مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: توسعه ورزش درون آموزشگاهی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و به همین منظور زیرساخت‌های مورد نیاز این مهم در مدارس تحت پوشش ایجاد شده‌است.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 20 November 2022

به گزارش تابناک تهران، مسعود بهرامی روز یکشنبه در همایش سفیران سلامت که در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: باهدف توسعه ورزش درون آموزشگاهی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان‌های استان از جمله پاکدشت با احداث زمین چمن مصنوعی، زمین فوتبال ساحلی، سالن‌های کوچک ایجاد شده و طی ۲ مرحله لوازم ورزشی مورد نیاز در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: طرح سفیران سلامت در مدارس؛ با هدف ارتقاء سطح سلامت جسم و روان دانش‌آموزان در حوزه‌های مخلتف اجرا می‌شود تا مهمترین نیاز جامعه در دستیابی به انسان‌های قوی و سالم محقق شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره موضوع سلامت را از اولویت‌های جامعه برشمردند و با توجه به خساراتی که شیوع ویروس کرونا به حوزه های مختلف جامعه وارد کرد، اگر به حوزه سلامت ورود و توجه جدی نداشته باشیم، قطعاجامعه با مشکلاتی روبرو خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اضافه کرد: امروز معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت پرورشی این اداره کل تلاش دارد تا با ورود جدی به حوزه های مختلف سلامت، دانش‌آموزان را در دستیابی به سلامتی جسم و روان یاری رسانند که در نخستین گام، توجه به ورزش را در اولویت خود قرار داده و گام‌های موثری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی در سطح استان تهران برداشته است.

بهرامی تأکید کرد: در حوزه سلامت، مهمترین و شاخص ترین اقدام وزارت آموزش و پرورش، توجه به فعالیت سفیران سلامت به عنوان مشاورین امر سلامت است تا بتوانند با تأمین نیازهای سلامت دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی، خانواده‌ها و مراقبت از بروز حوادث مختلف جامعه را به سمت سلامت همگانی سوق دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: برای داشتن جامعه سالم، لازم است تا سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، موضوعاتی که دین مبین اسلام نیز به آن توصیه داشته و انسان‌ها را به فعالیت‌هایی که سلامتی را در ابعاد مختلف ارتقا می‌دهد ترغیب کرده است.
این مسئول ادامه داد: خوردن و آشامیدن غذاهایی که برای انسان سلامتی ایجاد می‌کند و ممانعت استفاده از غذاهای نهی شده، توجه به سلامت روان و عمل به ارزش‌هایی همچون صبر، مقاومت، دوری جستن از دروغ و بداخلاقی و کمک به همنوعان، از جمله توصیه‌هایی است که علاوه بر سلامتی جسم و روان، سلامت اجتماع را نیز ارتقا می دهد.
در پایان این مراسم از تعدادی از سفیران سلامت تقدیر شد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار