مدیرعامل نیروگاه برق ری اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری نیروگاه ری ۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش تولید انرژی داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 30 November 2022

به گزارش تابناک تهران، حمید بادرستانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری ( هشت ماهه) تولید حدود ۲ میلیارد و سیصد هزار کیلو وات ساعت انرژی و افزایش ۶ درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی یادآور شد: از این میزان تولید حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.
این مسئول با بیان اینکه بر خلاف سال های پیش، بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید حداکثری همزمان شده است، افزود؛ نیروگاه ری مطابق با برنامه از پیش تعین شده و با هماهنگی مرکز کنترل و استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات اساسی ۶ واحد بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی بطور مطلوبی استفاده کند.

بادرستانی خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه است.

مدیرعامل نیروگاه برق ری اظهار داشت: همچنین همزمان با آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران از ۲ قطعه داخلی‌ ساز شده این نیروگاه‌ با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

وی ادامه داد: نیروگاه ری یکی از نیروگاه های پیشرو در حوزه ساخت داخل قطعات نیروگاهی به شمار می رود و در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، با استفاده از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان این نیروگاه، جزو پیشگامان حوزه ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی بوده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه نیروگاه ری با داشتن توربین های گازی متنوع و نیروهای متخصص و با دانش فنی بالا جایگاه ویژه ای در بین نیروگاه های کشور دارد، گفت: بومی سازی تکنولوژی ساخت این قطعات برگ زرینی از افتخارات صنعت برق به ویژه نیروگاه ری به شمار می رود و گام برداشتن در راستای ساخت داخل قطعات با اتکا به خودباوری یکی از اهداف مهم این شرکت است.
به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار