نشست صمیمی و جلسه پرسش و پاسخ مجتبی ذاکریان، فرماندار شمیرانات با اهالی شهرک شهید محلاتی که با تجلیل از مدافعان امنیت منطقه همراه بود، شبانگاه یکشنبه ۶ آذر در مسجد حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محله برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 30 November 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، ذاکریان طی این نشست با اشاره به اهمیت استقرار حکومت اسلامی اظهار داشت: در طول تاریخ، ایجاد حکومت و حاکمیت الهی یکی از آرزو‌های دیرینه انسان‌های حق‌خواه و حق‌طلب بود و انسان‌های بزرگی همچون انبیاء الهی برای ایجاد حکومت مذکور حتی در میان قوم و قبیله و شهر خود زحمت کشیده و با طاغوت مبارزه کردند.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام و ائمه اطهار نیز در طول ۲۵۰ سال (به تعبیر مقام معظم رهبری در کتاب انسان ۲۵۰ ساله) برای ایجاد حکومت الهی مبارزه حاد سیاسی داشتند. پس از ایشان نیز علمای جریان حق برای برافراشته نگه داشتن این پرچم تلاش‌های متعددی داشته و گاهی با تقیه، گاهی با مشارکت فرهنگی و گاهی با مداخله سیاسی مبارزه کردند تا این پرچم بعد از فراز و نشیب‌های بسیار به دست رهبر آسمانی، امام خمینی (ره) رسید و ایشان توانتسند این آرزوی دیرینه را محقق سازنند.
نماینده عالی دولت در شمیرانات ضمن بیان این‌که برای انقلاب اسلامی ارزشمند، خون‌های پاکی بر زمین ریخته و زحمات فراوانی کشیده شده است، ابراز داشت: غایت این انقلاب، یک آینده وعده داده شده و حتمی‌ست که قطعاً رقم خواهد خورد و آن ظهور حضرت ولیعصر (عج) و ایجاد حکومت مهدوی است.
ذاکریان خاطرنشان کرد: مردم در هر زمان و شرایط، وظایفی بر دوش دارند؛ دورانی بوده است که مبارزه، با حفظ جمعیت شیعه با تقیه کردن بود، دورانی تکلیف حضور و جهاد در جبهه‌های نبرد بود، حال نیز ما باید وظیفه خود (در جایگاه مردم و حاکمیت) را بشناسیم و اقدام صحیح را در زمان مقتضی انجام دهیم.
فرماندار شمیرانات با اشاره به پنج گام از انقلاب اسلامی تا ظهور منجی موعود، حضرت مهدی (عج) بیان داشت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی گام‌هایی‌ست که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، حال تا مرحله سوم پیموده‌ایم.
وی با تاکید بر لزوم و اهمیت انتخاب کارگزاران صالح توسط مردم، گفت: بحمدالله رهبر معظم انقلاب رضایت بیشتری از مجلس یازدهم دارند، دولت سیزدهم را خدمتگزار می‌دانند و از تغییرات به وجود آمده استقبال می‌کنند، و برای ممانعت از حضور مسئولانی که هنوز گفتمان انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند، مردم باید مراقبت داشته باشند تا به انسان‌های صالح کارسپاری کنند.
نماینده عالی دولت در شمیرانات افزود: هیچ دولتی حتی اگر تحریم نباشد، در جنگ سپری نکند، نیروی کارآمد و منابع و امکانات کافی داشته باشد، با حدود ۴ هزار مدیر، توان مدیریت جمعیت ۸۵ میلیونی را ندارد، لذا چاره کارسپاری به مردم و مشارکت‌های مردمی‌ست. تاکیدات امام خامنه‌ایی (مدظله العالی) از سال ۱۳۹۴ در زمینه اقدامات آتش به اختیار، توصیه به مسئولان برای بهرمندی از ظرفیت جوانان مومن و انقلابی در میدان و اخیراً مشارکت مردم حتی در تصمیم‌سازی نیز در همین راستاست.
وی سرچشمه طرح‌های ائمه جمعه، سپاه و ... از جمله طرح محله اسلامی را همین تفکر حضرت آقا مبنی بر قرآن کریم و اهل دانست و یادآور شد: ما در حوزه مشارکت‌های مردمی نمونه‌های موفقی در اربعین حسینی، بیماری کرونا، سیلاب و بلایای طبیعی داریم.
ذاکریان تاکید کرد: این حضور مردمی باید در عرصه‌های مختلف سازماندهی شده، نظام و شاکله پیدا کند که مسجد از بهترین بستر‌های تحقق این مهم است. مساجد بایستی نسبت به محله خود احساس مسئولیت داشه باشند و ائمه جماعات بایستی بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب از جریانات روزمره اهالی محل مطلع باشند، مسائل را احصا کرده، مدیریت کنند و دستگاه حاکمیت را برای رفع مشکلاتی که اولویت و صلاحدید خود و ساکنان است، فرا بخوانند.
فرماندار شمیرانات با اشاره به فرآیند اجرایی شدن این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و لزوم ایجاد حلقه‎‌های میانی افزود: این نظام مبتنی بر امامت و امت، مبتنی بر خرد کردن مسائل و تصمیم‌گیری از پایین به بالا، مبتنی بر مردمی‌سازی حکومت و تسهیل‌گری دولت به جای تصدی‌گری است که نظریه کارآمدی به شمار می‌رود و ما نیز برای اجرای آن آمادگی داریم؛ لذا بایستی تعدادی از بچه‌های محله ذیل امام محله بیایند و مسائل را طرح کنند و ما (دستگاه حاکمیت) ادارات و نهاد‌ها را به خط کنیم تا مشکلات یک به یک مرتفع شوند.
وی همچنین بر ضرورت نظارت و مطالبه‌گری مردم تاکید کرد و گفت: این امر بایستی طوری باشد که اگر مسئولی مقید به انجام وظایف خود نیست و از خدا هرسی ندارد، از مطالبه‌گری مردم در امان نباشد. شهروندان نباید نسبت به مدیرانی که می‌آیند و می‌روند بی‌تفاوت و از فعالیت و موضع آن‌ها بی‌اطلاع باشند. بلکه باید با جدیت بر اقدامات و ترک فعل‌ها نظارت داشته باشند.
براساس این گزارش، ایجاد مجموعه تفریحی فرهنگی با محوریت اصول اسلامی و انقلابی، نظارت بر رعایت حجاب و عفاف در ادارات و معابر و اماکن عمومی، مسائل ترافیکی بزرگراه ارتش و پل عابر پیاده شهرک، پیشگیری از افزایش و وقوع سرقت در محله، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز از جمله مطالبات و مسائل مطروحه مردمی در این نشست بود، که فرماندار شمیرانات نیز ضمن ارائه توضیحاتی، دستور پیگیری مواردی را توسط مسئولان حاضر در جلسه از جمله معاون سیاسی و انتظامی و معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی فرمانداری صادر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار