رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین ۷۰ روستا دارد که ۴۸ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است و در ۴۸ روستا طرح هادی اجرا شده که در ۱۳ روستا نیز طرح هادی، بازنگری و به‌روزرسانی شده است
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ 05 February 2023

به گزارش تابناک تهران، احمد آریانی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ورامین عصر امروز در نشست شورای اطلاع رسانی و نهضت جهاد تبیین که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ورامین ۷۰ روستا دارد که ۴۸ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است و در ۴۸ روستا طرح هادی اجرا شده است که در ۱۳ روستا نیز طرح هادی، بازنگری و به‌روزرسانی شده و شش مورد طرح هادی نیز در دست اقدام است.

وی گفت: از ۱۳ مورد طرح هادی روستاها که داشتیم چهار مورد به اتمام رسیده و ابلاغ شده و ۹ مورد نیز هنوز ابلاغ نشده است، همچنین ۸۶ فقره سند روستایی در ۴۰ روستای شهرستان ورامین از ابتدای سال تاکنون صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: ورامین در صدور سند روستایی رتبه سوم استان تهران را دارد و ۱۳۰ فقره وام ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی سهم شهرستان بوده است، همچنین ۴۲ پرونده تشکیل و جهت دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در حال انعقاد قرارداد هستند.

با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بناهای تاریخی به شدت برخورد می‌کنیم

محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین در ادامه نشست جهاد تبیین و اطلاع رسانی اظهار کرد: در سال جاری ۱۷ فقره وام ۴ میلیارد تومانی با سود سه تا پنج درصد برای کارگاه‌های میراث فرهنگی شهرستان که متعلق به بخش خصوصی بود، تعلق گرفته است و این وام بر اساس اشتغال تعداد کارگر است.

وی افزود: با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بناهای تاریخی به شدت برخورد می‌کنیم، مخصوصا بین حریم برج علاءالدوله تا مسجد جامع که تماما از نظر کارشناسان رسمی استان استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین تصریح کرد: برای مسجد جامع ورامین که از بناهای بسیار قدیمی ورامین است، ۶٠٠ میلیون تومان اعتبار ترمیم و بازسازی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه برای ترمیم آن از کارگران غیرحرفه‌ای اتباع بیگانه استفاده شد.

تاجیک در همین خصوص اضافه کرد: فرماندار شهرستان ورامین به شدت برای پیگیری این قضیه و دفاع از بیت المال پای کار است که جای تشکر و قدردانی دارد، در حال حاضر ۳۱۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی ایوان امام‌زاده سلطان سیدمحمود روستای خاوه که از روستاهای هدف گردشگری می‌باشد، اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که شهرستان ورامین قطب شیشه و آبگینه کشور است، به همت اداره گاز شهرستان، گاز بهای ۶۰ کارخانه تولید شیشه و بلور، با تعرفه گردشگری محاسبه می‌شود.

شهرستان ورامین ۹۸ هزار و ۷۹۵ مشترک گاز دارد

اسماعیل مقیمی سعید، رئیس اداره گاز شهرستان ورامین در ادامه نشست اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین شهرستان ورامین اظهار کرد: مطالعات استفاده گاز خانگی از دهه ۶۰ به دوره ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر می‌گردد و در ۱۹ تیر ماه ۱۳۶۷ اولین مشترک خانگی در ورامین از نعمت گاز برخوردار شد.

وی گفت: در شهرستان ورامین یک‌هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه‌گذاری کل شهرستان است که در سال جاری ۱۲ هزار و ۸۶۰ متر توسعه شبکه انجام شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان ورامین افزود: در حال حاضر ۲۶۹ ایستگاه شهری، روستایی و صنعتی وجود دارد و در سال جاری ۴۹۵ علمک جدید به مشترکان اختصاص داده شده است.

مقیمی اضافه کرد: شهرستان ورامین ۹۸ هزار و ۷۹۵ مشترک گاز دارد که از این تعداد ۸۴ واحد بلورسازی، ۵۳ کارخانه آجرپزی، صنایع بزرگ مانند روغن ورامین و کارخانه قند هستند، صنایع فولاد ۳ واحد، ۷۶۶ واحد صنعتی، ۷۴۷ گلخانه کشاورزی و ۴ هزار و ۴۴۷ واحد تجاری و غیره از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار