معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز شده است، گفت: اولویت دولت تحویل مسکن مهر است و به دلیل تعهداتی که در حوزه مسکن مهر پردیس داریم طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 15 November 2022

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس درخصوص تکمیل مساکن مهر فازهای پنج، هشت، نه و یازده به شهروندان و تحویل این فازها به دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: یکی از سیاست های ما در دولت سیزدهم بستن پرونده مسکن مهر بوده و رئیس جمهور نیز دستوری در این خصوص صادر کرده‌اند و اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به روند کندی که عملیات اجرایی مسکن مهر داشته است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تخصیص اعتباراتی از محل صندوق ملی مسکن برای این موضوع در نظر گرفته شده و امیدوارم با همت همکارانم در پردیس و سایر شهرهای جدید کشور بتوانیم پرونده طرح مسکن مهر را ببندیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طی ۱۱ سال گذشته مسکن مهر با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود که باعث سالها تاخیر در تحویل شد و متقاضیان این مساکن مطالبه به حق خود را مدام پیگیری و ما شرمنده این عزیزان هستیم که پس از ۱۱ سال نتوانستیم مسکن‌ آنها را تحویل  بدهیم.

جعفری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان تعهدات خود را در این زمینه اجرا و مسکن های مهر باقی‌مانده را آماده و تحویل مالکان بدهیم.

طرح نهضت ملی مسکن را در پردیس اجرا نمی‌کنیم

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در پردیس، تصریح کرد: نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که در قالب تامین چهار میلیون مسکن برای هموطنان در دستور کار دولت قرار دارد و در شهرهای مختلف زمین‌های مناسب برای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید کشور ادامه داد: اجرای طرح در شهرهای جدید کشور فعال است و آغاز عملیات ساخت صد هزار واحد مسکن این طرح در گام دوم طی روزهای گذشته توسط وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

جعفری اضافه کرد: تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز شده و در حال ساخت است، اما در شهر پردیس به دلیل تعهداتی که در حوزه مسکن مهر داریم این طرح آغاز نشده است.

وی عنوان کرد: مساکن باقی مانده مهر در پردیس و لزوم مدیریت منابع این شهر از طریق مولدسازی منابع موجود در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم تعهدات گذشته را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: به همین دلیل پروژه نهضت ملی مسکن را در پردیس آغاز نکرده‌ایم تا تعهدات گذشته در اولویت باشد و پس از تکمیل سرانه ها و رفع کمبود خدمات این شهر امکان اجرای طرح‌های مساکن حمایتی را خواهیم داشت.

طرح اولیه پروژه متروی تهران_پردیس هزینه بالایی داشت

جعفری در خصوص اعتبارات احداث مترو تهران پردیس و روند اجرای این پروژه اظهار کرد: طرح مترو تهران_پردیس یکی از طرح های ملی بوده که با توجه به ضرورت اجرای ساختاری سیستم حمل و نقل بین تهران و پردیس در دستور کار دولت قرار گرفته بود.

مدیرعامل شرکت عمران مادرتخصصی شهرهای جدید کشور ادامه داد: با توجه به اولویت هایی که در بحث تامین اعتبارات پروژه مسکن مهر پردیس داشتیم و با کمبود سرانه ها و نواقصی از جمله کمبود امکانات در این شهر روبرو بودیم، ضرورت ایجاد حمل و نقل ایمن، سریع، آسان و ارزان نیز به آن افزوده شده بود.

وی با اشاره به اینکه طرح اولیه دارای تونل‌های بسیار طویل و اعتبارات مورد نیاز این حوزه بسیار سنگین بود اضافه کرد: کاهش هزینه ساخت این طرح در دستور کار کارشناسان نشریه ۷۷۷ قرار گرفت و این طرح برای بازنگری در حوزه کاهش هزینه ها در اختیار کارشناسان قرار گرفته و درحال مهندسی ارزش در حوزه طرح مترو تهران_پردیس هستیم.

جعفری تصریح کرد: امیدواریم پس از تصویب طرح جدید بتوانیم اعتبار مورد نیاز مترو را کاهش داده و هزینه تمام شده آن کاسته شود، همچنین در طرح‌های مکمل این پروژه بازنگری صورت بگیرد و سرعت اجرای این طرح افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر این خط مترو تماماً تونل باشد هزینه ساخت آن بسیار سنگین و زمان بر خواهد شد و امیدواریم با تغییر طراحی سرعت را افزایش و هزینه را کاهش بدهیم.

مراکز کارآفرینی در تمام شهرهای جدید راه اندازی می‌شود

جعفری در خصوص افتتاح مرکز اشتغال و کارآفرینی پردیس به عنوان اولین مرکز در شهرهای جدید کشور، اظهار کرد: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، اولین سیاست ها و اولویت دفاتر توسعه اجتماعی شرکت‌های عمران، ایجاد مراکز اشتغال آفرینی و توانمندسازی حوزه کارآفرینی بوده است.

وی گفت: رویکرد ما در بحث اول حمایت و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان بوده و در تمام شهرهای جدید فرصت هایی را با ایجاد ظرفیت کارآفرینی به خصوص برای حمایت از بانوان کارآفرین و در حوزه توانمندسازی اقتصادی این شهروندان فراهم کرده ایم.

مدیرعامل شرکت عمران مادرتخصصی شهرهای جدید کشور افزود: تلاش داریم در حوزه تولید محصولات ارزشمند خانگی و قابل ارائه به بازار ورود کرده و نیازمندی های این حوزه را تامین کنیم.

جعفری ادامه داد: خوشحالم که توانستیم علی‌رغم گذر زمان با توجه به سیاست و رویکردهای ابلاغی، در حوزه برنامه ریزی و طراحی این مرکز را در شهر پردیس به عنوان اولین مرکز اشتغال و کارآفرینی افتتاح کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با الگوی گیری از این مرکز، مراکز مشابهی را در سایر شهرهای جدید ایجاد کرده و زنجیره تولید و مدیریت عرضه را برای ایجاد فرصتی مناسب برای هموطنان‌مان در بخش کارآفرینی و تولیدات خانگی فراهم کنیم تا در این مراکز محصولات خود را ارائه کرده و در بخش توانمندی حوزه اقتصادی خانواده ها تاثیر مثبتی داشته باشیم.

آغاز عملیات ساخت مصلی پردیس در گرو صدور مجوزات

مدیرعامل شرکت عمران مادرتخصصی شهرهای جدید کشور در خصوص وضعیت مصلای نماز جمعه شهرستان پردیس، گفت: از بحث های اصلی و پروژه‌های مهمی که در پردیس دنبال می‌کنیم اجرای مصلای بزرگ شهرستان پردیس است.

جعفری ابراز کرد: در گذشته مکان یابی این مصلی با طراحی آن در فاز اول انجام شده بود که نیاز به بازنگری داشت و توانستیم با هماهنگی که در استانداری تهران و با موافقت معاون عمرانی استاندار داشتیم مکان مناسب تری را برای ساخت مصلی پردیس درنظر بگیریم.

وی اضافه کرد: امیدواریم پس از نهایی شدن طرح جدید، با هماهنگی شهرداری و شرکت عمران پردیس عملیات اجرای آن آغاز شود و پس از اتمام، مصلایی در خور شأن مردم ولایتمدار پردیس داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این طرح پس از تائید ستاد نمازجمعه و طی شدن مراحل اخذ مجوز در حوزه شهرداری آغاز خواهد شد و امیدواریم تا بهمن‌ ماه این طرح‌ها نهایی و با تایید مجوزها عملیات کلنگ‌زنی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار