مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرری با اشاره به ساخت‌وسازها و افزایش جمعیت در فشافویه و کهریزک گفت: تأمین منابع آبی در سال‌های بعد بسیار مشکل خواهد بود زیرا چاه‌های بخش‌های فشافویه و کهریزک به دلیل برداشت زیاد با سرعت بالایی در حال کاهش آبدهی است.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 05 February 2023

حسن حقیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به افت فشار آب در برخی مناطق شهرری اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به وضعیت نامطلوب بارندگی در کشور که سومین سال خشک‌سالی پیاپی را تجربه می‌کنیم منابع سطحی (سدها) در شرایط مناسبی نبوده و سهم منابع زیرزمینی و چاه‌ها به نسبت سال‌های قبل بیشترشده لذا به منظور برقراری شرایط مناسب تأمین و توزیع آب برای همه شهروندان کاهش فشار آب یکی از راه‌هایی است که منجر به حفظ پایداری شبکه می شود.

وی افزود: خوشبختانه در شرایط فعلی علیرغم تمامی مشکلات موجود، شاهد قطعی آب در هیچ‌یک از نقاط شهر نبوده‌ایم ولی در برخی موارد در طبقات بالایی برخی ساختمان‌ها، کاهش فشار شبکه اجتناب‌ناپذیر است که راه رفع این مشکل نیز استفاده از پمپ و مخزن آب به‌صورت استاندارد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران- شهرری با تأکید بر اینکه وجود مخزن ذخیره، آب را در تمامی ساعات تأمین می‌کند در ادامه گفت: استاندارد استفاده از مخزن و پمپ، اتصال مخزن (در طبقه همکف یا زیرزمین) به آب شهری و توزیع آن در طبقات توسط پمپ است؛ اما گاهاً دیده می‌شود برخی از شهروندان نسبت به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند که این اقدام مشکلاتی را برای آب‌رسانی به سایر شهروندان محترم ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با جیره‌بندی آب مواجه خواهیم شد گفت: جیره‌بندی نخواهیم داشت اما به دلیل کاهش فشار در برخی از نقاط در طبقات سوم و چهارم و بالاتر شاید با افت فشار مواجه شویم که این موضوع نیز معمولاً در ساختمان‌های فاقد مخزن و پمپ مشاهده می‌شود.

حقیقی با اشاره به ساخت‌وسازهای روبه رشد و افزایش جمعیت در بخش‌های فشافویه و کهریزک تأکید کرد: با این روند تأمین منابع آبی در سال‌های بعد بسیار مشکل بوده و چاه‌های بخش‌های فشافویه و کهریزک به دلیل برداشت زیاد با سرعت بالایی در حال کاهش آبدهی است که اگر با همین روند پیش رویم شاید در چند سال بعد برای تأمین همین آب نیز با مشکل جدی مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران- شهرری در پایان خاطرنشان کرد: فرونشست در جنوب تهران تهدیدی جدی است و هرچه بیشتر آب برداشت کنیم باید شاهد نشست بیشتر نیز باشیم و این موضوعات آینده خوبی را برای شهرستان ری به همراه نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار