فرمانده سپاه استان تهران:
فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) گفت: دشمن در فتنه اخیر با تمام توان خود و چند اندیشه و سبک وارد عمل شد و اساس دین و آرمان‌های شهدا را نشانه گرفته اما با همت شما مردم در ادامه راه شهدا از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 24 November 2022

به گزارش تابناک تهران، سردار احمد ذوالقدر صبح امروز در چهارمین آئین یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید تدارکات سپاه سیدالشهدا (ع) که در آستان شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد اظهار داشت: این یادواره نخستین مقدمه برگزاری یادواره ۱۲ هزار شهید استان تهران است که اخیراً جمع‌آوری اطلاعات آن به اتمام رسیده و از این تعداد ۴ هزار شهید مربوط به لشکر ۱۰ سیدالشهدا هستند.

وی افزود: در راستای هدایت و ترویج مجاهدت، شهادت و اسلام ناب به ۴۵۰۰ شهید آماد و ۱۱۰ سردار شهید توسل می‌جوییم و امروز بخش کوچکی از زحمات خواهران و بررادران ما در پشتیبانی و تدارکات تقدیر می‌وشد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) در ادامه گفت: در قواعد نظامی ۹ نفر باید در واحد پشتیبانی کار کنند تا یک نفر در خط مقدم کار کند و کمتر متوجه این موضوع هستیم که اگر لشگری در خط مقدم می‌جنگد ۹ لشکر پشتیبانی دارد.

سردار ذوالقدر تصریح کرد: در دوران دفاه مقدس بسیاری از فرهنگیان و دانش آموزان بخشی از دانشجویان ما در جبهه بودند و برخی فرماندهان ما درس را رها کردند و به جبهه پیوستند که کار فرهنگی و عملیاتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: به همت برادران آماد و مهندسی در دوران دفاع مقدس خط راه‌آهن اروپایی ایران در خوی با وجود حمله نظامی متوقف نشد و موجب تعجب دشمنان شده بود، زیرا که پس از آسیب به خط ریلی بلافاصله خط ریلی موقت با اساتفاده از تجهیزات موجود جایزین شد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) ابراز داشت: در دوران جنگ تحمیلی در زمینه تجهیزات قابل قیاس با دشمن بعثی نبودیم، اما همین ابراز کم را مدبرانه و به درستی دریافت می‌کردیم و امروز نیز به همت جوانان و دانشمندان در فناوری‌های نظامی سربلند هستیم.

سردار ذوالقدر با تاکید بر اینکه ما باید کشور اول جهان باشیم گفت: برخی جوانان ما توسط فضای مجازی اسیر شدند، اما باید همت کنیم و این جوانان که فریب خورده‌اند را به دامن اسلام و میهن بازگردانیم.

فرمانده سپاه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه اخیر با تمام توان خود و چند اندیشه و سبک وارد عمل شد و اساس دین و آرمان‌های شهدا را نشانه گرفته، اما با همت شما مردم در ادامه راه شهدا از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

چهارمین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد

چهارمین یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت اتفاقات اخیر و فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و مردم شهید پرور با هدف تجلیل و تکریم از مقام و منزلت شهیدان و زنده نگهداشتن خاطره و نام و یاد آن‌ها در آستان شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد.

سرهنگ افشین ارشدی در حاشیه برگزاری چهارمین آئین یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید تدارکات سپاه سیدالشهدا (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره ۴۵۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت دوسالانه در کل کشور برگزار می‌شود و یادواره‌های آن به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: سپاه سیدالشهدا (ع) دارای ۱۱۰ شهید تدارکات و پشتیبانی است که این یادواره و نمایشگاه جانبی آن به صورت دو سالانه و تخصصی در تمامی استان‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شود.

دبیر یادواره و معاون آماد و پشتیبانی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در ادامه گفت برگزاری نمایشگاه‌ها و یادواره‌ها جزئی از اقداماتی است که برای زنده نگهداشتن نام و یاد شهیدان انجام می‌دهیم تا پیام شهدا را به نسل جدید انقلاب انتقال دهیم تا جوانان و نوجوانان نیز فرهنگ شهادت و ایثار را درک کند.

سرهنگ ارشدی در پایان خاطرنشان کرد: باید موضوع جهاد فی سبیل الله رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس برای جوانان ما بازگو شود تا مانند شرایط فعلی مدافعان حرم و شهدای امنیت داشته باشیم، زیرا که شهدا برکت و دستاورد انقلاب اسلامی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار