شهردار باقرشهر از تخریب ۱۰ ساختمان مسکونی فاقد مجوزهای قانونی و ۸ مورد ممانعت از ساخت‌وساز غیرمجاز در باقرشهر خبر داد و گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز بدون نظارت، ناایمن و برخلاف اصول فنی ساخته‌شده و استحکام لازم را ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 22 January 2023

به گزارش تابناک تهران، محسن قضاتلو در حاشیه تخریب ساختمان‌های مسکونی فاقد مجوزهای قانونی در باقرشهر اظهار داشت: 10 ساختمان مسکونی که بدون اخذ مجوزهای قانونی در باقرشهر احداث شده صبح امروز با صدور رأی قطعی تخریب کمیسیون ماده 100 شهرداری تخریب شد.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شده، در مراحل ساخت قرار داشت و با کاربردی مسکونی و شخصی اقدام به ساخت غیرمجاز صورت گرفته بود، این ساخت‌وسازهای غیراصولی علاوه بر آسیب جدی به سیمای شهری، به دلیل عدم رعایت اصول فنی و شهرسازی مشکلاتی از جمله تعرض به معابر عمومی را به همراه دارند.

شهردار باقرشهر در ادامه گفت: پس از اخطار‌ و اقدامات اقناعی متعدد قبلی، با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، برابر رأی قطعی کمیسیون ماده 100 و آرای قضایی با حضور ریاست دادگاه بخش کهریزک 10 ملک دارای اضافه بنا و تخلفات ساختمانی که بدون مجوز در سطح شهر احداث شده بود تخریب و 8 مورد ممانعت از ساخت‌وساز غیرمجاز صورت گرفته است.

قضاتلو ابراز داشت: مدیریت شهری با افراد سودجو در حفظ و حراست از حقوق شهروندان هیچ‌گونه تعارفی ندارد.

شهردار باقرشهر در پایان ضمن تشکر از همکاری نهادهای قضایی و انتظامی خاطرنشان کرد: متخلفین باید با تبعیت از قانون نسبت به پیگیری مطالبات خود از مسیر درست و قانونی اقدام کنند.

در ادامه امین بابایی بخشدار کهریزک در حاشیه این رزمایش از برخورد قاطع دستگاه‌های اجرایی بخش کهریزک با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: اغلب این ساختمان‌ها بدون نظارت و اخذ مجوزهای قانونی و به‌صورت غیر ایمن و برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی ساخته‌شده‌اند و ایستایی و استحکام لازم را نداشته و هیچ‌گونه مقررات ایمنی و شهرسازی در آن‌ها رعایت نشده است، بنابراین باید آراء قطعی تخریب کمیسیون ماده 100 در مورد آنان اجرایی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار