نهضت ملی مسکن در اقصی نقاط کشور کلید خورده و ۱۵ انبوه ساز قرار است هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را در فاز ۷ شهر پرند در قالب این نهضت بسازند.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 28 January 2023

به گزارش تابناک تهران، نهضت مسکن سازی بعد از وقفه در دولت قبلی با روی کار آمدن دولت مردمی کلید خورد و قرار شد تا چهار میلیون مسکن در کل کشور ساخته شود.

پرند که به نخستین شهر مهندسی ساز کشور مشهور بوده یکی از جاهایی است که با داشتن ویژگی های ممتاز سرزمینی مثل زلزله خیز نبودن، نزدیکی به تهران و افتتاح قریب الوقوع مترو یکی از مناطقی است که توجه انبوه سازان را به خود جلب کرده است.

شرکت عمران پرند به عنوان متولی ساخت و ساز در این منطقه از استان تهران با جان گرفتن نهضت ملی مسکن با ۱۵ انبوه ساز قرار داد منعقد کرد و قرار است ذیل این نهضت هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در پرند ساخته شود.

از یاد نبریم که پرند در بخش مسکن مهر هم یکی از حوزه های فعال بود و حتی شرکت های ترکیه ای در آن مقطع شروع به انبوه سازی در این شهر نوپای استان تهران کردند.

همچنین براساس نقشه تفصیلی فاز ٧ شهر پرند، بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی با جمعیت پذیری ۵۵ هزار نفر ساخته خواهد شد.

از سوی دیگر شرکت عمران پرند تاکنون با ١۵ انبوه ساز برای ساخت ٨۵٠٠ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در سایت ۴۴۵ هکتاری قرارداد ساخت منعقد کرده است.

ساخت ۲۷ هزار واحد طی ۴ سال در پرند

آرش صیادی مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به استقبال متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن، میزان ثبت‌نام کنندگان در این طرح را ۲۲۴ هزار نفر به رسانه ها اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تاکنون برای ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر با توجه به برنامه گام اول و دوم افتتاح حساب انجام شده و برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شده تا ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند طی چهار سال ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود که تامین زمین برای ساخت این حجم واحد مسکونی در جنوب فاز ۳، فاز ۶، غرب فاز ۷ و ورودی شهر پرند انجام شده است.

صیادی با بیان اینکه ساخت یکهزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در جنوب فاز سه پرند دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی است، خاطرنشان کرد: همچنین در پنج قطعه زمین با ۴۸ بلوک در چهار طبقه، پارکینگ مسقف و آسانسور در حال ساخت است و از سوی دیگر در برخی از بلوک‌ها ساخت طبقه چهارم آغاز شده و تعدادی از بلوک‌ها در مرحله سفت‌کاری و دیوارچینی هستند.

به گفته این مسئول، عملیات اجرای تأسیسات نیز آغاز شده و تلاش بر این است پیش از زمان مقرر، ساخت واحدهای مسکونی این سایت تمام شود.

وی در مورد کیفیت ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: در ساخت طرح های نهضت مسکن ملی تمام مسائل فنی و مهندسی رعایت شده و در دیوارهای واحدهای مسکونی مباحث فنی در حوزه عایق حرارتی و صوتی و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اجرایی شده و با بالاترین کیفیت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند تاکید کرد: چنانچه متقاضیان آورده خود را به موقع واریز کنند این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مناقصه آماده سازی بزرگترین سایت طرح نهضت ملی استان تهران در پرند

شرکت عمران شهر جدید پرند در تازه ترین تحول اما در نظر دارد اجرای فاز اول آماده سازی معابر اصلی فاز ۷ شهر جدید پرند را در قبال ۲۰ درصد نقد و۸۰ درصد تهاتر اراضی در شهر جدید پرند به پیمانکار واجدِ شرایط که دارای حداقل رتبه ۴ راه و ترابری است، واگذار کند.

همه مراحل برگزاری مناقصه از مرحله دریافت ارزیابی کیفی و اسناد مناقصه تا ارایه پیشنهاد قیمت مناقصه گران و بازگشایی پاکت ها اعلام به برنده و غیره از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است مناقصه گران در صورت عدم عضویت در سامانه مذکور، نسبت به ثبت نام و دریافت گواهی امضای الکترونیکی در سامانه یاد شده جهت شرکت در مناقصه اقدام کنند.

از سوی دیگر نوع مناقصه به صورت عمومی یک مرحله‌ای و مهلت دریافت اسناد ارزیابی کیفی و مناقصه برای متقاضیان واجدشرایط تا روز دوشنبه دهم بهمن امسال از سامانه مذکور است.

همچنین تاریخ بازگشایی پیشنهادها یکم اسفند امسال است و متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می توانند با تلفن ۵۷۴۱۳۰۰۰-۰۲۱ با داخلی ۵۸۰ تماس بگیرند.

پرند یا شهر جدید پرند در۳۰ کیلومتری جنوب غربی استان تهران و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده‌است.

برطبق سرشماری سال ۱۳۹۵ شمسی جمعیت پرند حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار