نخستین خانه نخبگان پاکدشت به منظور کشف استعدادها و نخبگان این شهرستان روز چهارشنبه با حضور مسئولان این شهرستان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 30 November 2022

به گزارش تابناک تهران، رئیس دانشگاه پیام نور واحد شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: خانه نخبگان پاکدشت با همکاری دانشگاه پیام نور و معاونت علمی فناوری سپاه شهرستان با هدف شناسایی و ساماندهی نخبگان شهرستان راه اندازی شده تا ضمن جذب نخبگان شرایطی استفاده از ایده‌های آنان فراهم شود.

همایون چگینی افزود: با راه‌اندازی این خانه علمی، نخبگان در محیط دانشگاهی حضور یافته و طرح‌های قابل اجرای خود را معرفی می‌کنند تا با استفاده از امکاناتی که در محیط دانشگاه وجود دارد، این طرح‌ها عملیاتی شده و در سطوح بالاتر استانی و کشوری زمینه رفع مشکلات را فراهم کند.

وی تاکید کرد: قطعا با شناسایی نخبگان و فراهم کردن شرایط فعالیت آنان، گامی هر چند کوچک در راستای جلوگیری از فرار مغزها برداشته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعا با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی می‌توان کارکردهای این خانه علمی را افزایش داد و امکانات اولیه در کشف استعدادهای برتر را برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر جامعه در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی را فراهم کرد. چگینی اظهار داشت: در خانه نخبگان، تلاش می‌شود که در ابتدا نخبگان را با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مستقر در شهرستان آشنا کنیم و از فرصت‌های مطالعاتی ایجاد شده بین نخبگان، طرح‌های بنیادین و کاربردی را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شهرستان پاکدشت تاکید کرد: با توجه به این که نیازهای مهم جهان امروز در حوزه فناوری اطلاعات است، تلاش می‌شود تا کارکردهای خانه نخبگان پاکدشت به این حوزه سوق پیدا کند تا ضمن دست یابی اهداف راه‌اندازی این خانه علمی، زمینه تحقق شعار سال فراهم شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار