سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در راستای حفظ و حراست از زمین‌های زراعی و باغی قطعه زمین ۲۷۰ هکتاری در دیار تماشا شهرستان پردیس با دستور مقام قضایی آزادسازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 10 January 2023

به گزارش تابناک تهران، حسن دالوند روز سه شنبه در حاشیه آزادسازی زمین های باغی در دیار تماشا، به خبرنگاران گفت: یکهزار نفر از اعضای دانشگاه‌های مختلف در سنوات گذشته اقدام به خرید کردند و به دلیل ایجاد تغییر کاربری بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی شهرستان ناچار شدیم بر اساس ضوابط جاریه این اداره ورود کنیم.

وی با اشاره به مصادیق تغییر کاربری در این قطعه زمین ۲۷۰ هکتاری اظهار داشت: جاده سازی، خیابان کشی، تسطیح، جدول گذاری، دیوار چینی و سنگ چینی از مصادیق تغییر کاربر ی اراضی باغی در این محدوده است که تخریب شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعات زیادی توسط اعضای هیات مدیره بدون دریافت مجوز خرد و تقسیم شده است با توجه به اینکه تفکیک اراضی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی برابر با تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون برخلاف قانون است وبه آن رسیدگی می شود.

دالوند تاکید کرد: ما وظیفه داریم نسبت به جمع آوری مواردی که مصداق تغییر کاربری غیر مجاز هستند اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه حجم کار تخریب گسترده است، افزود: امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه با اخذ دستور قضایی به منطقه دیار تماشا ورود پیدا کردیم ،حجم کار گسترده است در این قطعه ۲۷۰ هکتاری، یک هزار قطعه زمین در این منطقه موجود است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: بر اساس اعلام هیات مدیره بیش از ۱۵۰ مورد سنگ چینی انجام شده است و سعی می کنیم که امروز در اقدامات اولیه بالغ بر ۵۰ درصد از کار تخریب را امروز انجام بدهیم.

دالوند افزود: بخش بعدی تخریب در هفته های آینده با کسب دستور از مقام قضایی طی سه تا چهار مرحله برای تخریب مواردی که مصداق تغییر کاربری هستند اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییرکاربری این زمین ها به کاربری کشاورزی صادر شده است، یادآور شد: از همه اعضا و کسانی که دانسته و یا ندانسته اقدام به خرید این قطعات کردند درخواست داریم که برای تعیین تکلیف زمین خود به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: تفکیک زمین به قطعات ۷۰۰ متری خارج از ضوابط و قواعد جهاد کشاورزی است، مالکان برای فعالیت‌های بخش کشاورزی، احداث گلخانه و در قالب احداث باغ که حد نصاب آن ۲ و نیم هکتار است می توانندبا تجمیع زمین برای رسیدن به حد نصاب ذکر شده به اداره جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

دالوند گفت: اداره جهاد کشاورزی از احداث باغ و گلخانه توسط اعضا حمایت می کند و اعضا می توانند با اجرای آبیاری نوین برای باغات خود به ازای هر هکتار در حدود ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از دولت دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بنگاه‌های املاک غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش اراضی دیار تماشا می کنند بدانند که فعالیت‌های آنها رصد می شود و با خرید و فروش هایی که مصداق تغییر کاربری باشد با قدرت و برابر قانون اقدام قضایی می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار