استاندار تهران خبر داد
استاندار تهران از آمادگی استانداری برای رفع موانع پیش‌روی صادرکنندگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 09 January 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران که با حضور مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران، سیدمحمد موسوی معاون وزیر صمت و محمود سیجانی مدیرکل سازمان صمت استان و جمعی از صادرکنندگان برگزار شد اظهار داشت: تثبیت در سیاست‌گذاری اقتصادی و مدل‌سازی در فعالیت‌های اقتصادی که به عنوان یک زنجیره اقدامات اساسی بین دولت و مردم و بخش خصوصی نیازمند یک بازنگری است.

فخاری گفت: بخش‌نامه‌های تو در تو، همراه با تزاحم و نبود سیاست‌های کنترلی برای ارزیابی میزان بازده همین دستورالعمل‌ها و قوانین تا اعمال نظرهای شخصی در حوزه‌های کارشناسی از عوامل عقب‌ماندگی ما در چگونگی اعمال سیاست‌های اقتصادی است.

استاندار تهران عنوان کرد: شما برای صادرات به دنبال مزیت هستید، اگر ثبات در نرخ پایه مواد اولیه، نیروی انسانی و کار و سایر مولفه‌ها از جمله انرژی و مقررات وجود نداشته باشد صادرکننده در انتخاب مزیت دچار اشکال می‌شود.

وی سپس بیان داشت: اینها را به حساب تحریم نگذاریم، البته تحریم بی‌تاثیر نبوده است، اما مدل اقتصادی ما در حوزه تحریم چگونه بوده است.

استاندار تهران اظهار داشت: منابع، نیروی انسانی و دانش، کم نداریم اما آنچه که کم داریم مدیریت است و بیشتر به گفتار درمانی می‌پردازیم تا اینکه مشکلات را رفع کنیم.‌

فخاری خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی توان گرداندن یک جریان بزرگ اقتصادی ملی و سپس بین‌المللی را ندارد بلکه ظرفیت‌های ملی با پایه اقتصاد مردمی شکل می‌گیرد و ظرفیت‌های جدید را خلق می‌کند و به دولت جرأت حضور در عرضه بین‌الملل می‌دهد، لذا استانداری تهران آماده همکاری با شما برای رفع موانع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار