زنگ کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس شهرستان دماوند نواخته شد و به این مناسبت کتابخانه سیار در ۱۰ روستای این شهرستان مستقر شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 14 November 2022

به گزارش تابناک تهران، به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، «زنگ کتاب» طی مراسمی در دبستان شهید محمدرضا غلامی روستای آرو از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند نواخته شد.

در این مراسم، حسین محمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند، عباس حاجی‌نوروزی مسئول کتابخانه سیار شهرستان دماوند، مهدیه پاجانی مدیر دبستان شهید غلامی روستای آرو و کادر آموزشی و معلمان، دانش‌آموزان و اعضای انجمن اولیا و مربیان این مدرسه حضور داشتند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند طی سخنرانی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به تبیین و اهمیت فرهنگ کتابخوانی پرداخت و توضیحاتی در خصوص استقرار کتابخانه سیار شهرستان دماوند در روزهای دوشنبه در روستای آرو اشاره کرد.

حسین محمدی، از استقرار کتابخانه سیار در ۱۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، آیین عصر شعر با حضور شاعران و‌ مراسم رونمایی از کتاب‌‌های تازه تألیف دانش‌آموزان شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم، چهار نفر از دانش‌آموزان دبستان شهید غلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به معرفی عناوین مختلف پرداختند که هدایایی از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی به آنان اهدا شد و با توجه به هفته کتاب، برخی از دانش‌آموزان نقاشی‌هایی با موضوع کتاب کشیدند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در پایان، کتابی با عنوان «زمستان سبز» اثر نورا حق‌پرست، از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند به معلمان دبستان شهید غلامی روستای آرو اهدا شد.

لازم به ذکر است؛ سی‌امین دوره هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار