شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اعلام کرد: همزمان با سرمای هوا و احتمال بارش‌های فصلی بیش از ۱۵ هزار متر از کانال، مسیل و قنات‌های مهم جنوب تهران در این منطقه لایروبی و پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 20 November 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری)، سید محمدناظم رضوی با اشاره به اهمیت لایروبی و رسوب‌برداری کانال، مسیل و قناتها در آستانه آغاز فصل زمستان و جلوگیری از آبگرفتگی ها، اظهار داشت: عملیات لایروبی و رسوب برداری با استفاده از ماشین‌آلات و کارگران به طول بیش از ۱۵ هزار متر در کانال های درجه یک سرخه حصار، خروجی سوم، مخزن صالح آباد، قنات اشرف آباد و تعداد ۲۳ کانال درجه ۲ اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از مسدود شدن نهرها و ریزش‌برداری کوره‌های قنات ها از دیگر اقدامات این طرح است، افزود: در راستای برنامه های زمانبندی شده اداره مسیل ها علاوه بر لایروبی نسبت به مدیریت بهینه برداشت آب از قنات هااقدام کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پایش و بازدیدهای منظم کانال های اصلی و فرعی، لایروبی و پاکسازی مستمر حوضچه ها و ورودی های کانال ها بر اساس برنامه مدون و همچنین کنترل نقاط حساس پیش از شروع فصل بارش بخشی از اقداماتی است که به صورت مستمر انجام می شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) از استقرار مستمر ۲۰۰ نیروی انسانی و ۴۰ دستگاه خودرو در سطح منطقه به حالت آماده‌باش خبر داد وگفت: با تلاش این نیروها تاکنون، هیچ موقعیت بحرانی‌ای در اثر این بارش‌ها در منطقه گزارش نشده و آماده‌باش نیروها تا پایان بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.

ناظم رضوی یادآور شد: به منظور تردد روان و پیشگیری از بحران‌های بارندگی‌ها از آماده‌باش کلیه نیروهای اجرایی و ۱۳۷ به منظور پیشگیری از بحران‌های ناشی از بارندگی‌ها خبر داد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار