مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: سال گذشته در این استان یکهزار میلیاردریال زکات جمع‌آوری شد و از همین رو برای امسال جمع آوری حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیاردریال پیش‌بینی شده‌است.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 14 November 2022

به گزارش تابناک تهران، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در جلسه شورای زکات شهرستان ری که همراه با تجلیل از مودیان و مبلغان زکات، در سالن جلسات فرمانداری ری برگزار شد، اظهار کرد: طی سه سال گذشته روند پرداخت زکات از میان مودیان روند رو به رشدی داشته است تا آنجا که استان تهران رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.

وی گفت: سال گذشته در این استان یک هزار میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد و از همین رو برای امسال جمع آوری حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه استان تهران در سایر امور مربوط به زکات رتبه هفتم کشور را دارد، افزود: ظرفیت این استان در حوزه پرداخت زکات، بیش از این ارقام است و باید اقدامات تبلیغی و تبیینی مناسبی در این زمینه انجام گیرد.

پرپنچی بیان کرد: باید عملکرد خود در حوزه جمع آوری و محل هزینه کرد زکات را به مردم گفت تا آنان نسبت به پرداخت این مبالغ که صرف بهبود شرایط در محل زندگی آنان می شود، ترغیب شوند.

استانداران نسبت به بهبود شرایط زندگی مردم اقدام کنند

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری نیز در این نشست اظهار کرد: رئیس جمهور طی دستوری به همه استانداران و مسئولان دستور دادند تا اقدامات لازم را نسبت به بهبود شرایط زندگی برای افراد نیازمند انجام دهند.

وی افزود: گام نخست برای بهبود وضعیت معاش این خانواده ها، تشویق مردم به خصوص افراد متمول به پرداخت زکات و خمس است تا صرف زندگی نیازمندان شود.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: وظیفه مبلغان و طلبه ها است که نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت خمس و زکات تلاش کنند تا در پی آن، فقیری در جامعه نباشد.

حجت الاسلام شاهچراغی تاکید کرد: در این شهرستان نیز وظیفه داریم تا در کنار ترویج و تبلیغ بحث زکات و خمس، نسبت به شناسایی و رسیدگی به فقرا اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار