رئیس هیات کوهنوردی شهرستان ری گفت: کوهنوردان این شهرستان به قله ۲ هزار و ۵۵۰ متری آراکوه واقع در ارتفاعات جاجرود صعود کردند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 07 January 2023

کوهنوردان شهرری قله آرا کوه جاجرود را فتح کردند

حمید طربی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قله در اطراف شهر پردیس استان تهران واقع شده است، صعود به قله آرا کوه از محدوده منطقه جاجرود استان تهران و قسمت جنوب شرقی سد لتیان از جبهه جنوبی روستای کمرد انجام می شود.

وی افزود: مسافت رفت و برگشت برای صعود به قله آرا کوه هشت کیلومتر است که صعود ما کاملا زمستانه و از درجه سختی بالایی برخوردار بود، مسیر صعود به این قله کاملا دارای مه و کوهنوردان با توجه به بارش روز های گذشته می بایست مسیر را برفکوبی می کردند که همین امر کار را سخت تر می کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۵۵ کوهنورد که متشکل از هیات کوهنوردی شهرستان ری و جنوب شرقی استان تهران، باشگاه هیماچال و باشگاه ماهین بودند از ساعت هفت صبح جمعه از روستای کمرد واقع در جاجرود صعود را آغاز و ساعت ۱۲ ظهر صعود کردند و در ساعت ۱۵ در محل شروع با سلامتی کامل تمامی اعضا حضور یافتند.

وی یادآور شد: قله آراکوه در منطقه جاجرود استان تهران و قسمت جنوب شرقی دریاچۀ سد لتیان واقع است. این قله از سمت شمال به روستای هنزا و از جنوب به منطقۀ کمرد منتهی می‌ شود که متداول ترین مسیر صعود به این قله از روستای کمرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار