رئیس‌جمهور به منظور دیدار مردمی و بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های مختلف، به شهرستان‌ اسلامشهرسفر و ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام، دستورات لازم را صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ 24 November 2022

به گزارش تابناک تهران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران، صبح امروز با سفر به شهرستان اسلامشهر، بخشی از پروژه‌های مهم این شهرستان را بررسی و در شورای اداری اسلامشهر شرکت کرد و در ادامه با حضور در جمع مردم اسلامشهر از نزدیک با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.


دستور برای تسریع در افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر

رئیس جمهور در ابتدای سفر خود به شهرستان اسلامشهر، از بیمارستان در حال ساخت ۴۰۰ تخت خوابی این شهرستان بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در افتتاح این مرکز درمانی صادر کرد.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از جمله پروژه‌های معطل مانده این شهرستان است که روند احداث آن از ۱۴ سال پیش آغاز شده اما تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت. در یک سال گذشته بر اساس مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به تهران و تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیاردی، پیشرفت آن به ۷۳ درصد رسیده است و بناست مرحله اول آن «اورژانس و درمانگاه» تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

آیت الله رئیسی در جریان بازدید از این پروژه با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از توان نیروهای بومی برای تامین کادر بیمارستان تصریح کرد: نزدیکی این پروژه عظیم بیمارستانی به فرودگاه امام خمینی(ره) می تواند در گردشگری سلامت هم مورد استفاده قرار بگیرد که امیدواریم با سرعت مناسب به نتیجه برسد و نیاز مردم این شهرستان به خدمات درمانی را تا حد زیادی مرتفع کند.


بازدید رئیس جمهور از پروژه متروی اسلامشهر

رئیس جمهور در ادامه بازدید میدانی از پروژه‌های نیمه کاره شهرستان اسلامشهر، از پروژه متروی اسلامشهر بازدید کرد و در جریان روند اجرای پروژه و موانع پیشرفت این طرح قرار گرفت.

طرح مترو اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط ۳ مترو تهران در ایستگاه آزادگان تا به اسلامشهر با ۵ ایستگاه از دی ماه سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون بیش از ۶۰ درصد از تونل آن حفاری شده است.

مهلت دوماهه رئیسی برای راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه حضور خود در شهرستان اسلامشهر، در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری اسلامشهر اظهار کرد: باید کارگاه های نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم، خط قرمز ما برای کارخانه ها تعطیلی آنها است. اینجا باید زمینه ها به نحوی فراهم شود که بیکار در شهرستان نداشته باشیم. یکی از جاهای که می تواند کمک کند بیکار نداشته باشیم همین بندر خشک است، مسئولان مسائل مربوط به بندر خشک را حل کنند به نظر من تا حداکثر ظرف دو ماه بندر خشک راه اندازی شود. باید ظرف ۱۰ روز گمرکات در منطقه مستقر شود که این کار امکان پذیر است.


آیت الله رئیسی در جمع مردم اسلامشهر اظهار کرد: نقطه مشترک همه عزیزان در این منطقه زندگی با سلامت و نقطه عطف، دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است، همه گویش ها در پاسداری و صیانت از ارزش های اسلامی است، پاسداری و صیانت از خون مطهر شهیدان و ایثار ایثارگران و جانبازی جانبازان است، با تلاش مردم عزیز و جوانان این منطقه و تمامی ایران اسلامی علیرغم خواست دشمن و تهدید و تحریم ها، امروز کشور در حال پیشرفت است، پیشرفت ما در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: بزرگترین افتخار ما این است که داریم نوکری مردم را داریم می کنیم، بدانید مردم مسلمان ایران که دل گرو نظام دارند تا کنون بسیاری از محاسبات غلط شما را نقش بر آب کرده اند امروز هم بدانید در مقابل این فتنه شما را پشیمان می‌کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: من به آمریکا و متحدانش در منطقه بگویم ما به پیروی از آنچه که امام و شهدایمان گفتند انجام داده ایم، امروز همین پیام را که مبارزه با تبعیض و فساد می باشد را دنبال می کنیم، معتقدیم ذات انقلاب اسلامی با هر نوع فقر و فساد و تبعیض در ستیز است، برنامه جمهوری اسلامی این است که هیچ گونه فساد و فقر را بر نتابد.

 


آیت الله رئیسی: آمریکا از دست ملت ایران سیلی سختی خواهد خورد

رئیس جمهور افزود: هویت انقلاب اسلامی در آن است که مدیران در همه عرصه ها کارآمدی خود را به مردم نشان دهند، بارها گفته ام در جمع مردم هم می گویم هر کسی روحیه تحول گرا و روحیه گره گشایی از کار مردم نداشته باشد و بخواهد با روابط ناسالم ادارات و سازمان های کشور را آلوده کند، با بیانی رسا و صدایی بلند می گویم که حتما از پیش پای ادارات و سازمان ها باید حذف و کنار گذاشته شوند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: ادارات و سازمان ها و خدمتگزاران ما در همه جای این نظام باید در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی و در تراز خواست شهدا باشند، لذا نکته ای که می خواهم از این جایگاه و از جمع مردم با صفا و صمیمی اسلامشهر بگویم، آمریکا و متحدانش، بدانند که از ملت بزرگ ایران، سیلی محکمی خواهند خورد.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، پیش از این از شهرستان‌های پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت در استان تهران بازدید کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار