کیفیت هوای شهرری امروز/دوشنبه/ به لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۷۵ در شرایط ناسالم برای همه افراد است؛ این در حالی است که طی روزهای اخیر هم شاهد هوای ناسالم و غلظت آلاینده های هوا در شهرری بودیم.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 23 January 2023

به گزارش تابناک تهران، براساس اطلاعات دریافتی از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه سنجش هوای شهرری میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز را بر روی شاخص ۱۷۵ اعلام کرد که این عدد بیانگر ناسالم بودن هوا برای همگان است.

براساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون هم در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ و ۱۱ امروز بر روی شاخص عددی ۸۱ قرار گرفته است.

این در حالی است که در ساعت ۸ صبح امروز حداکثر عددی شاخص ایستگاه ها ۱۸۰ بود.

از سوی دیگر در ساعت ۱۱ امروز که باید دومین شاخص روزانه اعلام می شد، نمودار غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون خالی گذاشته شده است.

ایستگاه فرمانداری شهرری هم دیگر ایستگاه سنجش هوا در این منطقه جنوبی پایتخت است که در ساعت های ۸ و ۱۱ امروز هیچ آماری از آن ثبت نشد.

با توجه به شرایط ذکر شده به اهالی شهرری توصیه می شود که تا حد ممکن از تردد و فعالیت در فضای باز اجتناب کنند.

همچنین به گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی توصیه می شود در خانه بمانند و از فعالیت های طولانی و سنگین اجتناب کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار