه های حاکمیتی در این ارتباط به شکل شایسته تری به وظایفشان عمل کنند.

جبار رضوی قائم مقام آستان شیخ صدوق نیز با اشاره به نقش انکار ناپذیر آشنایی با مفاهیم قرانی در گره گشایی از مشکلات و چالش های موجود در جامعه از آمادگی مجموعه متبوعش برای  پذیرش قران آموزان و تشکل های قرانی  در راستای گسترش نهضت قران آموزی  خبر داد.

همچنین مسوول مرکز قرانی آستان شیخ صدوق نیز در این نشست گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۰ نفر قران آموز مجازی مراحل حفظ قران مجید را از طریق دارالقران شیح صدوق سپری می کنند و در تعامل و توافقی که با آموزش و پرورش شهرستان ری  به عمل  آمده  مراتب آمادگی خود را برای  حمایت از برنامه های قرانی  اعلام کرده ایم.

غلامحسین جهانگیری افزود: آستان شیخ صدوق این آمادگی را دارد تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از همه ساز و کارهای ممکن برای بسط آموزش قران  در بین گروههای مختلف سنی  استفاده نماید و بر همین مبنا امروز میزبان حدود ۱۵۰ قران آموز و خانواده آنها از شهرستان ری هستیم و این برنامه ها با جدیت و بصورت هوشمند و هدفمند ادامه می یابد.

در جریان این نشست چند تن از دانش آموزان دارای رتبه های قرانی به تلاوت آیاتی  از کلام اله مجید پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار