همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز تکریم مادران و همسران شهدا و در قالب همایش وارثان عاشورا، از مادران و همسران شهدای شهرستان قرچک قدردانی شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 05 January 2023

آیین قدردانی از مادران و همسران شهدای قرچک برگزار شد

به گزارش تابناک تهران، فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس یادآور شجاعت و ایثار مردان خدایی و بی ادعا است که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، جان خود را تقدیم اسلام کردند، مردان و زنان شجاعی که در دامن پاک مادران شهدا پرورش یافته و عزت و اقتدار را نصیب کشور کردند.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: خانواده‌ه معظم شهدا و ایثارگران، بزرگترین دارایی معنوی کشور هستند، کسانی که با عشق به اسلام فرزندان خود را تربیت و آنان را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا عزت، اقتدار و امنیت نصیب ایران اسلامی شود از این رو، همه افراد جامعه مدیون ایثار و از خودگذشتگی آنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا، مادران و همسران شهیدان پس از شهادت این عزیزان پرچم افتخار و اقتدار آنان را در دست گرفته و راه شهدا را ادامه دادند تا مسیر برای پیشرفت و توسعه کشور گم نشود، یاد شهدا ترویج دهنده ارزش‌های ایثار و مقاومت در جامعه است و دلجویی و تجلیل از ایشان ادای دین به ارزش‌های والای انقلاب است.

فرماندار قرچک افزود: قطعا تلاش و همت مسئولان برای رفع مشکلات کشور و برخورداری آحاد افراد جامعه از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی، حرکت در مسیر شهیدانی است که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: مادران شهدا عزیزترین دارایی خود را با افتخار تقدیم اسلام کردند و در این مسیر در برابر خواست خداوند متعال تسلیم بوده و به این امتحان الهی رضایت دادند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) افزود: مادران و همسران شهدا، مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند، آنان هستی خود را در راه اسلام فدا کردند و بر این مسیر استوار ایستادند تا به ارزش‌های اسلامی لطمه‌ای وارد نشود.

وی اظهار داشت: امروز همه وظیفه دارند تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، از ارزش‌های اسلامی حراست کرده و اجازه ندهند توطئه و شبیخون فرهنگی دشمنان، ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد.

در پایان این مراسم از همسران و مادران شهدا قدردانی شد.

شهرستان قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۵۰ شهید، ۲۷ شهید مدافع حرم نیز، ۷۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۰۰ جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۲ جانباز بالای ۷۰ درصد به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار