فرمانده انتظامی پاکدشت از شناسایی و دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای منزل در پاکدشت خبر داد و گفت: ۳ نفر حفار غیر مجاز نیز با قصد کشف اموال تاریخی در یکی از روستاهای پاکدشت دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 15 January 2023

سرهنگ نجم الدین مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاکدشت، با اشاره به دستگیری مخلان امنیت در این شهرستان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز پیام مبنی بر حضور سارقان داخل منزلی در یکی از مناطق پاکدشت، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری گشت کلانتری 13 خاتون آباد در یک عملیات پلیسی 3 سارق را حین فرار دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: متهمین دستگیرشده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به 12 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه سارقان پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، خاطرنشان کرد: پرونده مذکور مفتوح بوده و پلیس آمادگی دارد برای شکات احتمالی تشکیل پرونده داده و رسیدگی کند.

پایان کار سارق به عنف در پاکدشت

سرهنگ مرادی با اشاره به دستگیری سارق به عنف گفت: در پی اعلام مرکز پیام مبنی بر شکایت خانمی از ورود فردی با توسل به زور به منزل که با تهدید سلاح قصد سرقت طلاجات وی را داشته است، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی سارق را شناسایی و پس از 10 ساعت پس از سرقت نافرجام دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، امنیت شهروندان را خط قرمز پلیس دانست و بیان داشت: پلیس پاکدشت با افرادی که بخواهند با اقدامات خود امنیت روانی شهروندان را مختل کنند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری عاملان حفاری غیر مجاز در پاکدشت

سرهنگ مرتضی ملکی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با اشاره دستگیری حفاران غیرمجاز اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای این شهرستان به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه جات، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری 14 حصار امیر پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص 3 نفر شامل 2 نفر مرد و یک نفر زن را شناسایی و آنان را حین حفاری دستگیر کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی پاکدشت با اشاره به اینکه در این عملیات از متهمان آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در راستای حفظ آثار تاریخی در صورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار