جشن بزرگ عطر فاطمی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز مادر با حضور سه هزار و ۲۰۰ دختر فاطمی و مادران آنان در ورزشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز (شمیران) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ 11 January 2023

به گزارش تابناک تهران، این مراسم باشکوه که با قدم‌های پر مهر مادرانی که دست دختران خود را در دست داشتند آغاز شد، با تلاوتی چند از آیات نورانی قرآن کریم از لسان دختران لاله به دست عطر و بوی خدایی گرفت و با نوای سرود مقدس جمهوری اسلامی و هم‌خوانی کم‌نظیر حضار رسمیت گرفت.

اجتماع ۳ هزار نفری دختران شمیرانات در جشن بزرگ عطر فاطمی

حجت الاسلام برمایی با اشاره به نقل قول‌هایی از سردار دل‌ها، شهید سلیمانی دخترانی که با برافراشتن پرچم‌ منقش به نام مقدس الله میهمن عزیزمان، نشان دادند دل در گرو اسلام و انقلاب و ایران اسلامی دارند را به توجه به کسب علم و دانش، حضور پرشور در مساجد و عضویت در پایگاه‌های بسیج دعوت کرد و مدعوین نیز با تشویق چشم‌گیر دعوت ایشان را لبیک گفتند.

بیشترین امکانات برای موفقیت یک دختر در ایران فراهم است

اجتماع ۳ هزار نفری دختران شمیرانات در جشن بزرگ عطر فاطمی

در این مراسم حجت الاسلام محمد برمایی استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: معتقد هستم برای شاد زیستن و سلامتی هر زن و دختری ، دختر بودن و زن بودن کافی است. دختر نوجوانی که شعارش زن زندگی خانواده و زن زندگی شهادت است، برای عفیفه بودنش همیشه خوشحال است.

برمایی افزود: در جمع ما دخترانی حاضرند که خانواده شهدای سلامت ، مدافعین حرم و مدافعین امنیت هستند. همه ما مردان، خاک پای دختران سرزمین به ویژه دختران شهدا هستیم.

وی گفت: در کشوری زندگی می کنیم که بیشترین امکانات را برای موفقیت یک دختر در اختیار دارد. امکاناتی که یک دختر بتواند کنار بقیه مردم به خوبی رشد کند. دختران در این سرزمین مایه امنیت، آرامش و سعادتند.

قدر دختر بودن و زن بودن خود را بدانیم

اجتماع ۳ هزار نفری دختران شمیرانات در جشن بزرگ عطر فاطمی

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این مراسم گفت : رهبری فرمودند دختران برای کشور مانند هوا هستند یعنی بدون آنان زندگی ممکن نیست.

وی افزود: ما در قالب طرح هایی که کارشناسان ارائه کرده اند منتظر ایده های شما هستیم که آینده کشور را بتوانیم به خوبی بسازیم.

اردبیلی بیان کرد: خواهش بنده این است که قدر دختر بودن و زن بودن خود را بدانیم و گوش خود را به حرف دشمنان نسپاریم.

اجتماع ۳ هزار نفری دختران شمیرانات در جشن بزرگ عطر فاطمی

پس از سخنرانی نیز حامد توسلی خواننده موفق کشورمان گرمی‌بخش محفل زمستانی امروز شد و پس از برنامه تجلیل از دختران و بانوان نمونه، سامان گوران به عنوان استندآپ کمدی برنامه‌ای جذاب را برای دختران پرصور همایش عطر فاطمی اجرا کرد.

فرماندار: تدین شمیرانات مهم‌ترین پیام همایش عطر فاطمی بود

اجتماع ۳ هزار نفری دختران شمیرانات در جشن بزرگ عطر فاطمی

در حاشیه این برنامه که به همت ستاد مردمی بزرگداشت حضرت زهرا سلام الله علیها در شمیرانات برگزار شد، فرماندار این شهرستان در گفت‌وگو با ایرنا هدف از برگزاری مراسم را تجلیل مقام زن و مقام مادر دانست و ابراز داشت: برنامه امروز آمیخته با نکات قابل تاملی بود که از جمله آن می‌توان به حضور اختیاری ۳۲۰۰ کودک و نوجوان اشاره کرد؛ دخترانی که در طول مراسم که سرشار از شادی و نشاط بود، خود مقید به حجاب بودند و بدون این‌که تذکری از سمت کسی صورت بگیرد، همراه از پوشش اسلامی و برازنده خود مراقبت می‌کردند.

مجتبی ذاکریان تاکید کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مقید و محجبه در مدارس شمیرانات ظرفیتی ارزشمند و تو دهنی محکمی به افرادی‌ست که می‌گویند این شهرستان تحت تاثیر ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی هستند.مهم‌ترین پیام اجتماع امروز جمعی از دختران عزیز ما این بود که، شهرستان شمیرانات همچنان متدین و مذهبی و پایبند به ارزش‌هاست.

اجتماع ۳ هزار نفری دختران شمیرانات در جشن بزرگ عطر فاطمی

وی با اشاره به دیگر اهمیت همایش عطر فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌ای که این اواخر علیه زنان برپا شد و شادی و نشاط ایشان را در کشف حجاب و جاذبه‌های جنسیتی بانوان قلمداد می‌کرد، برنامه‌ای مرفه و شاد، همراه با رعایت اصول و ارزش‌ها به نمایش گذاشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار