شهردار اسلامشهر:
شهردار اسلامشهر با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد پسماند این شهر به صورت مکانیزه جمع آوری می شود، گفت: این مقدار پسماند پس از انتقال به ایستگاه میانی توسط سِمی تریلرها به محل دفن انتقال می یابد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 19 January 2023

۹۵ درصد پسماندهای شهری مکانیزه جمع آوری می شود

به گزارش تابناک تهران، محسن حمیدی روز پنجشنبه با بیان اینکه یکی از معضلات مدیریت شهری در کشور موضوع ساماندهی و دفن پسماند است، اعلام کرد: اسلامشهر فاقد محلی برای دفن زباله است با ساماندهی محل دفن و رعایت شاخص‌های بهداشتی روزانه حدود ۲۷۰ تن زباله شهری به رودشور منتقل می‌ شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اسلامشهر در حوزه گسترش اقتصاد سبز و پیاده سازی نظام مدیریت سبز در استان تهران کسب کرده است، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد آبیاری فضای سبز اسلامشهر با آب خام انجام می شود و تنها ۱۵ درصد از آب آشامیدنی برای این کار استفاده می کنیم.

حمیدی در زمینه حمل و نقل سبز هم گفت: روزانه ۸۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی شهر جابجا می شوند و از سوی دیگر در حدود سه و نیم کیلومتر مسیر دوچرخه سواری نیز جهت استفاده شهروندان از دوچرخه در بلوار هشت بهشت واوان ایجاد شده است.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت مفاد مبحث ۱۹ در زمان صدور گواهی پایان کار ساختمانی، طرح حمایت و تشویق جهت ترغیب شهروندان به اجرای بام سبز، تهیه بسته های تبلیغی، تشویقی، فرهنگی و آموزشی در زمینه محیط زیست شهری و اجرای برنامه های آموزشی در مناسبت ها و مشارکت عمومی در فرهنگ سازی محیط زیست از برنامه هایی است که در طول سال برای شهروندان در نظر گرفته ایم و اجرایی شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: اهدای انواع نهال به شهروندان، برگزاری سالانه روز درختکاری و اهدای بسته های فرهنگی و برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع هوای پاک در راستای سیاست ها و برنامه های قانون هوای پاک در سطح شهر اسلامشهر اجرا می‌شود.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار